
Για πιθανότητα σκανδάλου στο έργο που αφορά τις νέες στάσεις λεωφορείων αναφέρεται ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Κώστας Κώστα, ο οποίος κατέθεσε αίτημα (στις 20 Μαρτίου) για αυτεπάγγελτη συζήτηση του θέματος στην κοινοβουλευτική επιτροπή μεταφορών εντός 15 ημερών, που έγινε αποδεκτό.
«Εδώ και χρόνια περιμέναμε να ξεκινήσει επιτέλους η τοποθέτηση στάσεων για τους επιβάτες των λεωφορείων, οι οποίες σήμερα είναι ανύπαρκτες, με αποτέλεσμα ο κόσμος, μόνιμοι κάτοικοι τούντου τόπου και τουρίστες, να στέκονται μέσα στο κρύο, στον αέρα, στη ζέστη, σε συνθήκες τριτοκοσμικές για μια ευρωπαϊκή χώρα», σημείωσε αρχικά ο βουλευτής.
Χωρεί ενάμιση άνθρωπο
«Υπογράφηκαν συμβόλαια πολλών εκατομμυρίων και ξεκίνησαν να τοποθετούνται οι πρώτες στάσεις και με έκπληξη, βλέπουμε ότι: Το κόστος κατασκευής και τοποθέτησης μιας στάσης είναι πολύ ψηλό. Το παγκάκι είναι πολύ μικρό, μόλις που χωρεί ενάμιση άνθρωπο. Το σκέπαστρο είναι μικρό και δεν καλύπτει τον κόσμο από τη βροχή. Δεν έχει καλάθι απορριμμάτων», σύμφωνα με τον Κώστα Κώστα.
Για να συνεχίσει: «Κυρίως όμως και πάνω από όλα, πήγαν και παρήγγειλαν στάσεις ανάποδες, δηλαδή στάσεις που τοποθετούνται σε χώρες που οδηγούν δεξιά με αριστεροτίμονα αυτοκίνητα και όχι αριστερά όπως την Κύπρο! Δηλαδή, κάθεσαι στη στάση και δεν μπορείς να δεις αν έρχεται λεωφορείο γιατί υπάρχει δεξιά σου τοίχος και το άνοιγμα είναι στην αντίθετη πλευρά! Απίστευτο αλλά κυπριακό… Τζαι τούτο».
Και κατέληξε ο Κώστας Κώστα: «Γι’ αυτό και υπέβαλα γραπτώς στην κοινοβουλευτική επιτροπή μεταφορών, αίτημα για αυτεπάγγελτη συζήτηση αυτού του πιθανότατα σκανδάλου σε 15 μέρες, αίτημα το οποίο έγινε ομόφωνα αποδεκτό».
Οι απαντήσεις και ο Βαφεάδης
Από πλευράς Υπουργείου Μεταφορών δεν υπήρξε αμέσως κάποια αντίδραση επί των δηλώσεων του βουλευτή. Όπως μας αναφέρθηκε, για όλα όσα αναφέρει ο Κώστας Κώστα θα δοθούν απαντήσεις, πολύ πιθανόν κατά τη συζήτηση του θέματος στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.
Ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, μιλώντας στο 24News για το θέμα, τόνισε πως ο σχεδιαστής του έργου, του εξήγησε ότι ήθελε να εξυπηρετούνται και οι πολίτες με αναπηρίες, με μειωμένη όραση και οι τυφλο΄ί. Γι΄αυτό και τοποθετήθηκε ο πυλώνας σε συγκεκριμένο σημείο ώστε να μπορεί ο οδηγός λεωφορείου να υπολογίσει πού να σταματήσει για να μπορεί και ο επιβάτης να μεταβεί απευθείας στην πόρτα του λεωφορείου.
Από άλλους αρμόδιους μάς λέχθηκε, ως πρώτη αντίδραση, πως πρόκειται για project που αποφασίστηκε προ πενταετίας, κι ότι υπάρχει μια λογική πίσω από τον σχεδιασμό και την εκτέλεσή του, που μπορεί να εξηγηθεί αναλυτικά από τους αρμοδίους και τον ανάδοχο. Για τον χώρο που καταλαμβάνει η κάθε στάση, όπως μας αναφέρθηκε, συναρμόδιοι για να αποφασίσουν είναι η Αστυνομία, το Τμήμα Δημοσίων Έργων και η αρχή τοπικής αυτοδιοίκησης.
Σχολιάστηκε ακόμα πως ο τρόπος με τον οποίο πρόβαλε το θέμα ο Κώστας Κώστα, υπάρχουν σημεία της τοποθέτησής του που αγγίζουν τα όρια του λαϊκισμού. Κάτι παρόμοιο, συνέχισαν, διαπίστωσαν πρόσφατα και στο θέμα των διοικητικών χρεώσεων από διανομείς αυτοκινήτων για τις ανακλήσεις (αερόσακων), για το οποίο η Νομική Υπηρεσία της Δημοκρατίας απάντησε πως δεν μπορεί να απαγορευτεί.
Πληροφορίες από 24News