ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Δέκα εκατομμύρια πάνω το κόστος του δρόμου Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς

Στα €95 εκατ υπολογίζεται ο νέος λογαριασμός - Θα απαιτήσει το επιπλέον κόστος από την Intrakat το τμήμα Δημοσίων Έργων

Της Δωρίτας Γιαννακού

Της Δωρίτας Γιαννακού

Φουσκωμένος κατα €10 εκατ υπολογίζεται ο νέος προϋπολογισμός για τη μελέτη και κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς ο οποίος αναμένεται να αποπερατωθεί σε ορίζοντα τριετίας. Σύμφωνα με πληροφορίες της "Κ" περίπου €95 εκατ θα μας στοιχίσει η νέα σύμβαση μεταξύ του κράτους και του επίδοξου εργολάβου που θα αναλάβει το έργο το οποίο έχει περάσει από 40 κύματα. Το επιπρόσθετο κόστος για το έργο έχει τη σημασία του καθώς το Τμήμα Δημοσίων Έργων σκοπεύει να απαιτήσει από τον μέχρι πρότινος εργολα΄βο Intrakat καθώς αυτό προβλέπει και η σύμβαση που είχε υπογραφεί με τον μέχρι πρότινος εργολα΄βο Intrakat.

Σε αυτή τη φ΄άση το Τμήμα Δημοσίων έργων ετοιμάζει σχετική μελέτη αναφορικά με την ακριβή εκτίμηση προβαίνοντας σε κοστολογήσεις για το τι εκτελέστηκε και τι υπολείπεται να εκτελεστεί προκειμένου να αποπερατωθεί όπως προβλεπόταν στη σύμβαση με τον μέχρι πρότινος εργολα΄βο Intrakat. Συγκεκριμένα προτεραιότητα για το αρμόδιο τμήμα αποτελεί η καταγραφή των εργασιών που εκτέλεσε ο εργολάβος κατά τη διάρκεια της σύμβασης δηλαδή από τις 27 Μαΐου 2021 μέχρι τις 26 Νοεμβρίου 2024, με σκοπό να καταρτίσει τον τελικό λογαριασμό. Σημειώνεται ότι το αρμόδιο τμήμα προχωρεί τάχιστα με την ετοιμασία των νέων εγγράφων προσφοροδότησης για την πρώτη φάση του δρόμου Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς, για να μπορέσει να προβεί στην εξαγγελία της προκήρυξης της προσφοράς.

Υπενθυμίζεται ότι η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία διενέργησε εργασίες ύψους €14 εκατ. μέσα σε 2,5 χρόνια ενώ το καθαρό ποσό το συμβολαίου προέβλεπε ότι θα έπρεπε να εκτελεστούν εργασίες της τάξης των €68 εκατ. Εξάλλου, η εταιρεία έχει ολοκληρώσει μόλις το 21% των εργασιών που προβλέπονταν στη σύμβαση, δηλαδή το 1/5 των συνολικών εργασιών την ώρα που στη σύμβαση προνοείτο ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του έργου μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο προϋπολογισμός της σύμβασης ανερχόταν στα €72.979.000 εκατ (€86.850.000 εκατ με το ΦΠΑ).

Το έργο αφορά την πλήρη μελέτη και κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς Τμήμα 1, Φάση (Α) από την Αγία Μαρινούδα μέχρι το Στρουμπί, μήκους 15,5 χλμ. περίπου, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και με προοπτική κατασκευής των άλλων δύο λωρίδων σε μελλοντική φάση.

Το έργο περιλαμβάνει έναν (1) ανισόπεδο κόμβο στην αρχή του έργου, στο σημείο σύνδεσης με τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Πάφου παρά την Αγ. Μαρινούδα, έναν (1) ισόπεδο κόμβο στη Χ.Θ 9+500 περίπου, όπου προβλέπεται σύμφωνα με την προμελέτη ο μελλοντικός ανισόπεδος κόμβος Τσάδας, και έναν (1) τερματικό κυκλικό κόμβο στη Χ.Θ 15+200 περίπου, μετά το χωριό Στρουμπί, όπου προβλέπεται σύμφωνα με την προμελέτη ο μελλοντικός ανισόπεδος κόμβος Στρουμπιού/Κάθηκα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Δωρίτας Γιαννακού

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση