Kathimerini.gr
Παρά τις συζητήσεις για ριζική αλλαγή, η συμφωνία της Volkswagen για μείωση των δαπανών βασίζεται υπερβολικά στη μακρά παράδοση που έχει η αυτοκινητοβιομηχανία στη συνεργασία μεταξύ προϊσταμένων και υπαλλήλων. Ετσι, ορισμένοι επενδυτές και αναλυτές αρχίζουν να αμφιβάλλουν εάν η εταιρεία μπορεί να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της για μείωση της παραγωγής και περικοπή 35.000 θέσεων, αλλαγές οι οποίες, σύμφωνα με τα ανώτατα στελέχη, είναι κρίσιμες για την επιβίωση της εταιρείας εν μέσω ασθενούς ζήτησης και ανταγωνισμού με την Κίνα.
Η συμφωνία αυτή έκλεισε μερικές ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα και έκτοτε τα σωματεία εργαζομένων κάνουν συναντήσεις στα εργοστάσια της Volkswagen στη Γερμανία ώστε να την εξηγήσουν στους εργαζομένους. Η συμφωνία προβλέπει ότι κάθε εργοστάσιο θα έχει τον δικό του στόχο μείωσης δαπανών, με υπεύθυνους τις ομάδες εργασίας και τους εκπροσώπους των εργαζομένων για το πώς θα επιτευχθεί και πώς θα αυξηθεί η παραγωγικότητα, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Reuters. Η πρόοδος θα παρουσιάζεται ανά τρίμηνο και αν δεν επιτυγχάνονται οι βραχυπρόθεσμοι στόχοι, τότε ενδέχεται να ξεκινήσουν νέες διαπραγματεύσεις.
Πρόκειται για ένα μοντέλο που βαδίζει πάνω στην παράδοση που έχει η Volkswagen στη συνεργασία και στον συμβιβασμό αντί μιας αλλαγής που επιβάλλεται από τα ανώτερα κλιμάκια, διασφαλίζοντας μεγαλύτερη σιγουριά, αλλά δημιουργώντας τον κίνδυνο απεργιών.
Τα σωματεία ισχυρίστηκαν ότι η Volkswagen έθεσε στο τραπέζι το ενδεχόμενο να κλείσουν τρία ή τέσσερα εργοστάσια. Στην τελική συμφωνία, οι δύο πλευρές συμφώνησαν να κλείσει το 2025 η μονάδα στη Δρέσδη, η οποία απασχολεί 300 άτομα, και το 2027 το εργοστάσιο στο Οσναμπρίκ, όπου δουλεύουν 2.300 άτομα, αλλά δεσμεύθηκαν να βρουν εναλλακτικές χρήσεις για τις τοποθεσίες αυτές, που μπορεί να περιλαμβάνουν νέους επενδυτές.
Επίσης, ένα εργοστάσιο στο Τσβικάου θα χάσει μία γραμμή παραγωγής, αλλά θα λάβει νέα επένδυση για μονάδα ανακύκλωσης μεταχειρισμένων κινητήρων εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικών, που αναμένεται να λειτουργήσει από το 2027. Οι υπόλοιπες περικοπές θα γίνουν από την αφαίρεση δύο γραμμών παραγωγής στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Βόλφσμπουργκ.
Οι νέες επενδύσεις, ωστόσο, εξαρτώνται από την επίτευξη των στόχων για μείωση του κόστους. Επενδυτές και αναλυτές δεν είναι βέβαιοι κατά πόσον θα μπορέσει αυτή η προσέγγιση να οδηγήσει σε μείωση του σταθερού κόστους σε σύγκριση με μια πλήρη διακοπή λειτουργίας των εργοστασίων.