ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Volkswagen: «Μας λείπουν οι πωλήσεις δύο εργοστασίων» – Η ενημέρωση των εργαζομένων

Το Δ.Σ. της εταιρείας υποστηρίζει ότι η Volkswagen έχει «πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα», όταν έχει μειωθεί σημαντικά η αγορά αυτοκινήτων

Η ηγεσία της Volkswagen, σε συνάντησή της με τους εργαζόμενους της εταιρείας, παρουσίασε το σχέδιο εξυγίανσής της, το οποίο περιλαμβάνει κλείσιμο ενός εργοστασίου, την άρση του καθεστώτος «εγγυημένης απασχόλησης», ενδεχομένως και περικοπή θέσεων εργασίας.

Η ενημέρωση έγινε παρουσία 10.000 εργαζομένων στην έδρα του ομίλου, στο Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας, όπου το διοικητικό συμβούλιο έγινε δεκτό με έντονες αποδοκιμασίες.

Ο οικονομικός διευθυντής της Volkswagen, Αρνό Αντλιτς, υπερασπίστηκε το σχέδιο εξυγίανσης της εταιρείας μιλώντας για «πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα», την ώρα που στην Ευρώπη πωλούνται ετησίως δύο εκατομμύρια λιγότερα αυτοκίνητα από ό,τι πριν από την πανδημία του κορωνοϊού.

«Αυτό δύσκολα θα αλλάξει», είπε, υποστηρίζοντας ότι για τη Volkswagen, που κατέχει το 25% της ευρωπαϊκής αγοράς, αυτό σημαίνει ότι «λείπουν οι πωλήσεις 500.000 αυτοκινήτων τον χρόνο, οι πωλήσεις δηλαδή δύο εργοστασίων». Είπε επίσης ότι «αυτό δεν έχει να κάνει με τα προϊόντα μας ή με τις κακές επιδόσεις των πωλήσεων, απλώς η αγορά δεν υπάρχει πια».

Ολιβερ Μπλουμ και Τόμας Σέφερ στη συνάντηση με τους εργαζόμενους / Moritz Frankenberg/pool photo via AP

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της εταιρείας, Τόμας Σέφερ, υποστήριξε ότι η εταιρεία ξοδεύει εδώ και καιρό περισσότερα από όσα κερδίζει και τώρα θέλει να εξοικονομήσει χρήματα ώστε να απελευθερώσει πόρους για νέα προϊόντα. «Χρειαζόμαστε χρήματα για επενδύσεις», σημείωσε, εξηγώντας ότι, αν μειωθεί τώρα βιώσιμα το κόστος και επενδύσουμε σε ένα καταπληκτικό μοντέλο που όμοιό του δεν θα έχουν ξαναδεί ο ανταγωνισμός και οι πελάτες μας, τότε θα είμαστε εκείνοι οι οποίοι θα έχουν δημιουργήσει τις προϋποθέσεις ώστε και οι επόμενες γενιές να μπορούν να εργάζονται εδώ», δήλωσε.

Συνδικάτα: «Θα αντισταθούμε»

Η επικεφαλής του συμβουλίου των εργαζομένων της VW Ντανιέλα Καβάλο κατηγόρησε το διοικητικό συμβούλιο της Volkswagen για «κήρυξη πτώχευσης» και προανήγγειλε «σκληρή αντίσταση» σε ενδεχόμενο κλείσιμο εργοστασίων και απολύσεις. Υποστήριξε επίσης ότι η διοίκηση υποφέρει από «έλλειψη ιδεών»: «Μείωση κόστους, κλείσιμο εργοστασίων, απολύσεις – αυτή η απάντηση στην κρίση δεν είναι απλώς δείγμα ένδειας, αλλά δήλωση χρεοκοπίας», είπε.

Από τη διαμαρτυρία των εργαζομένων παρουσία του Δ.Σ. της Volkswagen / Moritz Frankenberg/pool photo via AP

Αν και αναγνώρισε τα σοβαρά προβλήματα της εταιρείας και οι εργαζόμενοι είχαν συμφωνήσει στο αρχικό σχέδιο εξυγίανσης, επισήμανε ότι τώρα τα σχέδια στρέφονται σε «ένα μόνο σενάριο». Οπως είπε, η Volkswagen «δεν υποφέρει από τα εργοστάσιά της στη Γερμανία και το εγχώριο εργοδοτικό κόστος, αλλά μάλλον από το γεγονός ότι το διοικητικό συμβούλιο δεν κάνει τη δουλειά του».

Τι λέει η γερμανική κυβέρνηση

Προς το παρόν η γερμανική κυβέρνηση δηλώνει ότι παρακολουθεί από μακριά τη διαδικασία, επισημαίνοντας ότι η Volkswagen είναι μια ιδιωτική επιχείρηση και δεν μπορεί να αναμειχθεί.

Ο αναπληρωτής κυβερνητικός εκπρόσωπος Βόλφγκανγκ Μπίχνερ δήλωσε ότι «είναι αρχικά καθήκον της εταιρείας να αντιμετωπίσει τα προβλήματά της και να βρει λύσεις». Οταν ρωτήθηκε αν η κυβέρνηση σκοπεύει να παρέμβει για να αποφευχθεί το κλείσιμο των εργοστασίων, είπε ότι «η ομοσπονδιακή κυβέρνηση δεν εμπλέκεται σε αυτό το στάδιο».

Ο Ολαφ Σολτς «αναγνωρίζει φυσικά τη σημασία της Volkswagen ως μίας από τις μεγαλύτερες γερμανικές εταιρίες και γνωρίζει επίσης τις προκλήσεις του μετασχηματισμού που αντιμετωπίζει ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία» είπε ο εκπρόσωπος προσθέτοντας ότι ο καγκελάριος μίλησε ήδη με τη διοίκηση της VW και με το συμβούλιο των εργαζομένων και «ενημερώθηκε λεπτομερώς», ενώ «θα συνεχίσει να παρακολουθεί πολύ στενά τις εξελίξεις».

Η Volkswagen λειτουργεί εργοστάσια στο Βόλφσμπουργκ, στο Έμντεν, στο Όσναμπρουκ, στο Ζαλτσγκίτερ, στο Ανόβερο και στο Μπράουνσβαϊγκ της Κάτω Σαξονίας και στο Τσβικάου, στο Κέμνιτς και στη Δρέσδη στη Σαξονία. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το εργοστάσιο που ενδέχεται να κλείσει είναι αυτό του Τσβικάου, όπου απασχολούνται 10.350 εργαζόμενοι και κατασκευάζονται τρία ηλεκτροκίνητα μοντέλα της VW, δύο της Audi και ένα της Cupra, αλλά και το αμάξωμα για την Bentley Bentaya και τη Lamborghini Urus. Εάν τελικά κλείσει κάποιο εργοστάσιο της VW στη Γερμανία, θα είναι το πρώτο στην 87χρονη ιστορία της.

Με στοιχεία από το ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση