ΚΥΠΕ
Τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν κι επηρεάζουν τη φοίτηση των μαθητών στα Λύκεια στις επαρχίες Λεμεσού και Πάφου καταπατούν τη θεμελιώδη αρχή της ισότητας και δημιουργούν μαθητές δύο ταχυτήτων, αναφέρει σε ανακοίνωση της η Παγκύπρια Συνομοσπονδία Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης και απευθύνει έκκληση σημειώνοντας ότι «θα αναμένουμε την άρση της μεγάλης αυτής αδικίας, διαφορετικά θα προχωρήσουμε στη λήψη δυναμικών μέτρων για διασφάλιση των θεμελιωδών δικαιωμάτων των παιδιών μας.
Συγκεκριμένα αναφέρει ότι «αντιλαμβανόμαστε ότι η διαχείριση της πανδημίας στην πατρίδα μας βρίσκεται σε εξαιρετικά κρίσιμο σημείο. Ωστόσο, τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν κι επηρεάζουν τη φοίτηση των μαθητών στα Λύκεια στις επαρχίες Λεμεσού και Πάφου καταπατούν τη θεμελιώδη αρχή της ισότητας και δημιουργούν μαθητές δύο ταχυτήτων. Τόσο οι τελειόφοιτοι μαθητές όσο και οι μαθητές των Α΄ και Β΄ Λυκείου και Τεχνικών Σχολών των Επαρχιών αυτών θα κληθούν να παρακαθίσουν σε κοινές εξετάσεις (Παγκύπριες και Εξετάσεις Τετραμήνων) με τους συμμαθητές τους άλλων επαρχιών των οποίων η φοίτηση συνεχίζεται απρόσκοπτα με φυσική τους παρουσία στις σχολικές τους μονάδες».
«Για ακόμη μια φορά, ακούσαμε αλλοπρόσαλλα μέτρα στο ίδιο διάταγμα. Ολόκληρη η κοινωνία αναρωτιέται κατά πόσο υπάρχει επιλεκτική προσβολή του ιού σε μαθητές των Λυκείων και των Τεχνικών Σχολών αλλά δεν προσβάλει τους μαθητές των Γυμνάσιων, από τη στιγμή που θα υπάρχει διακίνηση εργαζομένων στις πιο πάνω Επαρχίες. Θεωρούμε ότι η Επιδημιολογική Ομάδα και το Υπουργείο Υγείας θα πρέπει να δώσουν εξηγήσεις», προστίθεται.
Η συνομοσπονδία αναφέρει ακόμα ότι η εμπειρία από την προηγούμενη σχολική χρονιά από την αξιοποίηση της σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλία ανέδειξε την αδυναμία της να αντικαταστήσει την διδασκαλία με τη φυσική παρουσία στην τάξη.
«Συνεπώς, η απόφαση αυτή θεωρούμε ότι πλήττει ακόμη περισσότερο τις οικογένειες στις δύο επαρχίες αφού στην προσπάθειά τους να μειώσουν τις αρνητικές επιπτώσεις από την άνιση μεταχείριση με την οποία τους χειρίζεται η Πολιτεία ωθούνται στην παραπαιδεία για να καλύψουν τα κενά της τηλεκπαίδευσης. Με τον τρόπο αυτό επιβαρύνονται οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί σε μια περίοδο που πλήθος οικογενειών δυσκολεύονται να αντεπεξέλθουν οικονομικά».
Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι «Με βάση την ενημέρωση που έχουμε από το ΥΠΠΑΝ, ο εξοπλισμός που έχει παραγγελθεί για να σταλεί στα σχολεία (υπολογιστές, προβολείς, κλπ) για υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας δεν έχει παραληφθεί ακόμη. Ως εκ τούτου, κάποια Λύκεια ενδεχομένως να μην μπορούν να λειτουργήσουν άμεσα εξ ολοκλήρου σε συνθήκες σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης».
Το ΥΠΠΑΝ, σύμφωνα με την Συνομοσπονδία «θα πρέπει να προχωρήσει σε διορθωτικές κινήσεις σε σχέση με την Αξιολόγηση του Μαθητή αφού έχει κριθεί αναγκαία η συνέχιση της εκπαίδευσης των μαθητών της Α΄ και Β΄ Λυκείου στις δυο επαρχίες με εξ αποστάσεως διδασκαλία. Είτε θα πρέπει να γίνει αναστολή της εφαρμογής της νομοθεσίας των τετραμήνων είτε οι μαθητές των δύο Επαρχιών θα πρέπει να εξεταστούν σε διαφορετικό εξεταστικό δοκίμιο στη βάση των όσων θα έχουν διδαχθεί».
«Δε θα επιτρέψουμε σε καμία περίπτωση θυματοποίηση ενός μεγάλου ποσοστού των τελειόφοιτων. Καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (επιδημιολογική ομάδα, Υπ. Υγείας, ΥΠΠΑΝ) να προβούν άμεσα σε διορθωτικές κινήσεις για άρση της αδικίας και της ανισότητας αυτής με την συνέχιση της φοίτησης των τελειόφοιτων στις σχολικές τους μονάδες και διδασκαλία με φυσική παρουσία», αναφέρεται τέλος.