ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πρόεδρος: Θα συνεχιστεί η στήριξη στη ναυτιλία, δεν αλλάζει η πολιτική

«Η Κύπρος απέδειξε ότι μπορεί να στηρίξει την ναυτιλιακή βιομηχανία και να περιορίσει τον αρνητικό αντίκτυπο των προκλήσεων του τομέα»

ΚΥΠΕ

«Όποιος και αν είναι ο Πρόεδρος δεν μπορεί να αλλάξει η χαραχθείσα πολιτική, η οποία λέει ότι σωστοί χειρισμοί δίνουν και τα ορθότερα οφέλη» ανέφερε απόψε στον χαιρετισμό του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδη, στο δείπνο προς τιμή των συμμετεχόντων στο Συνέδριο «Ναυτιλιακή Κύπρος 2022» στο Προεδρικό Μέγαρο. Διαβεβαίωσε, δε, τους παρευρισκόμενους ότι η στήριξη στον τομέα της ναυτιλίας θα συνεχιστεί.

Ο Πρόεδρος Αναστασιάδης σημείωσε ότι η φετινή θεματολογία «Κρίσεις –Προκλήσεις – Ανταγωνιστικότητα» του Συνεδρίου “Maritime Cyprus 2022”, αναδεικνύει τρία αλληλένδετα κομβικά ζητήματα που καλείται η διεθνής ναυτιλία να αντιμετωπίσει, ιδιαίτερα λόγω του συνεχιζόμενου πολέμου στην Oυκρανία και τις συνεπακόλουθες κυρώσεις εναντίον της Ρωσίας. Δεν παρέλειψε, άλλωστε, να αναφέρει το διεθνές κύρος και την αναγνώριση που έχει κερδίσει το Συνέδριο από το 1989 μέχρι σήμερα, εξετάζοντας σημαντικά και επίκαιρα θέματα.

Συνέχισε λέγοντας ότι συμμερίζεται τις ανησυχίες που εξέφρασε ο Πρόεδρος της Κυπριακής Ένωσης Πλοιοκτητών στην προ δύο βδομάδων Ετήσια Γενική Συνέλευση στην Αθήνα, σημειώνοντας ότι εξαρχής ο στόχος ήταν, σε συνεργασία με άλλα ευρωπαϊκά ναυτιλιακά κράτη που μοιράζονται τις ίδιες έγνοιες «να προβούμε σε διαβήματα στους Ευρωπαίους ομολόγους μας να συνειδητοποιήσουν ότι οι κυρώσεις θα πρέπει να είναι στοχευμένες, έτσι ώστε να πλήττουν τον στόχο, και όχι ως αποτέλεσμα άστοχων αποφάσεων να πλήττονται τα συμφέροντα των ευρωπαϊκών κρατών».

Πρόσθεσε, ακόμα, ότι ως αποτέλεσμα της συνεργασίας με την Ελλάδα και τη Μάλτα, έγινε κατορθωτό «να εξαιρεθούν πλείστες τόσες των αποφάσεων, να τύχουμε μιας ιδιαίτερης μεταχείρισης δεδομένων των επιπτώσεων που θα είχαν στην εφοδιαστική αλυσίδα, γενικότερα στην ανταγωνιστικότητα», ενώ δεκτές έγιναν και οι παρατηρήσεις, με αποτέλεσμα να υπάρχουν οι εξαιρέσεις αλλά και να υπάρχει μεγαλύτερη προσοχή στα μέτρα που λαμβάνονται, όπως είπε.

«Η Κύπρος απέδειξε ότι μπορεί να στηρίξει την ναυτιλιακή βιομηχανία και μέσα από δράσεις και πρωτοβουλίες να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά ή έστω να περιορίσει στο μέτρο του δυνατού, τον αρνητικό αντίκτυπο των εκάστοτε αναφυόμενων προκλήσεων του τομέα», είπε ο Πρόεδρος, αναφερόμενος στους χειρισμούς κατά την πανδημία, αλλά και στη δημιουργία πλαισίου για το άνοιγμα τρεχούμενων λογαριασμών για τους ναυτικούς που επηρεάζονται, ως αποτέλεσμα των κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας.

Κλείνοντας, διαβεβαίωσε ότι θα συνεχιστεί η στήριξη προς τη ναυτιλία, τείνοντας ευήκοα ώτα, για να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις, προς όφελος και της ναυτιλίας, αλλά ιδιαίτερα και της Κύπρου. «Όποιος και αν είναι ο Πρόεδρος δεν μπορεί να αλλάξει η χαραχθείσα πολιτική, η οποία λέει ότι σωστοί χειρισμοί δίνουν και τα ορθότερα οφέλη», κατέληξε.

Από την πλευρά του ο Ανδρέας Χατζηγιάννης, χαιρετίζοντας το δείπνο εκ μέρους της Κυπριακής Ένωσης Πλοιοκτητών, εξήρε τη στήριξη του Προέδρου Αναστασιάδη στη ναυτιλία, με έμφαση στη «αποτελεσματική ετοιμότητά του τις τελευταίες μέρες», που όπως είπε «έσωσε πραγματικά την Ευρωπαϊκή Ναυτιλία από ένα ισχυρό πλήγμα εν τη γενέσει του».

Εξήγησε ότι ο τίτλος του Συνεδρίου «Κρίσεις – Προκλήσεις – Ανταγωνιστικότητα» αντικατοπτρίζει το τρίπτυχο του πολέμου στην Ουκρανία, τα κρίσιμα περιβαλλοντικά θέματα του πλανήτη και την ευρωπαϊκή ρύθμιση για τη μείωση εκπομπών αερίων ρύπων και τόνισε ότι «όσο η ΕΕ είναι οχυρό ασφάλειας και ευημερίας για τα Ευρωπαϊκά κράτη και η αξία της δεν τίθεται σε αμφιβολία, άλλο τόσο είναι αναγκαίο να αναδεικνύουμε στους ιθύνοντες τη γεωστρατηγική σημασία της ναυτιλίας επισημαίνοντας αστοχίες και λάθη στις επιλογές τους», σημειώνοντας ότι κάποιοι τεχνοκράτες «εκλαμβάνουν το καθεστώς των τελευταίων πολλών δεκαετιών σαν ασφαλές και ανεπίστροφο κεκτημένο».

Συνέχισε λέγοντας ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι «εξαιρετικά ασταθής, υποκείμενη σε κύκλους που χαρακτηρίζονται από μεγάλες ζημιογόνες περιόδους», παραπέμποντας σε μελέτη του Economist, και πρόσθεσε ότι διαφαίνεται κίνδυνος κατάρρευσης της ευρωπαϊκής ναυτιλίας «με την εξομοίωση του μοντέλου φορολόγησης της Ναυτιλίας, όπως την προωθεί τα τελευταία χρόνια η DG COMPETITION».

«Όπως και με το θεμέλιο κάθε οικοδομήματος, είναι αναγκαίο να διαφυλάξουμε τον πυρήνα της Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας», κατέληξε ο κ. Χατζηγιάννης, υπογραμμίζοντας «την καθοριστική σημασία της ευρωπαϊκής ναυτιλίας για τη σύνδεση και την απρόσκοπτη τροφοδοσία της ίδιας της Ευρωπαϊκής Ένωσης» επισημαίνοντας τη «δεινή θέση» στην οποία θα βρισκόταν η σημερινή Ευρώπη, «αν τα LNGs και τα tankers είχαν ήδη περάσει στα χέρια των Ρώσων και των φανερών ή κρυφών συμμάχων τους».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση