Δήμητρα Μανιφάβα
Σε «πολύφερνη νύφη» εξελίσσεται η «Κωτσόβολος», καθώς λίγες ημέρες πριν ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της διαδικασίας για την πώλησή της εντείνεται η ονοματολογία για τους «μνηστήρες». Βεβαίως μένει να φανεί το επόμενο διάστημα εάν όλοι οι εμφανιζόμενοι ως ενδιαφερόμενοι θα εκδηλώσουν και τυπικά το ενδιαφέρον τους στον χρηματοοικονομικό σύμβουλο που έχει επιλεγεί για τη διαδικασία, εν προκειμένω τη Citigroup, καθώς βεβαίως και εάν οι προσφορές που θα κατατεθούν σε επόμενη φάση θα ικανοποιήσουν τον πωλητή, ήτοι τον βρετανικό όμιλο Currys. Σημειώνεται ότι μέχρι τις αρχές Αυγούστου οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να εκδηλώσουν το αρχικό ενδιαφέρον τους προκειμένου προς τα τέλη Σεπτεμβρίου να παρασχεθούν περισσότερες πληροφορίες για την «Κωτσόβολος» προς όσους κριθούν επιλέξιμοι. Αν και επισήμως η Currys δεν έχει παρουσιάσει χρονοδιάγραμμα, βούληση του βρετανικού ομίλου είναι να έχει «κλείσει» η διαδικασία μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς, προκειμένου στη συνέχεια να αποφασίσει τις επόμενες κινήσεις του. Υπενθυμίζεται ότι, αν και βούληση της Currys είναι να πωληθεί το 100% της «Κωτσόβολος», δεν θα πρέπει να αποκλειστεί το σενάριο πώλησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών ή τελικά να μην πωληθεί καθόλου εάν καμία προσφορά δεν κριθεί επαρκής από τους σημερινούς ιδιοκτήτες της αλυσίδας.
Αλυσίδες ηλεκτρονικών συσκευών, τηλεπικοινωνιακές και funds, μεταξύ των φερόμενων διεκδικητών της «Κωτσόβολος».
Σε αυτή τη φάση, πάντως, ενδιαφέρον δημοσίως έχει εκδηλώσει μόνο η αλυσίδα «Πλαίσιο Computers». Από την ημέρα που η Currys ανακοίνωσε την πρόθεσή της να πωλήσει την «Κωτσόβολος», η απάντηση, έστω και ανεπισήμως, από τη διοίκηση της «Πλαίσιο» ήταν καταφατική, ενώ λίγες εβδομάδες μετά ο διευθύνων σύμβουλός της κ. Κωνσταντίνος Γεράρδος τοποθετήθηκε και δημοσίως. «Πρέπει να είμαστε αναγκαστικά μέσα στη συζήτηση. Δεν γίνεται να μην είμαστε μέσα σε αυτήν. Είμαστε τρεις παίκτες πλέον στην αγορά. Αρα, το να πούμε “δεν μας ενδιαφέρει, δεν θέλουμε να πούμε τίποτα” είναι κάτι που δεν μπορεί να ισχύσει. Πρέπει να είμαστε μέσα», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά στις 12 Ιουλίου, προσθέτοντας ότι βρισκόταν στη διαδικασία εύρεσης συμβούλου για να συμμετάσχει στη διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
Από τις πρώτες εταιρείες για τις οποίες αναπτύχθηκε έντονη φημολογία για συμμετοχή στον διαγωνισμό είναι η Quest Συμμετοχών, καθώς η εταιρεία έχει παρουσία στη λιανική μέσω καταστημάτων για την πώληση προϊόντων τεχνολογίας συγκεκριμένων κατασκευαστών (Apple, Xiaomi), ενώ έχει τη διανομή των κλιματιστικών Gree, Toyotomi και επίσης τη διανομή των σημάτων Singer, Izola και Kerosun, μετά την εξαγορά της Γ. Ε. Δημητρίου. Ακόμη, διατηρεί το ηλεκτρονικό κατάστημα you.gr. Αν μη τι άλλο θεωρείται ότι η απόκτηση της «Κωτσόβολος» και του δικτύου των 95 καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο θα δημιουργούσε μεγάλες συνέργειες για τον όμιλο. Πηγές πάντως από την εταιρεία επισημαίνουν ότι αξιολογούν το ενδεχόμενο εξαγοράς της «Κωτσόβολος», χωρίς ωστόσο να έχουν αποφασίσει τις επόμενες κινήσεις τους.
Παράγοντες και αναλυτές της αγοράς εντάσσουν στους πιθανούς ενδιαφερομένους ακόμη και τον όμιλο Cosmote, ο οποίος διαθέτει ήδη παρουσία στη λιανική –με έμφαση όμως στην κατηγορία των προϊόντων τηλεφωνίας– μέσω του δικτύου των καταστημάτων «Γερμανός», τα οποία το 2022 ανέρχονταν σε 263. Οπως και στην περίπτωση της ΔΕΗ, έτσι και στην περίπτωση του ΟΤΕ η αγορά υποστηρίζει ότι η χρηματοδότηση μιας τέτοιας εξαγοράς δεν θα ήταν ιδιαίτερα δύσκολη λόγω της ισχυρής θέσης και του μεγέθους του ομίλου. Από την πλευρά της λιανικής, αναλυτές της αγοράς εκτιμούν ότι ενδιαφέρον θα είχε για την «Κωτσόβολος» και το fund Fairfax, το οποίο δραστηριοποιείται στην Ελλάδα στην κατηγορία μέσω της Praktiker, με την τελευταία να ενισχύει την παρουσία της στις ηλεκτρικές συσκευές.