ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

«Κλειδί» για τη συμφωνία Nissan – Honda η Κίνα

Στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου του κόσμου, οι πωλήσεις αμφοτέρων των εταιρειών μειώνονται συνεχώς

Kathimerini.gr

Εάν υπάρχει ένα πράγμα το οποίο πρέπει να διαχειριστούν πρώτα πρώτα τα στελέχη των ιαπωνικών Honda Motor και Nissan Motor ενόψει μιας ενδεχόμενης συγχώνευσής τους, τότε αυτό είναι οι δραστηριότητές τους στην Κίνα. Στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου του κόσμου οι πωλήσεις αμφοτέρων των εταιρειών μειώνονται επί πολλά συναπτά έτη. Η συμμαχία τους θα τους δώσει τη δυνατότητα να περικόψουν τις δαπάνες τους εν γένει και όχι μόνον για τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα που χρειάζεται να κατασκευάσουν για να ανταγωνιστούν εκείνα της κινεζικής πρωτοπόρου BYD.

Το δωδεκάμηνο από τον Απρίλιο του 2023 έως τον Μάρτιο του 2024 οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες πούλησαν 2 εκατ. οχήματα στην Κίνα, καθιστώντας τη τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά τους μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες. Παρά ταύτα, οι πωλήσεις είναι κατά 1/3 λιγότερες από τις αντίστοιχες πριν από πέντε χρόνια. Και δεδομένου ότι η κινεζική ζήτηση επιταχύνεται, το αθροιστικό τους μερίδιο αγοράς ελαττώθηκε πιο γρήγορα κατά 50% και έφθασε στο 8%, ενώ τα έσοδά τους μειώθηκαν δραστικά το 2023 κατά 95%, στα 447 εκατ. γουάν (61 εκατ. δολάρια), στην κοινοπραξία της Nissan με την εγχώρια Dongfeng Motor και κατά 90% στην κοινοπραξία της με τη Honda. Η Dongfeng Motor έχει συμπράξει και με τις δύο, συμπυκνώνοντας τις υφιστάμενες γραμμές παραγωγής, ενώ οι προμηθευτικές αλυσίδες, τουλάχιστον θεωρητικά, δείχνουν σχετικά ξεκάθαρες.

Επιπλέον, η ιαπωνική Honda διατηρεί μια συνεργασία με την κινεζική GAC, η οποία πιθανώς και να θέλει να αποχωρήσει από το σχήμα. Υπάρχει, άλλωστε, και προηγούμενο. Η GAC επέτρεψε στην πρώην συνεταίρο της Mitsubishi Motors να αποχωρήσει από την κοινοπραξία τους και προσάρμοσε ορισμένες εγκαταστάσεις της ούτως ώστε να εξυπηρετούν το δικό της εμπορικό σήμα ηλεκτροκίνησης με την ταχεία ανάπτυξη. Μια αποδοτικότερη δραστηριότητα της Honda στην αγορά της Κίνας θα βοηθούσε την ίδια αλλά και τη Nissan να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος στα οχήματα με μπαταρίες. Οι δύο ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, που υστερούν με το κριτήριο αυτό, κατασκευάζουν σχεδόν 10 ηλεκτρικά μοντέλα για να τα πουλήσουν στην Κίνα. Αφ’ ης στιγμής διαθέτουν παρόμοια πελατειακή βάση, μετά τη συγχώνευσή τους θα έχουν τη δυνατότητα να εστιάσουν σε μικρότερο και αποδοτικότερο εύρος προϊόντων αλλά με μεγαλύτερη παραγωγή ανά μοντέλο. Ωστόσο, το ίδιο εύκολα οι εταίροι της κοινοπραξίας μπορούν να αποδειχθούν και τροχοπέδη. Οι όροι συνεργασίας είναι προς το παρόν αδιευκρίνιστοι, δυσκολεύοντας περαιτέρω τις αποφάσεις σχετικά με το αν είναι ρεαλιστική μια αναδιοργάνωσή της. Ακόμα και στην περίπτωση που δείξουν προθυμία οι Dongfeng και GAC, η όλη διαδικασία θα αποβεί χρονοβόρα και περίπλοκη. Η δε εξεύρεση αγοραστών για περιουσιακά στοιχεία, όπως πλεονάζοντα εργοστάσια, μπορεί να αποβεί δύσκολη λόγω της υπερβολικά μεγάλης παραγωγικής ικανότητας αυτοκινήτων στην Κίνα.

Πέραν τούτου, η ταχύτητα μιας συμφωνίας δεν τίθεται ως ύψιστη προτεραιότητα για τις Honda και Nissan. Δεν σχεδιάζουν, άλλωστε, να συγχωνευθούν πριν από τον Αύγουστο του προσεχούς έτους. Συν τοις άλλοις, θα πρέπει να θίξουν το ζήτημα της υπό διαπραγμάτευση συμμαχίας τους και με τους συνεταίρους τους της Κίνας. Τα σχετικά ανέφερε διοικητικό στέλεχος της αυτοκινητοβιομηχανίας Honda την παρελθούσα εβδομάδα, επισημαίνοντας ότι αυτή η συζήτηση «είτε τώρα είτε αργότερα οφείλει να διενεργηθεί». Υπό το πρίσμα, εν κατακλείδι, ότι τόσο ο ανταγωνιστικός όμιλος της BYD όσο και οι ομόλογοί του βαίνουν αναπτυσσόμενοι στην Κίνα, οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές προσβλέπουν σε μια συζήτηση όσο το δυνατόν συντομότερα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση