ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ουδέποτε το Γραφείο της εξήγγειλε γραμμή βοήθειας, λέει Μιχαηλίδου

Ξεκαθαρίζει για τα δημοσιεύματα η Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού

ΚΥΠΕ

Το Γραφείο της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού ούτε διέθετε, ούτε διαθέτει γραμμή βοήθειας και ουδέποτε είχε εξαγγείλει σχετική υπηρεσία, αναφέρει η αρμόδια Επίτροπος, Δέσπω Μιχαηλίδου, απαντώντας σε δημοσίευμα ιστοσελίδας, που αφορούσε κλήσεις σε γραμμές βοήθειας.

Στο ίδιο δημοσίευμα απαντά και το Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας, το οποίο διευκρινίζει ότι οι τηλεφωνικές γραμμές που αναφέρονται στο δημοσίευμα και συγκεκριμένα η γραμμή 22873200 και ο τετραψήφιος αριθμός 1440, δεν ανήκουν στο Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας «ούτε και απαντώνται από λειτουργούς των Υπηρεσιών Κοινωνικής Ευημερίας».

Σε σημερινή ανακοίνωσή της, η Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού αναφέρει ότι στην τηλεφωνική γραμμή επικοινωνίας του Γραφείου της οι πολίτες μπορούν να αποτείνονται εντός ωραρίου λειτουργίας (07:30 έως 15:00) και δίνονται επιλογές εσωτερικής σύνδεσης, για πιο άμεση πρόσβαση ανάλογα με το θέμα το οποίο θίγεται.

Προκειμένου, σημειώνει, «η διαδικασία να είναι φιλική στον μέγιστο δυνατό βαθμό προς τα παιδιά που επιθυμούν να επικοινωνήσουν, παρέχεται η εσωτερική σύνδεση με αριθμό 1».

Εξηγεί πως «μία υπηρεσία τηλεφωνικής γραμμής βοήθειας πρέπει να είναι κατάλληλα στελεχωμένη με εξειδικευμένο προσωπικό, επί 24ώρου βάσεως, για να μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες των παιδιών, πρωτίστως, και των υπόλοιπων πολιτών».

Η κ. Μιχαηλίδου, έχοντας κατά νου τα δικαιώματα του παιδιού, όπως αυτά απορρέουν από τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού, τονίζει ότι «οι αρμόδιοι φορείς της πολιτείας οφείλουν να διατηρούν τηλεφωνικές γραμμές βοήθειας», σημειώνοντας ότι «είναι μια πολύ σημαντική υπηρεσία η οποία προσφέρει εύκολη πρόσβαση στα παιδιά για άμεση και δωρεάν στήριξη, χωρίς να χρειάζεται η γονική συναίνεση».

Συνεπώς, προσθέτει ότι «η άμεση πρόσβαση σε υπηρεσίες ενημέρωσης και συμβουλευτικής μέσω γραμμών βοήθειας αποτελεί μία εκ των συστάσεών μου σε κατά καιρούς παρεμβάσεις προς τους αρμόδιους φορείς, μάλιστα με αναφορά σε γραμμή βοήθειας η οποία υφίστατο, αλλά διακόπηκε κατόπιν σχετικής απόφασης».

Επίσης, σημειώνει την ανάγκη ύπαρξης γραμμών βοήθειας υπογράμμισαν και τα μέλη της Ομάδας Εφήβων Συμβούλων (ΟΕΣ) του Γραφείου της.

Από την πλευρά του το Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας διευκρινίζει πως η γραμμή 22873200 ανήκει στο γραφείο της Επιτρόπου Προστασίας Δικαιωμάτων του Παιδιού και η γραμμή 1440 στον Σύνδεσμο για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Βίας για την Οικογένεια (ΣΠΑΒΟ), ενώ σημειώνει πως οι Υπηρεσίες Κοινωνικής Ευημερίας ανταποκρίνονται άμεσα σε περιστατικά, τόσο εντός ωραρίου της Δημόσιας Υπηρεσίας, όσο και εκτός ωραρίων Δημόσιας Υπηρεσίας μέσα στο πλαίσιο συγκεκριμένου εγχειριδίου διατμηματικών διαδικασιών για τη βία στην οικογένεια μεταξύ των ΥΚΕ, της Αστυνομίας, των Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας και άλλων συναρμόδιων Υπηρεσιών.

«Η συνεργασία με όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες, αλλά και το γραφείο της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού και του ΣΠΑΒΟ είναι αγαστή», σημειώνει.

Αναφορικά με το περιστατικό, που περιγράφεται στο δημοσίευμα, αναφέρει πως οι Υπηρεσίες Κοινωνικής Ευημερίας δεν έλαβαν οποιανδήποτε πληροφόρηση, ενώ σε επικοινωνία που είχαν τόσο με το γραφείο της Επιτρόπου, όσο και με τον ΣΠΑΒΟ, λήφθηκε η διαβεβαίωση ότι οι τηλεφωνικές γραμμές λειτουργούν κανονικά.

Εξάλλου, σε σχέση με τα προσωπικά δεδομένα για την υπό αναφορά περίπτωση, το Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας αναφέρει πως επικοινώνησε με τη συγγραφέα του δημοσιεύματος και έλαβε όλα τα απαραίτητα στοιχεία για χειρισμό του περιστατικού.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση