ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Έρχεται ρύθμιση ωφελημάτων για πρώην ΠτΔ και ΠτΒ

Το κόστος για αυτοκίνητα είναι €321 χιλ., ενώ το κόστος συντήρησης και τα καύσιμα είναι γύρω στις στις €156 χιλ.

ΚΥΠΕ

Τον εξορθολογισμό και τον εκσυγχρονισμό των ωφελημάτων που παραχωρούνται σε πρώην ή τέως Προέδρους της Δημοκρατίας και πρώην ή τέως Προέδρους της Βουλής των Αντιπροσώπων συζήτησε την Τετάρτη η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Θεσμών.

Στις δηλώσεις του μετά το τέλος της συνεδρίας, ο Πρόεδρος της επιτροπής και βουλευτής του ΔΗΣΥ Δημήτρης Δημητρίου είπε ότι η Επιτροπή Θεσμών εξέτασε σήμερα τρεις προτάσεις νόμου που αφορούν στα ωφελήματα των πρώην Προέδρων της Δημοκρατίας και της Βουλής.

Όπως εξήγησε, η μία πρόταση κατατέθηκε από την Πρόεδρο της Βουλής και Πρόεδρο του Δημοκρατικού Συναγερμού, Αννίτα Δημητρίου, η δεύτερη από το μέλος της επιτροπής, βουλεύτρια Αλεξάνδρα Ατταλίδου η τρίτη από το επίσης μέλος της επιτροπής, βουλευτή Σταύρο Παπαδούρη.

«Η δική μας θέση αρχής είναι πως θα πρέπει να βλέπουμε αυτά τα ζητήματα με ένα σεβασμό προς τους θεσμούς και με έναν ορθολογισμό. Βεβαίως, όπου υπάρχουν ενδεχόμενες καταχρήσεις αυτές θα πρέπει να διορθώνονται, όπου υπάρχουν ενδεχόμενα προνόμια, τα οποία μπορεί σήμερα να μην εκπληρώνουν τον σκοπό τους ή να ακούγονται ως υπερβολικά, και αυτά να διορθώνονται», σημείωσε στη συνέχεια.

Ανέφερε ως παράδειγμα το υπηρεσιακό όχημα, το οποίο, όπως είπε, κατά τη γνώμη του αποτελεί ένα τέτοιο προνόμιο, προσθέτοντας ότι την ίδια ώρα τα ζητήματα ασφάλειας θα πρέπει εξετάζονται με μια ιδιαίτερη προσοχή.

«Η θετική είδηση της ημέρας είναι πως από τον Απρίλιο του 2024, μετά δηλαδή την πρώτη συζήτηση στην επιτροπή τον Ιανουάριο, το Γενικό Λογιστήριο ζητά και παίρνει αποδεικτικά για την εργασία της γραμματειακής υποστήριξης των πρώην Προέδρων», υπογράμμισε κλείνοντας, συμπληρώνοντας πως η κατ’ άρθρον συζήτηση των τριών προτάσεων νόμου θα συνεχιστεί σε επόμενη συνεδρίαση.

Με τη σειρά του, ο βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων Σταύρος Παπαδούρης υπενθύμισε ότι με την υφιστάμενη νομοθεσία κάποια από τα θεσμοθετημένα ωφελήματα περιλαμβάνουν την παροχή υπηρεσιακού οχήματος, όπως επίσης την παροχή ιδιαιτέρας γραμματέως, ενώ δεν είναι θεσμοθετημένη η παροχή φρουρών ασφαλείας.

«Η δική μας προσέγγιση, χωρίς να θέλουμε να μηδενίσουμε ή να εξευτελίσουμε τους δύο αυτούς θεσμούς, είναι ότι πρέπει να γίνει όμως ένας εξορθολογισμός, χωρίς να χρειαστεί να θεσμοθετήσουμε επιπρόσθετα πράγματα, όπως την παροχή φρουράς ασφαλείας», ανέφερε στη συνέχεια, προσθέτοντας ότι το θέμα της ασφάλειας εναπόκειται καθαρά στο Υπουργείο Δικαιοσύνης και στην αξιολόγηση κινδύνου την οποία διενεργεί η Αστυνομία.

Σύμφωνα με τον κ. Παπαδούρη, τονίστηκε από τη Νομική Υπηρεσία ότι οποιαδήποτε νομοθετική ρύθμιση δεν μπορεί να έχει αναδρομική ισχύ, αφού, όπως μεταφέρθηκε στην επιτροπή, τα όποια ωφελήματα για τέως Προέδρους της Βουλής και τέως Προέδρους της Δημοκρατίας θεωρούνται ως κεκτημένο, κάτι που χαρακτήρισε ως απόλυτα σεβαστό.

«Θέλω να ελπίζω ότι κατά τις επόμενες συνεδριάσεις οι τρεις προτάσεις ίσως να ενοποιηθούν και να καταλήξουμε σε μία πρόταση, η οποία επαναλαμβάνω, ούτε θα έχει σκοπό να μειώσει ούτε να εξευτελίσει αυτούς τους θεσμούς, απλά να νιώθουμε ότι έχουμε βάλει σε έναν λογικό πλαίσιο την όλη διαδικασία και τα οποιαδήποτε ωφελήματα πρέπει να παρέχονται σε αυτούς τους δύο θεσμούς», σημείωσε κλείνοντας, προσθέτοντας ότι έγνοια της επιτροπής είναι να μη γίνεται οποιαδήποτε κατάχρηση διαδικασίας.

Η ανεξάρτητη βουλευτής Αλεξάνδρα Ατταλίδου είπε από την πλευρά της ότι εκτός από τη δική της πρόταση τον Δεκέμβριο του 2023 υπήρχε και μία πρόταση από την προηγούμενη θητεία της Βουλής, την οποία είχε καταθέσει ο πρώην βουλευτής Γιώργος Περδίκης, ενώ τον Ιανουάριο του 2024 κατάθεσε νέα πρόταση και η Πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων.

Προσέθεσε ότι πέραν της κατάθεσης της πρότασης, είχε ζητήσει από τον Γενικό Ελεγκτή να προβεί σε έρευνα για να ενημερώσει την επιτροπή ακριβώς για το κόστος των ωφελημάτων αυτών.

Όπως σημείωσε, το κόστος για τη γραμματειακή υποστήριξή που έχει επωμιστεί το δημόσιο είναι €1,5 εκατομμύριο, το κόστος για αυτοκίνητα είναι €321 χιλ., ενώ το κόστος συντήρησης και τα καύσιμα είναι γύρω στις €156 χιλ., με σημαντικές όμως διαφορές να καταγράφονται μεταξύ των αξιωματούχων.

Είπε επίσης ότι είχε ζητήσει και μία έρευνα από τη Βουλή η οποία, όπως ανέφερε, έγινε και δόθηκαν απαντήσεις από 20 κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με την οποία κάποια κράτη δεν δίνουν κανένα σχεδόν δικαίωμα σε πρώην αξιωματούχους, κάποια άλλα κράτη όμως δίνουν ωφελήματα στους αξιωματούχους.

«Η δική μας πρόταση υπογραμμίζει ότι πρέπει να περιοριστεί η χρονική περίοδος κατά την οποία ο πρώην αξιωματούχος θα δικαιούται με την αποχώρησή του να έχει επίδομα απασχόλησης γραμματέα και αυτή η χρονική περίοδος να είναι 5 χρόνια. Επίσης περιορίζουμε την κλίμακα για την πληρωμή αυτής της υπηρεσίας, γιατί θεωρούμε ότι η κλίμακα αυτή τη στιγμή, η οποία περίπου είναι €3.000 το μήνα, είναι πάρα πολύ υψηλή για γραμματειακή υποστήριξη», σημείωσε σχετικά.

Προσέθεσε επίσης σχετικά με το όχημα που παραχωρείται με την αποχώρησή τους ότι κατά τη γνώμη της είναι αρκετό για πέντε χρόνια μαζί με τα έξοδα συντήρησης, αλλά στη συνέχεια, όπως όλοι οι πρώην αξιωματούχοι, είτε είναι υπουργοί, είτε είναι βουλευτές, θα πρέπει να πληρώνουν με δικό τους κόστος τη διακίνησή τους.

Για το θέμα της ασφάλειας, είπε πως η Αστυνομία μετέφερε την επιθυμία διατήρησης της ευχέρειας για την παροχή ασφάλειας στους πρώην αξιωματούχους, προσθέτοντας ότι η επιτροπή δεν διαφωνεί να παραχωρείται εκεί όπου υπάρχει ανάγκη, όμως αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με τον Γενικό Ελεγκτή, ένας πρώην Πρόεδρος έχει ένα άτομο για φύλαξη και άλλος έχει 13.

«Άρα και αυτό θα πρέπει να γίνεται με βάση κριτηρίων και εγώ επιμένω ότι θα πρέπει ο Υπουργός Δικαιοσύνης, ο οποίος μαζί με την Αστυνομία θα αξιολογεί την ανάγκη που υπάρχει, αν υπάρχει κίνδυνος, θα πρέπει να παίρνει συγκεκριμένη πρόταση στο Υπουργικό Συμβούλιο και θα πρέπει επίσης να ενημερώνεται και η Βουλή για να μην υπάρχει η αυθαιρεσία, η οποία μπορεί να υπάρξει στο μέλλον», τόνισε κλείνοντας, προσθέτοντας ότι θα πρέπει να εκσυγχρονιστεί και να εξορθολογιστεί το όλο πακέτο των ωφελημάτων «με γνώμονα και την αξιοπρέπεια των πρώην αξιωματούχων, αλλά πάνω από όλα τη σωστή διαχείριση των δημόσιων ταμείων».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση