
Kathimerini.gr
H Kering έκανε την έκπληξη ορίζοντας διευθυντή δημιουργικού της Gucci τον αμφιλεγόμενο Ντέμνα Γκβασάλια της Balenciaga, στρεφόμενη ουσιαστικά σε μια επιλογή εκ των ενόντων αντί να προχωρήσει στην πρόσληψη ενός σχεδιαστή υψηλού κύρους. Οι επενδυτές δεν είδαν με καλό μάτι την επιλογή και η μετοχή της γαλλικής εταιρείας πολυτελείας υποχωρεί άνω του 10%, ενώ η Kering έχει χάσει περίπου 48% τους τελευταίους 12 μήνες εν μέσω απογοητευτικών οικονομικών αποτελεσμάτων σε σχέση με τους ανταγωνιστές όπως η LVMH, με βαρίδι κυρίως την προβληματική επίδοση της Gucci.
Ο Ντέμνα, γνωστός απλώς με το μικρό του όνομα, εργάζεται για το brand Balenciaga της Kering από το 2015, έχοντας αυξήσει τις πωλήσεις της με νέες δημιουργίες που κέντρισαν την προσοχή των καταναλωτών, όπως τα υπερμεγέθη αθλητικά παπούτσια Triple S. Ωστόσο, η Balenciaga είναι μια μάρκα πολύ μικρότερης κλίμακας σε σχέση με την Gucci. Οι πωλήσεις της Kering έχουν επιβαρυνθεί από τις αδύναμες επιδόσεις της Gucci, του μεγαλύτερου brand της, το οποίο αντιπροσωπεύει περίπου το ήμισυ των πωλήσεων του γαλλικού ομίλου πολυτελείας και τα δύο τρίτα των κερδών. Για το σύνολο του 2024 τα έσοδα της Kering μειώθηκαν κατά 12% στα 17,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 7,7 δισ. ευρώ αντιστοιχούν στην Gucci.
Ορισμένοι επενδυτές ανέμεναν ότι η Kering θα στρατολογούσε έναν πιο καταξιωμένο δημιουργό εκτός της εταιρείας για να «επανεφεύρει» την ιταλική μάρκα πολυτελείας, διατηρώντας ταυτόχρονα το στάτους του ιστορικού οίκου, δεδομένου ότι μεγάλα ονόματα όπως ο Εντί Σλιμάν, ο Κιμ Τζόουνς και ο Τζον Γκαλιάνο βρίσκονται στο περιθώριο.
Ο Ντέμνα θα αντικαταστήσει τον Σάμπατο ντι Σάρνο, ο οποίος διετέλεσε επικεφαλής δημιουργικού της Gucci για μόλις δύο χρόνια. Η Kering, στην οποία ανήκουν επίσης οι Bottega Veneta, Saint Laurent και McQueen, εξήρε τη θητεία του Ντέμνα στην Balenciaga, όπου είναι δημιουργικός διευθυντής από το 2015, κατά τη διάρκεια της οποίας «επαναπροσδιόρισε τη σύγχρονη πολυτέλεια, κερδίζοντας παγκόσμια αναγνώριση και εδραιώνοντας το κύρος του στον κλάδο», σύμφωνα με ανακοίνωσή της.
Η θητεία του Ντέμνα μπορεί να χαρακτηριστεί τρικυμιώδης. Το 2022 η Balenciaga δέχτηκε έντονη κριτική λόγω μιας διαφημιστικής καμπάνιας που θεωρήθηκε ότι «σεξουαλικοποιούσε» τα παιδιά. Μετά από διαδικτυακές αντιδράσεις και μια αγωγή ύψους 25 εκατ. δολαρίων κατά της εταιρείας παραγωγής που βρισκόταν πίσω από τη διαφημιστική καμπάνια, η Balenciaga παραδέχτηκε «μια σειρά από σοβαρά λάθη, για τα οποία (αναλαμβάνει) την ευθύνη» και απέσυρε τις καμπάνιες.
Ο Ντέμνα έχει επίσης γίνει πρωτοσέλιδο με τις προκλητικές δημιουργίες του, όπως μια εκδοχή της κλασικής μπλε τσάντας Ikea αξίας 2.000 δολαρίων και τα «κατεστραμμένα» αθλητικά παπούτσια που ήταν σκισμένα και φθαρμένα και κόστιζαν 1.850 δολάρια.
Γεγονός είναι ότι οι πωλήσεις της Balenciaga αυξήθηκαν κατακόρυφα κατά τη διάρκεια της θητείας του. Στην τελευταία παρουσίαση εταιρικών αποτελεσμάτων της Kering, η Φραντσέσκα Μπελετίνι, αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος, υπεύθυνη για την ανάπτυξη της μάρκας, αναφέρθηκε στο επιτυχημένο λανσάρισμα νέων τσαντών Balenciaga, όπως η Rodeo και η Bel Air, καθώς και σε ένα νέο κατάστημα της εταιρείας στο κέντρο της Νέας Υόρκης.