Kathimerini.com.cy
Η ακύρωση πτήσεων και η μεγάλη καθυστέρηση στην οποία πολλές φορές οι καταναλωτές την αντιμετωπίζουν όταν είναι στο αεροδρόμιο, είναι τα κύρια προβλήματα που οι πολίτες καταγγέλλουν, ανέφερε στην εκπομπή «ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ» η Λειτουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας, Αναστασία Στυλιανίδου. Παράλληλα η κ. Στυλιανίδου εξήγησε ποια είναι τα δικαιώματα των ταξιδιωτών σε περίπτωση ακύρωση της πτήσης.
Όταν ακυρωθεί η πτήση δεν ενεργοποιούνται τα δικαιώματα μας δυστυχώς, δηλαδή δεν ενεργοποιείται η χρηματική αποζημίωση γιατί η Ευρωπαϊκή νομοθεσία δίνει στους καταναλωτές ένα ποσό της τάξεως των 250 ευρώ αν η πτήση τους είναι μέχρι τα 1500 χιλιόμετρα, 400 ευρώ αν είναι πάνω των 1500 χιλιομέτρων και 600 ευρώ από τα 3,500 χιλιόμετρα και πάνω, είπε η κ. Στυλιανίδου, επισημαίνοντάς πως αν η ακύρωση πτήσης γίνει 2 βδομάδες πριν την προγραμματισμένη πτήση, δυστυχώς δεν μπορούμε να λάβουμε αυτή τη χρηματική αποζημίωση. Ωστόσο, σύμφωνα με τη λειτουργό Εμπορίου και Βιομηχανίας δίνονται οι επιλογές επαναπρογραμματισμού πτήσης (μέχρι 3 μέρες) ή επιστροφή όλων των χρημάτων.
Σε περίπτωση που ο καταναλωτής είναι στο εξωτερικό και ακυρωθεί η πτήση τότε η ίδια αεροπορική εταιρεία πέραν από τις αποζημιώσεις που πρέπει να δώσει, θα πρέπει να βρει κατάλυμα στον επιβάτη για να διανυκτερεύσει αν είναι βράδυ και να επιστρέψει με την επόμενη πτήση εντός 3 ημερών, είπε η κ. Στυλιανίδου σημειώνοντας ότι η εταιρεία πρέπει να καλύψει και τα έξοδα μεταφοράς του από και προς το αεροδρόμιο. Διευκρίνισε περιπτώσεις ακύρωσης πτήσης εξαιτίας καιρικών συνθηκών, τεχνικού προβλήματος αεροπλάνου και απεργία του πύργου ελέγχουν των αεροδρομίων δεν δίνεται επιπλέον αποζημίωση.