Ενώ η εξωτερική ζήτηση συνεχίζει να είναι έντονη όσον αφορά στην αγορά ακινήτων, η εγχώρια ζήτηση επιβεβαιώνει τις επίσημες στατιστικές που δείχνουν πως η αγορά ακινήτων έχει παγώσει.
Όσον αφορά στην αγορά κύριας κατοικίας, το 4.1% των ερωτηθέντων προτίθεται να προχωρήσει σε αγορά τους επόμενους 3 μήνες. Φυσιολογικά, η ζήτηση εστιάζεται στους νέους, αλλά και στη Λάρνακα όπου η ζήτηση κινείται στο 9.1%.
Η πρόθεση πώλησης κύριας κατοικίας κινείται στο 4%. Έτσι, επιβεβαιώνονται και τα επίσημα στοιχεία πωλήσεων από τα οποία διαφαίνεται πως οι πωλήσεις καθοδηγούνται από νεόδμητες οικοδομές οι οποίες πωλούνται προς ξένους και όχι από την δευτερογενή αγορά μεταξύ μόνιμων κατοίκων, την οποία καλύπτει κυρίως η έρευνα. Η δευτερογενής αγορά παραμένει μικρή στην Κύπρο. Αντίστοιχα η αγορά εξοχικού παραμένει περιορισμένη, με την προσφορά και τη ζήτηση να αφορούν περίπου στο 1% του εγχώριου πληθυσμού.
Η πρόθεση για αγορά γης καταγράφεται στο 3% του πληθυσμού, σε σχέση με 7% που ήταν στο πρώτο τρίμηνο του έτους, με κύριους πυρήνες ζήτησης τη Λάρνακα και την Πάφο. Την ίδια στιγμή καταγράφεται σημαντική διάθεση πώλησης, σε ποσοστό 4% στην επαρχία Λευκωσίας και, φυσιολογικά, ανάμεσα στους μεσήλικες (45-65) σε 6%.
Απόλυτη στάση αναμονής τηρούν, τόσο οι δυνητικοί αγοραστές, όσο και οι δυνητικοί πωλητές στην δευτερογενή αγορά για γραφεία αλλά και για καταστήματα, όπου δεν εντοπίζεται ουσιαστική διάθεση, ούτε για πωλήσεις, ούτε για αγορές. Έτσι, η συγκεκριμένη αγορά παραμένει εστιασμένη πλήρως στη ζήτηση από ξένους και την διάθεση νεόδμητων χώρων. Εξαίρεση η Πάφος όπου καταγράφεται πρόθεση πώλησης κατά 3% στα γραφεία.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΡΕΥΝΩΝ
IMR/UNIVERSITY OF NICOSIATM
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ
WAVE 3: ΑΠΡΙΛΙΟΣ - ΜΑΪΟΣ 2023
WAVE 2: ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022 - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2023 WAVE 1: IOYNIOΣ 2022
ΜΕΓΕΘΟΣ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ
800 ATOMA (ΑΝΑ ΚΥΜΑ)
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΝΔΡΕΣ 18 ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΩ
ΚΑΛΥΨΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ
ΠΑΓΚΥΠΡΙΑ, ΑΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ
ΤΥΧΑΙΑ ΣΤΡΩΜΑΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ
ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ
ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ