ΚΥΠΕ
Η φετινή εκστρατεία της Παγκόσμιας Ημέρας για τα Δικαιώματα των Καταναλωτών (15 Μαρτίου 2021), θα επικεντρωθεί στα 7Rs (Rethink, Refuse, Reduce, Reuse, Recycle, Repair and Replace), την Επανεξέταση, Άρνηση, Μείωση, Επαναχρησιμοποίηση, Ανακύκλωση, Επισκευή και Αντικατάσταση, αναφέρει σε δελτίο Τύπου ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών, σημειώνοντας παράλληλα τον σημαντικό ρόλο των καταναλωτών στην αντιμετώπιση της ρύπανσης από τα πλαστικά.
«Θα δείξουμε πως οι καταναλωτές παντού αναλαμβάνουν δράση σε κάθε ένα από τα 7R και απαιτούν από την κυβέρνηση και τις επιχειρήσεις να τους υποστηρίξουν για να κάνουν περισσότερα» συνεχίζει ο Σύνδεσμος.
Αναφέρει επίσης ότι οι καταναλωτές στα πλαίσια του κυκλικού μοντέλου 7Rs μπορούν να επανεκτιμήσουν και επανεξετάσουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες για να ελαχιστοποιήσουν τη χρήση πλαστικών, να αρνηθούν τη χρήση μη αναγκαίων πλαστικών όπου είναι δυνατόν και να απαιτήσουν πιο βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις από επιχειρήσεις και κυβερνήσεις, να μειώσουν την ποσότητα των πλαστικών που αγοράζουν και απορρίπτουν, επεκτείνοντας τη διάρκεια ζωής των πλαστικών προϊόντων με την επαναχρησιμοποίηση τους, ακολουθώντας τις τοπικές οδηγίες ανακύκλωσης των πλαστικών, επισκευάζοντας αντικείμενα και συσκευές, όπου είναι δυνατόν, και αντικαθιστώντας τα πλαστικά προϊόντα ή τις συσκευασίες με πιο βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις.
Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών αναφέρει ότι φέτος οι καταναλωτές παγκοσμίως τονίζουν τον σημαντικό ρόλο των καταναλωτών στην αντιμετώπιση της ρύπανσης από τα πλαστικά και την απαίτηση των καταναλωτών παντού για αλλαγή και δράσεις πιο αποτελεσματικές για την προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας.
Προσθέτει ότι η κατάσταση επιδεινώνεται περισσότερο λόγω της πανδημίας COVID-19 με την αυξημένη χρήση προϊόντων μίας χρήσης, όπως πλαστικές μάσκες προσώπου, γάντια και συσκευασίες τροφίμων.
Ως προς την αντιμετώπιση του προβλήματος ο Σύνδεσμος διατυπώνει τη θέση ότι απαιτείται συστημική αλλαγή στην αγορά προϊόντων σε όλα τα επίπεδα: από κυβερνήσεις, επιχειρήσεις, οργανισμούς και ρυθμιστές τυποποίησης, για να γίνει δυνατή η αντιμετώπιση της ρύπανσης από τα πλαστικά και η βιώσιμη κατανάλωση, ως η εύκολη επιλογή για τους καταναλωτές.
Προσθέτει ότι η διάθεση πιο βιώσιμων εναλλακτικών και προσιτών λύσεων, η δημιουργία πιο αποτελεσματικών υποδομών ανακύκλωσης και η διασφάλιση ότι οι καταναλωτές έχουν τις πληροφορίες που χρειάζονται για να κάνουν σωστότερες επιλογές, είναι μόνο μερικοί από τους τρόπους που αυτό μπορεί να επιτευχθεί.