Money Review
Η Alyx Ang καθόταν στο πάτωμα του δωματίου της και έκλαιγε τόσο δυνατά που έτρεμε. Ένα μήνα μετά από μια καλοκαιρινή πρακτική άσκηση πέρυσι, η Ang δεν ήταν σίγουρη ότι είχε επιλέξει τον σωστό επαγγελματικό δρόμο και ένιωθε άβολα στο νέο της περιβάλλον στην άλλη άκρη της χώρας, από όπου είχε μεγαλώσει. Όλα της προκαλούσαν εξουθενωτικό άγχος, είπε.
Η Ang ήξερε ότι χρειαζόταν μια αλλαγή. Τελικά, ζήτησε από το αφεντικό της μια συνάντηση. Η ίδια αντιμετώπιζε έντονες προκλήσεις ψυχικής υγείας που την εμπόδιζαν να ολοκληρώσει μέρος της δουλειάς της, είπε στον διευθυντή της και χρειαζόταν κάποιες αλλαγές. «Η ανταπόκριση σε αυτό ήταν το άνοιγμα για την ψυχική μου υγεία, ήταν κάτι που δεν περίμενα», είπε η Ang για το αφεντικό της. Η κατανόηση που της έδειξε, την έκανε να καταλάβει πόσο σημαντικό είναι να μιλάει για αυτό που χρειαζόταν, σημείωσε στο Insider.
Η Ang είναι μία από τους πολλούς υπαλλήλους της Gen Z που υπερασπίζονται τον εαυτό τους στη δουλειά – είτε πρόκειται για ευέλικτα προγράμματα, υποστήριξη ψυχικής υγείας ή εργασία που τους κάνει χαρούμενους.
Πολλοί Gen Zers, των οποίων τα παλαιότερα μέλη είναι τώρα 26 χρονών, μπήκαν στο εργατικό δυναμικό εν μέσω lockdown και ενός κύματος κινημάτων κοινωνικής δικαιοσύνης. Εκείνη την εποχή, το να ζητάς αυτό που χρειαζόσουν έγινε δεδομένο για πολλούς εργαζόμενους. «Αυτό που έκανε η πανδημία ήταν ότι αφαίρεσε την πανοπλία», είπε στο Insider η ψυχολόγος Davina Ramkissoon, που ειδικεύεται σε θέματα εργασίας. «Οι ηγέτες ήταν σε θέση να είναι ευάλωτοι επειδή υπέφεραν οι ίδιοι· όλοι περνούσαμε το ίδιο πράγμα σε μια παράλληλη διαδικασία».
Ενώ ορισμένες παλαιότερες γενιές διαμαρτύρονται ότι οι Gen Zers είναι δύσκολο να συνεργαστούν επειδή θεωρούν ότι όλοι τους χρωστάνε ή αγνοούν τους μακροχρόνιους κανόνες στο χώρο εργασίας, πολλοί εργαζόμενοι της Gen Z γνωρίζουν τον κίνδυνο που υπάρχει όταν ζητούν αυτό που χρειάζονται.
«Φοβόμουν να υποστηρίξω την ψυχική μου υγεία», είπε η Ang. «Πολλοί άνθρωποι έχουν φόβο». Αλλά για εκείνη, άξιζε τον κόπο. Δύο εβδομάδες μετά τη συνομιλία της, μετακόμισε πίσω στο σπίτι της για να ολοκληρώσει την πρακτική εξ αποστάσεως.
Η Lana Ivory, μια 25χρονη συγγραφέας ενός newsletter για τη Gen Z και εργαζόμενη στην Amazon, είπε ότι τα πιο σημαντικά πράγματα για τα οποία έπρεπε να αγωνιστεί ήταν να της δοθεί δουλειά που την κάνει χαρούμενη, καθοδήγηση και δίκαιος μισθός, επειδή αυτά είναι τα πιο κρίσιμα για την επιτυχία της. Αν και κάνει καλή δουλειά στα έργα για τα οποία είναι υπεύθυνη, έχει επίγνωση του φόρτου εργασίας της και δεσμεύεται μόνο για έργα για τα οποία έχει χρόνο, ώστε να μπορεί να αποφύγει την εξάντληση.
Η Gen Z μεγάλωσε μιλώντας για την ψυχική υγεία
Η Ramkissoon είπε ότι οι νέοι εργαζόμενοι μιλούσαν για τις συναισθηματικές τους ανάγκες, αλλά ότι κάτι τέτοιο σε επαγγελματικό περιβάλλον ήταν μερικές φορές ενοχλητικό για τις παλαιότερες γενιές. «Αυτό που είναι πραγματικά ενδιαφέρον για τη Gen Z είναι ότι πριν καν μπουν στον εργασιακό χώρο, ήταν μια από τις πρώτες γενιές που διδάχτηκαν για την κοινωνική και συναισθηματική νοημοσύνη», πρόσθεσε.
Πολλοί εργαζόμενοι ήταν χαρούμενοι που είδαν περισσότερη ενσυναίσθηση να εισέρχεται στον χώρο εργασίας, είπε η Ramkissoon. «Ορισμένες από αυτές τις άμυνες επανέρχονται σιγά σιγά, αλλά είναι πραγματικά σημαντικό να συνεχίσουμε αυτή τη συζήτηση γύρω από την ψυχική υγεία γιατί τη χρειαζόμαστε για να επιβιώσουμε», πρόσθεσε η Ramkissoon.