Kathimerini.com.cy
Το 90% των στελεχών επιχειρήσεων θεωρεί ότι η IT υποδομή της εταιρείας του είναι κορυφαία, ενώ μόνο το 39% την κρίνει ικανή να ανταποκριθεί σε μελλοντικούς κινδύνους. Σχετική έκθεση αποκαλύπτει επίσης πώς ο εκσυγχρονισμός της IT υποδομής προσφέρει στις επιχειρήσεις ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, παρότι μόλις το 42% αυτών βλέπουν θετική απόδοση από την επένδυσή τους στην τεχνητή νοημοσύνη.
Όπως συνεχίζει η έρευνα, στο πλαίσιο της ψηφιακής οικονομίας, οι ηγέτες των επιχειρήσεων αναφέρουν ότι βασίζονται στην υποδομή IT για να περιορίσουν τους κινδύνους, να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και να αξιοποιήσουν νέα εργαλεία.
Ωστόσο, ενώ το 94% αυτών δηλώνει ότι ο τεχνολογικός εκσυγχρονισμός αποτελεί υψηλή προτεραιότητα για τις εταιρείες τους, τα στοιχεία της Kyndryl που δημοσίευσε την «Έκθεση Ετοιμότητας της Kyndryl» (Kyndryl Readiness Report), δείχνουν ότι το 44% των κρίσιμων πληροφοριακών υποδομών πλησιάζουν ή βρίσκονται στο τέλος του κύκλου ζωής τους, αυξάνοντας την ευπάθειά τους και δημιουργώντας εμπόδια για τον εκσυγχρονισμό. Επιπλέον, οι ηγέτες των επιχειρήσεων αναφέρουν ότι χρειάζονται βοήθεια για τη λήψη αποφάσεων και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους.
Η Έκθεση Ετοιμότητας της Kyndryl συνδυάζει τα σχόλια 3.200 ανώτερων στελεχών με δεδομένα από το Kyndryl Bridge, την πλατφόρμα ενιαίας διαχείρισης ψηφιακών υποδομών της Εταιρείας που υποστηρίζεται από τεχνητή νοημοσύνη. Στόχος της Έκθεσης είναι να αναδείξει τις παγκόσμιες προκλήσεις των επιχειρήσεων καθώς και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται σε διάφορες αγορές και κλάδους.
Περαιτέρω επισημάνσεις:
- Η απόδοση μιας επένδυσης (ROI) στην τεχνητή νοημοσύνη παραμένει ασαφής: Παρόλο που το 76% των επιχειρήσεων επενδύει στην παραδοσιακή τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική μάθηση, μόνο το 42% βλέπει να αποδίδει θετικά αυτή η επένδυση. Τα μεγαλύτερα εμπόδια στην υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης παραμένουν οι ανησυχίες γύρω από την προστασία δεδομένων (31%), η αβεβαιότητα για την απόδοση της επένδυσης (30%) και οι προκλήσεις που σχετίζονται με την συμμόρφωση (26%).
- Η πρόκληση της τεχνολογίας που φτάνει στο τέλος του κύκλου ζωής της: Σχεδόν όλες οι σύγχρονες επιχειρήσεις επιζητούν να διατηρήσουν ενημερωμένα τα συστήματά τους. Το 64% των CEOs εκφράζουν ανησυχία σχετικά με τα ξεπερασμένα συστήματα πληροφορικής, ενώ τα δεδομένα από το Kyndryl Bridge δείχνουν ότι το 44% των κρίσιμων υποδομών πληροφορικής πλησιάζει ή έχει φτάσει στο τέλος του κύκλου ζωής τους.
- Η τεχνολογική εξέλιξη προσπερνά την εκπαίδευση: Πάνω από το 40% των ηγετικών στελεχών αντιμετωπίζουν ελλείψεις σε τεχνολογικές δεξιότητες που εμποδίζουν την εξέλιξη του εκσυγχρονισμού.
- Η ασφάλεια παραμένει κορυφαία ανησυχία: Το 65% των στελεχών εκφράζει ανησυχία σχετικά με τις κυβερνοεπιθέσεις, ενώ μόνο το 30% νιώθει έτοιμο να τις αντιμετωπίσει.
- Οι εταιρείες με ηγετική θέση αναφέρουν ευθυγράμμιση μεταξύ επιχειρηματικών και τεχνολογικών στρατηγικών: Οι εταιρείες που έχουν προχωρήσει περισσότερο στον ψηφιακό μετασχηματισμό καταγράφουν μεγαλύτερη συνεργασία ανάμεσα σε όσους προΐστανται στο σκέλος της επιχείρησης και στον τομέα τεχνολογία, καθώς και υψηλότερη απόδοση επένδυσης (ROI) στα τεχνολογικά έργα.
Η μελέτη χαρτογράφει τους κινδύνους και τα πλεονεκτήματα
Η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο αποτελεί κορυφαία ανησυχία για τις επιχειρήσεις: Το 65% των στελεχών ανησυχεί για τις επιθέσεις στον κυβερνοχώρο και μόνο το 30% νιώθει έτοιμο να τις διαχειριστεί. Ομοίως, το 59% εκφράζει ανησυχία για τις κλιματικές και περιβαλλοντικές κρίσεις, αλλά μόνο το 25% πιστεύει ότι τα συστήματά του μπορούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά.
Σημαντική ανησυχία για τα στελέχη αποτελεί η ταχύτητα με την οποία μεταβάλλεται το ρυθμιστικό πλαίσιο, καθώς νέα μέτρα τίθενται σε ισχύ. Το 48% των στελεχών ανησυχεί για τον πολύ γρήγορο ρυθμό αυτών των ρυθμίσεων, ωστόσο το 66% πιστεύει ότι έχουν συνολικά θετική επίδραση.
Παρά τις προκλήσεις, οι επιχειρήσεις που εκσυγχρονίζονται απολαμβάνουν σαφή οφέλη από τις επενδύσεις τους. Συγκρίνοντας με την προηγούμενη χρονιά, στελέχη από εταιρείες με ηγετική θέση ανέφεραν αυξημένη αποδοτικότητα (85%), μεγαλύτερη καινοτομία (71%) και βελτιωμένη εμπειρία για εργαζόμενους ή πελάτες (60%). Ωστόσο, υπάρχει ακόμη χώρος για βελτίωση καθώς τα στελέχη βλέπουν μικρότερη βελτίωση σε τομείς όπως η ασφάλεια