BLOOMBERG, acericancollectors.com
Αν κάτι προκαλεί πονοκέφαλο στον όμιλο της Ferrari αυτό δεν είναι άλλο από το γεγονός πως η ανταγωνίστριά της γερμανική Mercedes-Benz την εκθρόνισε από την κορυφαία θέση, ως της εταιρείας με τα ακριβότερα συλλεκτικά αυτοκίνητα. O γερμανικός όμιλος μόλις πούλησε ένα παλαιό αμάξι κουπέ, το μοντέλο του 1955 ονόματι 300 SLR Uhlenhaut με αντίτιμο 135 εκατ. ευρώ (142 εκατ. δολάρια). Πρόκειται, τελικά, για το ακριβότερο ρετρό αυτοκίνητο του κόσμου. Τα σχετικά, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, επιβεβαίωσε ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, Ολα Καλένιους, αν και η δημοπρασία ήταν μυστική. Διεξήχθη συγκεκριμένα στη Γερμανία και έλαβε χώρα στις 5 Μαΐου. Αν και η όλη διαδικασία δεν δημοσιοποιήθηκε, η πώληση από τη Mercedes-Benz ξεπέρασε το προηγούμενο ρεκόρ στην Ιστορία. Αυτό ήταν τα 48,4 εκατ. δολάρια που δόθηκαν το 2018 για μια Ferrari του 1962, συγκεκριμένα τη Ferrari 250 GTO. Η δημοπρασία διεκπεραιώθηκε από τον οίκο δημοπρασιών Sotheby’s. «Θέλαμε με μία και μόνη κίνηση να δείξουμε τη δύναμη του εμπορικού σήματος της Mercedes», τονίζει ο κ. Καλένιους. Το όχημα σε σχήμα τόξου και σε ασημί χρώμα δεν ανήκε ποτέ σε ιδιώτη, έως ότου δημοπρατήθηκε. Συν τοις άλλοις, ήταν απλά το ένα από τα μόλις δύο που κατασκευάστηκαν από την εταιρεία.
Προφανώς δεν είναι μόνον οι ρετρό Mercedes και Ferrari που πωλούνται σε αστρονομικές τιμές. Σε μια δημοπρασία αντίστοιχη στο Παλμ Μπιτς της Καλιφόρνιας πριν από τέσσερα χρόνια πουλήθηκε αντί 22 εκατομμυρίων το Duesenberg SSJ και με τα τότε δεδομένα θεωρούνταν το ακριβότερο για τις ΗΠΑ. Ηταν θρυλικό και για ακόμα έναν λόγο: το αυτοκίνητο – αντίκα οδηγούσε ο πάλαι ποτέ διάσημος ηθοποιός Γκάρι Κούπερ και ήταν το ένα από τα μόνο δύο που παρήχθησαν, διότι συνέβη το Μεγάλο Κραχ του 1929 και διεκόπη η κατασκευή τους. Σε σχεδόν ίδια τιμή, των 21,5 εκατ. δολαρίων, είχε πωληθεί το 2015 ένα άλλο παλαιό όχημα του 1963, κατασκευής Aston Martin, το Aston Martin DP215, το οποίο πάντως δεν θεωρούνταν το πιο ευπώλητο για τη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία στην εποχή του. Βέβαια, αφότου πουλήθηκε προ επταετίας, κατέστη και το ακριβότερο βρετανικό όχημα στην Ιστορία.
Φωτ. Shutterstock.
H 300 SLR Uhlenhaut, του 1955, είναι το ένα από τα μόλις δύο μοντέλα που κατασκευάστηκαν από την εταιρεία.
Επιστρέφοντας στο σήμερα και τη Mercedes-Benz του 1955, ο Στέφεν Σέριο, μεσίτης παλαιών και σπανίων αυτοκινήτων, με πελάτες του ζάμπλουτους του κόσμου, επισημαίνει ότι η τιμή αντιστοιχεί πλήρως στην αξία της αντίκας και υπάρχουν ορισμένοι άνθρωποι οι οποίοι νομίζουν πως ακόμα και αυτό το αντίτιμο των 142 εκατ. δολαρίων είναι χαμηλό. Συν τοις άλλοις, κανείς δεν πίστευε πως η Mercedes θα την πουλούσε ποτέ». Από τη δική του πλευρά ο Ολα Καλένιους δεν δημοσιοποίησε το όνομα του νέου ιδιοκτήτη. Στη δημοπρασία συμμετείχαν Ελβετοϊταλοί, Βρετανοί και Αμερικανοί συλλέκτες.
Η σημασία του κουπέ 300 SLR Uhlenhaut έχει να κάνει με τη σπανιότητά του και την προέλευσή του, διότι σχετίζεται με τα οχήματα της κατηγορίας «Ασημένια βέλη», που δέσποζαν στους αγώνες τη δεκαετία του 1930. Μοιάζει πολύ με το οκτακύλινδρο Mercedes-Benz W196, που οδηγούσε στη Formula 1 ο Αργεντινός πιλότος Χουάν Μανουέλ Φάνγκιο (παγκόσμιος πρωταθλητής 1954 και 1955), αν και διαθέτει μεγαλύτερο κινητήρα 3 λίτρων, ο οποίος είναι τοποθετημένος στο εμπρόσθιο μέρος.