ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πελάτες, φήμη, αποζημιώσεις: Πώς «πληρώνει» η CrowdStrike για το χάος του blackout

Ειδικοί αναμένουν πως θα υποβληθούν αιτήσεις αποζημίωσης και είναι πιθανό να ασκηθούν αγωγές από τους πελάτες

Money Review

Εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση αποτελεί ο υπολογισμός της ζημίας που προκάλεσε το ψηφιακό μπλακ άουτ της περασμένης Παρασκευής, αλλά και ποιος είναι ο υπεύθυνος για να την αποκαταστήσει.

Το μέγεθος της αναστάτωσης ήταν σίγουρα μεγάλο: ακυρώθηκαν τουλάχιστον 5.000 πτήσεις διεθνώς, επηρεάστηκαν οι επιχειρηματικές δραστηριότητες από τις πωλήσεις μέχρι τις παραδόσεις πακέτων, διαταράχθηκαν οι λειτουργίες νοσοκομείων, κοστίζοντας χρήματα, χρόνο και παραγωγικότητα. Και μάλιστα, σε ορισμένες περιπτώσεις απαιτούνται πολλές ημέρες ακόμα, προκειμένου να επανέλθουν όλα τα συστήματα στην πρότερη κατάσταση, με αποτέλεσμα ο λογαριασμός να «φουσκώνει» περισσότερο.

Το πρόβλημα, υπενθυμίζεται, προέκυψε από ελαττωματικό κώδικα στα αρχεία ενημέρωσης μιας νέας έκδοσης λογισμικού της εταιρείας κυβερνοασφάλειας CrowdStrike, η οποία ζήτησε συγγνώμη από το κοινό, χωρίς όμως να αναφέρει τίποτα περί αποζημίωσης στους πελάτες που επηρεάστηκαν.

Ειδικοί αναμένουν πως θα υποβληθούν αιτήσεις αποζημίωσης και είναι πιθανό να ασκηθούν αγωγές από τους πελάτες. Και μολονότι σε μεγάλο βαθμό συμφωνούν πως είναι ακόμα πολύ νωρίς για να υπολογιστεί το κόστος του μπλακ άουτ, ορισμένοι εκτιμούν ότι είναι εξαιρετικά πιθανό να ξεπεράσει το 1 δισ. δολάρια.

Συγκρίνοντας με πρόσφατο χακάρισμα της εταιρείας λογισμικού CDK Global, το οποίο διήρκεσε περίπου τρεις εβδομάδες και κόστισε 1 δισ., ο Patrick Anderson, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ερευνών Anderson Economic Group, δήλωσε σχετικά: «Αυτό το μπλακ άουτ (σ.σ. της Παρασκευής) επηρεάζει πολύ περισσότερους καταναλωτές και επιχειρήσεις, προκαλώντας από ταλαιπωρία μέχρι σοβαρές διακοπές και οδήγησε σε έξοδα από την τσέπη τους που δεν μπορούν να ανακτήσουν εύκολα», δήλωσε. Ο Anderson, μιλώντας στο CNN, εκτίμησε ότι η ζημία θα μπορούσε να είναι ιδιαίτερα ακριβή για τις αεροπορικές εταιρείες, λόγω των ακυρώσεων των πτήσεων και του υψηλότατου κόστους εργασίας και καυσίμων για τα αεροπλάνα που πέταξαν μεν, αλλά με μεγάλες καθυστερήσεις.

Πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι παρά την κυριαρχία της CrowdStrike στον τομέα της κυβερνοασφάλειας, τα έσοδά της είναι λιγότερα από 4 δισ. δολάρια ετησίως. Βέβαια, ορισμένοι επισημαίνουν ότι η εταιρεία μπορεί να προστατεύεται μέσω των συμβάσεων με τους πελάτες της.

Επιπλέον «βάρος» για την CrowdStrike

Ένα ακόμα σημείο αβεβαιότητας πλην του κόστους και της ευθύνης είναι πόσους πελάτες θα χάσει η CrowdStrike μετά το περιστατικό της Παρασκευής. «Είναι ένας τόσο εδραιωμένος παίκτης, ώστε το να απομακρυνθεί κανείς από την CrowdStrike θα ήταν ρίσκο», δήλωσε στο CNN ο Dan Ives, τεχνολογικός αναλυτής της Wedbush Securities, ο οποίος υπολογίζει ότι λιγότερο από το 5% των πελατών της θα μεταπηδήσουν αλλού.

Πράγματι, για να πάνε σε ανταγωνιστή, πολλοί πελάτες θα δυσκολευτούν και είναι πιθανό να πληρώσουν αδρά. Σε αυτή τη φάση όμως, το μεγαλύτερο «χτύπημα» για την εταιρεία ενδέχεται να είναι το πλήγμα στη φήμη της, το οποίο και θα δυσχεράνει την απόκτηση νέων πελατών. «Σήμερα η CrowdStrike γίνεται ένα όνομα γνωστό, αλλά όχι με την καλή έννοια, και αυτό θα πάρει χρόνο για να αποκατασταθεί», δήλωσε ο Ives.

ADVERTISEMENT
Ο διευθύνων σύμβουλος της CrowdStrike, George Kurtz, δήλωσε ότι η εταιρεία επικεντρώνεται στη διόρθωση των συνεχιζόμενων προβλημάτων και ότι οι περισσότεροι πελάτες φαίνεται να δείχνουν κατανόηση. Ακόμα κι έτσι, βέβαια, είναι πιθανό οι ανταγωνιστές της να εκμεταλλευτούν το περιστατικό προς όφελός τους.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Money Review

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X