Kathimerini.gr
Έχουμε ακούσει πολλές φορές για ηθοποιούς που προσπάθησαν να προσεγγίσουν βιωματικά τον ρόλο τους ή έφτασαν στα άκρα προκειμένου «να μπουν στο πετσί του» όσο το δυνατόν καλύτερα.
Δύο ενδεικτικά χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις, που μεταξύ άλλων, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του «Τελευταίου των Μοϊκανών» (1992) έτρωγε μόνο ό,τι μπορούσε…να κυνηγήσει, ενώ όσο γύριζε την ταινία «Το Αριστερό Μου Πόδι» (1989) κυκλοφορούσε συνεχώς με αναπηρικό καροτσάκι.
Κάποιος που έχει καταφύγει σε ακρότητες, που έθεσαν μάλιστα σε κίνδυνο την υγεία του, για την ανάγκη ενός ρόλου είναι φυσικά ο Κρίστιαν Μπέιλ που έχασε τρομακτικά πολλά κιλά για το «The Machinist» (2004).
Η Μέθοδος, όπως λέγεται η εν λόγω τακτική προσέγγισης ενός ρόλου, είναι ευρέως διαδεδομένη ανάμεσα στους ηθοποιούς του Χόλιγουντ και προέρχεται από τον Ρώσο σκηνοθέτη Κονσταντίν Στανισλάφσκι, όπως την εφάρμοσε στο θέατρο και έργα του Άντον Τσέχοφ.
Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως η Μέθοδος έχει τα εύσημα και του Μαντς Μίκελσεν -το αντίθετο.Ο Δανός ηθοποιός σε πρόσφατη συνέντευξή του στο GQ και την Ελ Χαντ δε δίστασε να χαρακτηρίσει «μ*****α» το γεγονός πως κάποιοι ηθοποιοί αρνιούνται να βγουν από τον ρόλο τους, ακόμα και εκτός γυρισμάτων.
Ο ηθοποιός είπε: «Κι αν η ταινία είναι σ***α; Τι πιστεύεις ότι κατάφερες; Εντυπωσιάστηκα που δεν εγκατέλειψες τον ρόλο; Θα έπρεπε να τον έχεις απορρίψει εξ αρχής! Πώς προετοιμάζεσαι για τον ρόλο ενός κατά συρροή δολοφόνου; Θα περάσεις δύο χρόνια τσεκάροντας;».
Ο Δανός ηθοποιός δεν παρέλειψε να σημειώσει και τον τρόπο με τον οποίο τα ΜΜΕ διογκώνουν πολλές φορές τα πράγματα: «Τα media λένε “Ω θεέ μου, το πήρε τόσο σοβαρά, επομένως, θα είναι φανταστικός. Ας του δώσουμε ένα βραβείο.” Μετά αυτή είναι η συζήτηση και όλοι το ξέρουν και ανάγεται σε κάτι».
Όσοι πάντως θέλετε να δείτε τη…μέθοδο του Μαντς Μίκελσεν, ο ηθοποιός πρωταγωνιστεί στο «Φανταστικά Ζώα: Τα Μυστικά του Ντάμπλντορ» που παίζεται αυτή τη στιγμή στις ελληνικές αίθουσες.