Kathimerini.gr
Το ρωσικό MC-21 και το κινεζικό C919 φιλοδοξούν να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις τους κορυφαίους κατασκευαστές αεροσκαφών, Airbus και Boeing. Και τα δύο αεροπλάνα είναι επιβατικά βραχείας ατράκτου και καλούνται να αναμετρηθούν στην αγορά με καθιερωμένους τύπους αεροσκαφών, όπως το άκρως επιτυχημένο 737 της Boeing και το Α320 της Airbus, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της Deutsche Welle. Υπάρχουν ειδικοί που θεωρούν το MC-21 τεχνολογικά ανώτερο από το 737 ή το Α320. Και ίσως να μην έχουν άδικο.
Η πρώτη εκδοχή του Boeing 737 ανάγεται στο 1967 και του Α320 στο 1987. Επιπλέον, σε αντίθεση με την Κίνα, η Ρωσία έχει εμπειρία δεκαετιών στην αεροναυπηγική. Από το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, ωστόσο, η Ρωσία δεν έχει να επιδείξει στην αγορά επιβατικά αεροπλάνα αξιώσεων. Παρά το γεγονός ότι όλες οι μονάδες παραγωγής εξακολουθούν να υπάρχουν στη μεγαλύτερη χώρα του κόσμου, το 2020 κατασκευάστηκαν στη Ρωσία μόλις 14 αεροσκάφη, όσα δηλαδή κατασκευάζει η Airbus στα διάφορα εργοστάσιά της μέσα σε λίγες μόνο μέρες. «Στα χαρτιά το MC-21 έχει καλύτερες επιδόσεις από το νεότερης γενιάς Airbus Α320neo», εκτιμά ο Νίκο Μπούχολτς, εδώ και χρόνια αρμόδιος για την αγορά αεροσκαφών για λογαριασμό της γερμανικής Lufthansa και γνώστης των νέων ρωσικών και κινεζικών έργων.
Το κινεζικό C919 και το ρωσικό MC-21 φιλοδοξούν να ανταγωνιστούν τους κορυφαίους κατασκευαστές αεροσκαφών.
Τόσο εκείνος όσο και άλλοι ειδικοί δεν αποκλείουν ότι το ρωσικό αεροσκάφος έχει μεγαλύτερη οικονομική απόδοση από ό,τι τα δυτικά αεροσκάφη. Ως προς την αξιοπιστία του, θα πρέπει να περιμένουμε ακόμα μέχρι το καλοκαίρι, όταν τα MC-21 θα αρχίσουν να πετούν για τη Rossiya, τη θυγατρική της Aeroflot. Τα σημεία των καιρών δεν είναι καλά για τα ρωσικά επιβατικά αεροσκάφη, μιας και εξαρτώνται από πολλά εξαρτήματα κατασκευασμένα στη Δύση, κυρίως όσον αφορά τους κινητήρες και τα συνθετικά υλικά κατασκευής. Να σημειωθεί ότι το MC-21 αποτελείται κατά 40% από συνθετικά υλικά, ρεκόρ για αυτόν τον τύπο αεροσκαφών, όπως αναφέρει η Deutsche Welle.
Οι παραγγελίες
Σύμφωνα με τους Ρώσους κατασκευαστές, για το MC-21 υπάρχουν ήδη 175 παραγγελίες αποκλειστικά ρωσικών αεροπορικών εταιρειών και «μερικές εκατοντάδες προθέσεις αγοράς». Ομοια η κατάσταση και για το κινεζικό C919, το οποίο μεταφέρει, όπως και το ρωσικό αεροσκάφος, από 156 μέχρι 168 επιβάτες. Σχεδόν όλα τα νέα αεροσκάφη προορίζονται για την κινεζική αγορά. Οπως λέει ο κ. Μπούχολτς, «η κινεζική αγορά είναι τόσο μεγάλη που μπορεί να απορροφήσει μεγάλο αριθμό των κινεζικής κατασκευής επιβατηγών αεροσκαφών, ανεξάρτητα από το πόσα Airbus ή Boeing πετούν στην αχανή χώρα».