ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Προδρόμου για απολογισμό ΠτΔ: Υπάρχει συνέχεια στις πολιτικές του υπ. Παιδείας

«Ό,τι και αν συμβαίνει πολιτικά, η υποχρέωση της Πολιτείας απέναντι στα παιδιά δεν αλλάζει»

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Την δημοσιογραφική διάσκεψη του Προέδρου της Δημοκρατίας, Νίκου Χριστοδουλίδη, για το μέχρι τώρα κυβερνητικό του έργο, σχολίασε μέσω ανάρτησής του στο Facebook, ο τέως Υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρόμου, αναφέροντας ότι «υπάρχει σε μεγάλο βαθμό μια συνέχεια στις πολιτικές του υπουργείου Παιδείας».

Ολόκληρη η ανάρτηση

Από τη δημοσιογραφική διάσκεψη του Προέδρου της Δημοκρατίας για το κυβερνητικό έργο έως τώρα, διαπιστώνουμε με ικανοποίηση ότι υπάρχει σε μεγάλο βαθμό μια συνέχεια στις πολιτικές του υπουργείου Παιδείας.

1. Συγκεκριμένα είναι θετικό ότι η κυβέρνηση προχωρά σε εφαρμογή της προηγούμενης απόφασης για κατάργηση της αγοράς υπηρεσιών σε αριθμό προγραμμάτων του ΥΠΑΝ και τη στελέχωση με προσφορά συμβάσεων (Υπουργικό Συμβούλιο, 26 Ιανουαρίου 2023).

2. Ας σημειωθεί όμως ότι στο πλαίσιο αναπροσαρμογής απογευματινών/βραδινών μαθημάτων θα πρέπει συμπεριληφθούν και τα μαθήματα Μέσης Εκπαίδευσης, μέσω συμβάσεων (όπως θα γίνει για τα Ολοήμερα της Δημοτικής και για σχολεία ΔΡΑΣΕ). Στο πλαίσιο λειτουργίας ολοήμερου λυκείου (ή αναλόγως γυμνασίου).

3. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι συνεχίζεται η καινοτομία λειτουργίας ολοήμερου γυμνασίου Διαθεματικής Προσέγγισης (με διπλή κατεύθυνση Ελληνικής Γλώσσας/STEAM). Το πρόγραμμα αυτό που ξεκίνησε από το Παγκύπριο Γυμνάσιο (2021/22), λειτούργησε πέρσι και στο Λανίτειο Γυμνάσιο (2022/23). Είναι θετικό ότι συνεχίζεται η εφαρμογή του σχεδιασμού και προχωρά η εφαρμογή απόφασης που λήφθηκε από την κυβέρνηση πέρσι για να επεκταθεί σε ένα σχολείο σε κάθε επαρχία, από το 2023/24.

4. Εξίσου σημαντική είναι η συνέχεια της αναβάθμισης του δικτύου των Προαιρετικών Ολοήμερων Σχολείων στη Δημοτική Εκπαίδευση. Ο αριθμός των ολοήμερων (δημοτικών και νηπιαγωγείων) από 160 που ήταν το 2012/13, αυξήθηκε στη διάρκεια της προηγούμενης διακυβέρνησης σε 219 το 2022/23. Είναι θετικό ότι τώρα συνεχίζει να αυξάνεται με την προσθήκη άλλων οκτώ σχολείων, προσφέροντας πρόσθετα στοιχεία παιδαγωγικής στα παιδιά, αλλά και κοινωνική προσφορά προς τις οικογένειες.

5. Όσον αφορά την περαιτέρω ανάπτυξη της τριτοβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης, μέσω των προγραμμάτων ΜΙΕΕΚ καλό θα ήταν να αναπτυχθεί ο υφιστάμενος σχεδιασμός που χαράχτηκε από τα προηγούμενα δυο έτη (τελευταίες αποφάσεις Υπουργικού 28/7/22) με : (α) αξιοποίηση ως έδρας της σχολής ΜΙΕΕΚ του πρόσφατα εγκαινιασθέντος νεόδμητου κτηρίου ΑΙΤΕ, (β) διορισμό διεύθυνσης και ακαδημαϊκού προϊσταμένου (σύμφωνα με τα σχέδια υπηρεσίας που έχουν καταρτίσει οι υπηρεσίες του υπουργείου) και (γ) μελετημένη προσφορά και νέων πρόσθετων προγραμμάτων σπουδών και την περαιτέρω αύξηση των σπουδαστών.

6. Σημαντικό είναι ακόμα, με την αναπροσαρμογή του σχεδίου αξιολόγησης μαθητών/τριών, όπως αποφασίστηκε από τη νέα κυβέρνηση και ανεξάρτητα από τη συχνότητα της γραπτής αξιολόγησης ή και τυχόν ελάφρυνση των γραπτών αξιολογήσεων στο γυμνάσιο, να διατηρηθεί ο κοινός/ενιαίος χαρακτήρας της γραπτής αξιολόγησης σε παγκύπρια βάση.

7. Ταυτόχρονα όμως και με δεδομένο ότι υπάρχει πλέον ένα σύστημα αξιόπιστης αξιολόγησης μαθητών/τριών είναι απαραίτητο να προχωρήσει ο σχεδιασμός για ένα επίσης αξιόπιστο σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών (σχετική νομοθετική πρόταση σε νομοτεχνική επεξεργασία).

8. Θετική είναι και η συνέχεια που φαίνεται να βρίσκει ο «πιλοτικός» σχεδιασμός που έγινε από πέρσι για την ενίσχυση της διδασκαλίας και της γερμανικής γλώσσας στα σχολεία.

Ό,τι και αν συμβαίνει πολιτικά, η υποχρέωση της Πολιτείας απέναντι στα παιδιά και τους νέους μας, όπως και στους γονείς/πολίτες, δεν αλλάζει. Καλό είναι, επομένως, να υπάρχει συνέχεια στην εκπαιδευτική πολιτική.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση