Kathimerini.gr
Του Αιμίλιου Χαρμπή
Γράφουμε συχνά για τον «πόλεµο» του streaming που έχει ξεσπάσει τα τελευταία χρόνια ανάμεσα στο Netflix και όλους τους υπόλοιπους διεκδικητές (Apple, Amazon, Disney, HBO Max κ.ο.κ.) που παλεύουν στο σύγχρονο περιβάλλον της οικιακής ψυχαγωγίας. Αναφορικά με την τελευταία ωστόσο, υπάρχει άλλη μια βιομηχανία με ετήσιο τζίρο μάλιστα που ξεπερνάει σημαντικά εκείνον του κινηματογράφου.
Φυσικά μιλάμε για το gaming ή αλλιώς τα βιντεοπαιχνίδια, τα οποία στις διάφορες μορφές τους παίζουν πια μικροί, μεγάλοι και… μεγαλύτεροι. Ακόμα και αυτά πάντως φαίνεται να μπαίνουν σε νέα εποχή. Εως τώρα γνωρίζαμε το κλασικό σχήμα, όπου κανείς αγόραζε ένα συγκεκριμένο παιχνίδι και το απολάμβανε μόνος ή διαδικτυακά, παρέα με άλλους παίκτες. Και κάπου εδώ έρχεται η Microsoft.
Η δεύτερη πιο επικερδής εταιρεία στον πλανήτη, η οποία –ως γνωστόν– δραστηριοποιείται και στο gaming, μέσω της κονσόλας Xbox έχει λανσάρει εδώ και λίγο καιρό το Xbox Game Pass, το οποίο είναι βασικά ένα Netflix για παιχνίδια. Με μηνιαίο αντίτιμο 12,99 ευρώ (για την Ελλάδα) ο χρήστης της υπηρεσίας έχει πρόσβαση σε περισσότερα από 100 παιχνίδια, τα οποία βρίσκονται υπό την «ομπρέλα» της Microsoft.
Η απάντηση ήρθε πρόσφατα από τον έτερο ανταγωνιστή, τη Sony δηλαδή, η οποία κατασκευάζει το τρομερά επιτυχημένο Playstation. Το δικό της Playstation Plus θα είναι κατά τι ακριβότερο, όμως θα περιλαμβάνει τουλάχιστον 700 τίτλους παιχνιδιών, κυρίως προερχόμενους από την τεράστια συλλογή της του παρελθόντος.
Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο ωστόσο είναι άλλο: Αυτός ο ανταγωνισμός κορυφής που απειλεί να εξαλείψει άλλους έως τώρα σπουδαίους «παίκτες», οι οποίοι εξαγοράζονται σωρηδόν, μπορεί να αποδειχθεί ευεργετικός για τους νέους και φιλόδοξους. Κι αυτό διότι Microsoft και Sony φαίνονται πρόθυμες να χρηματοδοτήσουν ανεξάρτητους developers παιχνιδιών, οι οποίοι μάλιστα θα έχουν τη δυνατότητα να λανσάρουν τη δουλειά τους κατευθείαν στις λαμπερές πλατφόρμες που προαναφέραμε.