ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Στο 86% η συμμόρφωση σε παρεμβάσεις της Επ. Διοίκησης

Οι εκθέσεις του Γραφείου της υλοποιούνται κατά 53%, επειδή αφορούν πιο συστημικά προβλήματα και είναι πιο δύσκολο να υλοποιηθούν, δήλωσε η κ. Λοττίδη

ΚΥΠΕ

Στο 86% ανέρχεται η συμμόρφωση των Υπηρεσιών σε ατομικές παρεμβάσεις της Επιτρόπου Διοίκησης ενώ οι εκθέσεις του Γραφείου της υλοποιούνται κατά 53%, επειδή αφορούν πιο συστημικά προβλήματα και είναι πιο δύσκολο να υλοποιηθούν, δήλωσε η Επίτροπος Μαρία Στυλιανού Λοττίδη ενώπιον της Επιτροπής Οικονομικών σήμερα, όπου εξετάστηκε ο προϋπολογισμός του γραφείου της για το 2025.

Η κ. Λοττίδη, η οποία απαντούσε σε ερωτήσεις Βουλευτών, ανέφερε ότι το γραφείο της καλείται να διαχειριστεί περίπου 3.000 παράπονα το χρόνο με 33 λειτουργούς. Σε ερώτηση τι αφορούν είπε ότι τα πιο πολλά αφορούν τα επιδόματα του Υφυπουργείου Κοινωνικής Πρόνοιας και σχετίζονται με την καθυστέρηση στην εξέταση αιτήσεων, την απόρριψη αιτημάτων και τη διακοπή της καταβολής επιδομάτων.

Σε σχέση με τον προϋπολογισμό του γραφείου της, ανέφερε ότι για το 2025 ανέρχεται σε €2.558.543, παρουσιάζοντας μείωση κατά €107.920 (ποσοστό 4,05%) έναντι του εγκεκριμένου προϋπολογισμού του 2024 που ανερχόταν σε €2.666.463.

Σύμφωνα με την ίδια το μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού για το 2025 (€2.169.213, ποσοστό 84,78%) αφορά τη μισθοδοσία του προσωπικού, προσθέτοντας ότι στο Γραφείο εργάζονται 33 λειτουργοί. Το υπόλοιπο ποσό, συνέχισε, αφορά – μεταξύ άλλων - τις λειτουργικές δαπάνες και τα έξοδα συντήρησης και επιδιορθώσεων μηχανημάτων και εξοπλισμού.

Ακόμη, η Επίτροπος Διοικήσεως είπε ότι «αξιοποιούμε κατάλληλα το ζήτημα των ταξιδιών στο εξωτερικό, ανάλογα με τις υποχρεώσεις μας έναντι διεθνών οργανισμών, οι οποίες έχουν αυξηθεί τον τελευταίο χρόνο».

Σημείωσε περαιτέρω ότι ο προϋπολογισμός αφορά τις 8 διακριτές αρμοδιότητες του Γραφείου Επιτρόπου Διοικήσεως.

Η Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Σάβια Ορφανίδου, ρώτησε την Επίτροπο Διοικήσεως κατά πόσο λαμβάνονται υπόψιν οι συστάσεις του Γραφείου της και αν θεωρεί ότι η Βουλή θα πρέπει να τροποποιήσει νομοθεσίες για περαιτέρω ενίσχυση του Γραφείου της.

Απαντώντας στην κ. Ορφανίδου, η Μαρία Στυλιανού Λοττίδη ανέφερε ότι, βάσει των προηγούμενων εκθέσεων του Γραφείου της, οι περισσότερες ατομικές παρεμβάσεις της υλοποιούνται από τις υπηρεσίες, ενώ οι εκθέσεις του Γραφείου της υλοποιούνται κατά 53%, επειδή αφορούν πιο συστημικά προβλήματα και είναι πιο δύσκολο να υλοποιηθούν.

Ωστόσο, σημείωσε, «σε γενικές γραμμές υπάρχουν μοχλοί πίεσης» που ασκούνται στις υπηρεσίες για υλοποίηση των εκθέσεων της Επιτρόπου, όπως οι συζητήσεις του προϊόντος της διαβούλευσης της Επιτρόπου με τις αρμόδιες υπηρεσίες που γίνονται στο Υπουργικό Συμβούλιο και στη Βουλή, καθώς και η προβολή που δίνεται από τα ΜΜΕ.

«Οι συστάσεις μας είναι δεσμευτικές», τόνισε, προσθέτοντας ότι «διαπραγματευόμαστε το μέσο και τον τρόπο υλοποίησής τους». Ανέφερε ως παράδειγμα την έκθεση που απέστειλε στο Υπουργείο Άμυνας σχετικά με την υπόθεση μισθοδοσίας γυναίκας υπαξιωματικού, προσθέτοντας ότι έχει γίνει η σχετική διαβούλευση μεταξύ των Υπουργείων Άμυνας και Οικονομικών.

Από την πλευρά του, ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Ανδρέας Καυκαλιάς, ζήτησε διευκρινίσεις από την Επίτροπο Διοικήσεως για τον βαθμό ικανοποίησης των παραπόνων από την εκτελεστική εξουσία. Ακόμη ζήτησε να μάθει τις 3 βασικότερες κατηγορίες ζητημάτων για τα οποία δέχεται παράπονα το Γραφείο Επιτρόπου Διοικήσεως καθώς τους τρόπους παρέμβασής του.

Παράλληλα, αναφερόμενος σε παράπονο πολίτη που υποβλήθηκε στην Επίτροπο Διοικήσεως στις 31 Οκτωβρίου 2023 για το Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας, σημείωσε ότι ο συγκεκριμένος πολίτης ακόμα αναμένει την ανταπόκριση της εκτελεστικής εξουσίας. «Έχει το κράτος τη δυνατότητα να σφυρίζει αδιάφορα στο παράπονο ενός πολίτη ή στις παρεμβάσεις της Επιτρόπου Διοικήσεως;», διερωτήθηκε.

Πρότεινε στην Επίτροπο Διοικήσεως να προβεί σε μέτρηση του χρόνου ανταπόκρισης των υπηρεσιών για να εξαχθούν συμπεράσματα.

Σε δήλωσή του μετά το τέλος της συνεδρίας της Επιτροπής Οικονομικών, ο κ. Καυκαλιάς έκανε λόγο για «τεράστιες καθυστερήσεις στην ανταπόκριση της εκτελεστικής εξουσίας στις διάφορες επιστολές της Επιτρόπου», σημειώνοντας ότι πρόκειται για «μια απαράδεκτη κατάσταση, η οποία πρώτιστα θυματοποιεί τους ίδιους τους πολίτες που αναμένουν απαντήσεις» και «εμποδίζει το έργο της Επιτρόπου Διοικήσεως».

Απαντώντας στον κ. Καυκαλιά, η κ. Λοττίδη ανέφερε ότι η συμμόρφωση των υπηρεσιών με τις παρεμβάσεις της Επιτρόπου ανέρχεται στο 86%, προσθέτοντας ότι η μη συμμόρφωση σε εκθέσεις ανέρχεται στο 22% και η δρομολόγηση της συμμόρφωσης στο 25%.

Επεσήμανε ότι τα πιο πολλά παράπονα αφορούν τα επιδόματα του Υφυπουργείου Κοινωνικής Πρόνοιας και σχετίζονται με την καθυστέρηση στην εξέταση αιτήσεων, την απόρριψη αιτημάτων και τη διακοπή της καταβολής επιδομάτων.

Αναφερόμενη στον βαθμό ανταπόκρισης της εκτελεστικής εξουσίας, η κ. Στυλιανού Λοττίδη είπε ότι «κάποιες υπηρεσίες καθυστερούν», δίνοντας ως παραδείγματα την εξέταση των αιτήσεων επιδομάτων από το Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας και των αιτήσεων ασύλου και ζητημάτων πολιτογραφήσεων από το Υφυπουργείο Μετανάστευσης και Διεθνούς Προστασίας.

Αναφέρθηκε στις πιο πρόσφατες αυτεπάγγελτες παρεμβάσεις της, όπως - μεταξύ άλλων – τις παρεμβάσεις της για τις επιθέσεις κατά αλλοδαπών διανομέων φαγητού, τη Διεθνή Ημέρα Ομοφοβίας και Τρανσφοβίας, την Ημέρα της Γυναίκας και τη βία στα γήπεδα.

Η Επίτροπος Διοικήσεως ενημέρωσε τους Βουλευτές ότι δίνεται χρόνος στις Υπηρεσίες για να απαντήσουν, επισημαίνοντας ότι αποστέλλονται έως και 5 επιστολές. Εάν δεν υπάρξει ανταπόκριση, τότε το Γραφείο συντάσσει ειδικές εκθέσεις, σημείωσε, προσθέτοντας ότι μόνο στο 2024 συνέταξε 3 ειδικές εκθέσεις λόγω μη απάντησης από Υπηρεσίες.

Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ-Συνεργασία, Αλέκος Τρυφωνίδης, εξέφρασε την εκτίμησή του στο έργο του Γραφείου Επιτρόπου Διοικήσεως, επισημαίνοντας ότι οι υπηρεσίες δεν νοιάζονται εφόσον δεν υπάρχει κόστος και ζητώντας τη γνώμη της Επιτρόπου επί του θέματος. Ακόμη, ρώτησε την κ. Στυλιανού Λοττίδη αν θεωρεί λήξαν το θέμα της καταβολής προσαυξήσεων στις γυναίκες υπαξιωματικούς.

Απαντώντας στον κ. Τρυφωνίδη, η Επίτροπος Διοικήσεως είπε ότι το θέμα «για μας είναι λήξαν». Παράλληλα, ανέφερε ότι «έχουμε να αντιμετωπίσουμε 3.000 παράπονα κάθε χρόνο», προσθέτοντας ότι είναι «δύσκολο για 33 λειτουργούς να κάνουν τη διαδικασία του follow-up».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
Βουλή  |  ΔΗΣΥ  |  ΑΚΕΛ  |  ΔΗΚΟ  |  ΕΔΕΚ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση