must.com.cy
Του Πάρι Δημητριάδη
Έχοντας επιδείξει στο παρελθόν πλούσια ακτιβιστική δράση, η Adèle Haenel ήταν η πρώτη μεγάλη ηθοποιός στη Γαλλία που είχε μιλήσει δημοσίως για περιστατικά κακοποίησης εντός της κινηματογραφικής βιομηχανίας της χώρας.
Πριν από δύο χρόνια μεγάλη αίσθηση είχαν προκαλέσει οι επικριτικές δηλώσεις της για την Γαλλική Ακαδημία, πως οι 12 υποψηφιότητες του πασίγνωστου Roman Polanski ήταν σαν να «φτύνεις στο πρόσωπο όλων των θυμάτων».
Τώρα, στο πλαίσιο συνέντευξης που έδωσε στο γερμανικό περιοδικό FAQ, και που αποσπάσματά της αναδημοσιεύει ο Χρήστος Μπακατσέλος στο FLIX, είπε ότι αποφάσισε να εγκαταλείψει το σινεμά και να μην κάνει άλλες ταινίες επειδή η κινηματογραφική βιομηχανία είναι ρατσιστική, πατριαρχική και σεξιστική.
Αφήνοντας οριστικά αυτή τη βιομηχανία, θέλω να πάρω μέρος σε έναν άλλο κόσμο, σε έναν άλλο κινηματογράφο» είπε χαρακτηριστικά. Ιδιαίτερα επικριτική εμφανίστηκε για το σενάριο της sci-fi ταινίας στην οποία ετοιμαζόταν να συμμετάσχει και που φαίνεται πως αποτέλεσε το ποτήρι που ξεχείλισε για την απόφασή της να εγκαταλείψει τη βιομηχανία.
Αν και επιφανειακά φαινόταν ως μια διασκεδαστική και αστεία ταινία, το σενάριο ήταν γεμάτο με κακά αστεία για το cancel culture, τον ρατσισμό και τον σεξισμό, σημείωσε. Η Adèle Haenel δήλωσε ότι θα συνεχίσει να κάνει θέατρο και ότι αν θα ξανακάνει σινεμά, αυτό θα ήθελε να γίνει με ανεξάρτητες παραγωγές και με σκηνοθέτες που μπορεί να εμπιστευτεί.
«Αν έμενα σήμερα σε αυτήν την κινηματογραφική βιομηχανία, θα ήμουν ένα είδος φεμινιστικής επικύρωσης της πατριαρχικής βιομηχανίας» είπε ανάμεσα σε άλλα. Πέραν από τις πλούσιες φεμινιστικές της δράσεις, η Haenel είχε την τόλμη το 2014 να κάνει και coming out ως λεσβία δημοσιοποιώντας την τότε σχέση της με τη σκηνοθέτρια Céline Sciamma, με την οποία διατηρεί στενή φιλία.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram