Οι λακκούβες αποτελούν αδιαμφισβήτητα ένα διαχρονικό πρόβλημα στο οδικό δίκτυο της Κύπρου προκαλώντας δυσφορία στους πλείστους οδηγούς. Τη λύση στο πρόβλημα ήρθε να δώσει ένα νέο εργαλείο που έχουν οι πολίτες στα χέρια τους από την Τρίτη (27/09), με το οποίο μπορούν να ενημερώνουν αυτόματα τις αρμόδιες υπηρεσίες όχι μόνο για λακκούβες, αλλά και για οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα παρουσιαστεί στους δρόμους. Πρόκειται για την εφαρμογή «FixCyprus», που δημιουργήθηκε με τη συνεργασία του Υπουργείου Μεταφορών και του Κέντρου Αριστείας για Έρευνα και Καινοτομία «Κοίος» του Πανεπιστημίου Κύπρου. Η εφαρμογή, μέχρι στιγμής, μετρά 2,400 χρήστες ενώ οι αναφορές για προβλήματα έφτασαν τις 230 και αφορούν κυρίως λακκούβες ή προβλήματα σε πεζοδρόμια και πεζόδρομους. Ο ερευνητής μηχανικός στο κέντρο Αριστείας «Κοίος», Γιώργος Χρίστου, δήλωσε στην «Κ» ότι το «FixCyprus» αποσκοπεί στο να «βλέπουν» οι αρμόδιες υπηρεσίες, ανά πάσα στιγμή, τι συμβαίνει στο οδικό δίκτυο, να υποστηρίξει τις επιθεωρήσεις των υποδομών του οδικού δικτύου, να συμβάλει στην πιο εύκολη ταυτοποίηση των προβλημάτων και να μπορεί ο κάθε πολίτης να έχει απευθείας επικοινωνία με τις αρμόδιες αρχές.
Πώς λειτουργεί
Η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να αναφέρουν προβλήματα που εντοπίζουν στο οδικό δίκτυο καθώς και κινδύνους σε υποδομές μέσα από τρία βήματα: λήψη φωτογραφίας, επιλογή κατηγορίας, υποβολή. Συγκεκριμένα, οι πολίτες θα πρέπει να κατεβάσουν στο κινητό τους την εφαρμογή «FixCyprus» η οποία είναι διαθέσιμη για Android και iOS συσκευές. Στη συνέχεια θα πρέπει να κάνουν εγγραφή χρησιμοποιώντας το email τους ή τον λογαριασμό τους στο Google.
Όταν εντοπίσουν πρόβλημα οι χρήστες θα πρέπει να ανοίξουν την εφαρμογή, να επιλέξουν το «Νέα Αναφορά» και να βγάλουν φωτογραφία το πρόβλημα από κοντινή απόσταση, ούτως ώστε να φαίνεται. Μαζί με τη φωτογραφία λαμβάνεται αυτόματα και η τοποθεσία της αναφοράς.
Στη συνέχεια οι χρήστες θα πρέπει να επιλέξουν μια από τις κατηγορίες αναφοράς οι οποίες αφορούν βλάβες, εμπόδια, βανδαλισμούς, δέντρα (πτώση / κλάδεμα), ζώα, κατολισθήσεις, φράξιμο, πλημμύρες και άλλα.
Τέλος, αν ο χρήστης το επιθυμεί μπορεί να προσθέσει σχόλια και μετά να πατήσει υποβολή.
Σημειώνεται ότι η κάθε αναφορά υποβάλλεται αυτόματα στο αντίστοιχο Επαρχιακό Γραφείο του Τμήματος Δημοσίων Έργων, το οποίο με τη σειρά του μέσα από την πλατφόρμα διαχείρισης FixCyprus θα προβαίνει στις κατάλληλες ενέργειες για επιδιόρθωση ή ανάθεση στη αρμόδια υπηρεσία. Η λειτουργία της εφαρμογής έχει ανατεθεί σε δύο λειτουργούς σε κάθε επαρχιακό γραφείο ούτως ώστε να χειρίζονται τις αναφορές.