ΚΥΠΕ
Η ενεργειακή αστάθεια με τις συνεχείς διακοπές ρεύματος και τα κακής ποιότητας καύσιμα που προκαλούν συνεχώς βλάβες στην ηλεκτροπαραγωγή, είναι στο επίκεντρο της επικαιρότητας και πάλι στα κατεχόμενα με τις περισσότερες τ/κ εφημερίδες να αναφέρονται στο θέμα ως κύριο στα πρωτοσέλιδά τους.
Σύμφωνα με το ΓΤΠ, ο τ/κ Τύπος γράφει ότι τέθηκε σε ισχύ απόφαση του «υπουργικού συμβουλίου» και θα επιτρέπεται στις εξουσιοδοτημένες εταιρείες εισαγωγής καυσίμων στα κατεχόμενα να προμηθεύονται καύσιμα και από χώρες εκτός της Τουρκίας και του Ισραήλ» για λόγους διασφάλισης της ασφάλειας του ανεφοδιασμού.
Σε ανακοίνωση της συντεχνίας των εργαζομένων στην «αρχή ηλεκτρισμού» (EL-SEN) αναφέρεται ότι λόγω κακής ποιότητας καυσίμων που χρησιμοποιούνται στον ηλεκτροπαραγωγό σταθμό στην Τράπεζα Κερύνειας τις τελευταίες 13 ημέρες προκλήθηκαν 36 βλάβες σε αντλίες καυσίμων και 5 βλάβες σε εγχυτήρες, με συνολικό κόστος 2 εκ ΤΛ. Υποστηρίζεται επίσης ότι τα καύσιμα εισήχθησαν χωρίς διαγωνισμό, δεν ελέγχθηκε από ανεξάρτητους οργανισμούς, ενώ τα αποτελέσματα των όποιων ελέγχων δεν κοινοποιήθηκαν.
Η συντεχνία αναφέρει ότι εάν συνεχιστεί αυτό μπορεί να απενεργοποιηθεί η μονάδα και προστίθεται ότι όλα ξεκίνησαν με τη μεταφορά 12.000 τόνων μαζούτ στις αποθήκες στις 26 Ιουλίου. Αναφέρεται επίσης ότι οι εργαζόμενοι έχουν αρχίσει να αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας.
Σήμερα απάντησε με δήλωση στο τ/λκ «πρακτορείο ειδήσεων», ο «πρόεδρος» του «διοικητικού συμβουλίου» της «αρχής», Χουσεϊν Πασιά αναφέροντας ότι οι διακοπές ρεύματος οφείλονται σε βλάβες στην διαδικασία παραγωγής και σκοπεύουν να ξεπεράσουν αυτά τα προβλήματα εντός μιας εβδομάδας.
Υπήρξε, είπε, πρόβλημα και στις δύο γεννήτριες στον σταθμό ηλεκτροπαραγωγής Τεκνετζίκ (στην Κερύνεια) αλλά και στον σταθμό ηλεκτροπαραγωγής της ΑΗΚ στις ελεύθερες περιοχές, ενώ η ζήτηση είχε κορυφωθεί λόγω των καιρικών συνθηκών. «Οφείλουμε στο κοινό μια συγγνώμη». Υπήρξαν αμέλειες, είπε, όλα αυτά τα χρόνια, αλλά αυτή τη στιγμή εργάζονται για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας.
Σε αυτή την περίοδο κορύφωσης της ζήτησης, ανέφερε, χρειάζονται περίπου 1 τόνο καύσιμα την ημέρα και το πλοίο μπορεί να μεταφέρει μάξιμουμ 12.000 τόνους, ενώ δεν έχουν ως «αρχή» την δυνατότητα αποθήκευσης,
Μίλησε επίσης για απόφαση επένδυσης σε 40 μεγκαβάτ αξίας 40 εκ δολαρίων χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέριες.