ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Αρχιεπίσκοπος στην «Κ»: Η εμπορία θαυμάτων, οι υποψίες και ο Ησαΐας

Ο αρχιεπίσκοπος τόνισε ότι «το θαύμα υπάρχει στην Εκκλησία, όπως υπάρχουν και τα λείψανα των αγίων που μυροβλίζουν και εικόνες που θαυματουργούν».

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

«Δεν θα πρέπει να στήσουμε δικαστήρια πριν από τις έρευνες. Δεν θα κατηγορήσουμε τον μητροπολίτη Ταμασού για κάτι που έφερε ο ίδιος στη δημοσιότητα. Μιλώντας εκ των υστέρων, ίσως θα έπρεπε να θέσει πιο αυστηρά κριτήρια και πλαίσια μέσα στα οποία να κινούνταν στη συγκεκριμένη Μονή, έπρεπε να δείξει περισσότερη προσοχή σε αυτούς τους νέους ανθρώπους που έβαλε εκεί για να ιδρύσουν ένα μοναστήρι. Το είπε και ο ίδιος ότι τον ξεγέλασαν» αναφέρει ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος σε συνέντευξή του στην «Κ» και στον δημοσιογράφο Ανδρέα Κημήτρη σχετικά με τον Μητροπολίτη Ησαΐα και την υπόθεση της Μονής Οσίου Αββακούμ.

Σε ερώτημα για το από πότε γνώριζε ο Ησαίας τα όσα συνέβαιναν στη Μονή, ο Αρχιεπίσκοπος αναφέρει πως δεν ξέρει από πότε γνώριζε. «Κάποιες υποψίες οπωσδήποτε πρέπει να είχε, γι’ αυτό και ξεκίνησε την έρευνα. Όταν τα πράγματα έφτασαν προς το τέλος, μας είπε ότι υπάρχουν κάποιες υποψίες για εκείνο το μοναστήρι και δρα με τρόπο ώστε να αποκαλύψει τι συμβαίνει», πρόσθεσε.

Στις κατηγορίες για το ότι «ο Μητροπολίτης έπαιρνε χρήματα» και για το εάν υπάρχει κάτι μεμπτό από τη στιγμή που η μονή υπάγεται στη Μητρόπολή του, ο Αρχιεπίσκοπος σημειώνει πως «αν έπαιρνε χρήματα για τη Μητρόπολη έναντι αποδείξεων, δεν υπάρχει κάτι μεμπτό. Είναι μονή που υπάγεται κοντά του. Κι αν υπήρχαν αυξημένες ανάγκες στη Μητρόπολη και αυξημένα έσοδα στο μοναστήρι, δεν είναι κακό. Αν υπάρχει κάτι μεμπτό, είναι αν έπαιρνε χρήματα χωρίς έκδοση αποδείξεων και χωρίς να πηγαίνουν τα χρήματα στη Μητρόπολη».

Παράλληλα, ο Αρχιεπίσκοπος Γεώργιος λέει ότι ο Μητροπολίτης θα παραμένει στη θέση του καθώς «δεν υπήρξε κάτι που να του απαγορεύει», ενώ «εάν αποδειχθεί ότι έπαιρνε λεφτά χωρίς αποδείξεις» και ποιες είναι οι συνέπειες, τονίζει πως «υπάρχουν οι νόμοι της Πολιτείας και οι διατάξεις στον κώδικα απονομής δικαιοσύνης του Καταστατικού μας».

«Εκείνες τις δύο μέρες που συνέβησαν τα γεγονότα, ναι. Με πήρε την προηγούμενη και μου είπε ότι την επομένη θα διενεργήσει κάποια έρευνα στο μοναστήρι. Δεν ήξερα λεπτομέρειες για το τι θα κάνει» αναφέρει σχετικά με τη συνεννόησή του με τον Μητροπολίτη Ταμασού, ενώ για τα όσα λέχθηκαν περί σκοπιμοτήτων στη Σύνοδο και το γεγονός ότι «κάποιοι βρήκαν ευκαιρία να πλήξουν τον Ησαΐα», και γι’ αυτό οδηγούν την υπόθεση σε βάθος χρόνου, αναφέρει πως «δεν νομίζω να ισχύει κάτι τέτοιο. Η διάρκεια έχει να κάνει με το πόσο θα πάρει η εξέταση των καταγγελιών. Εξάλλου το σκάνδαλο αυτό μπορούσε να προέλθει από οποιαδήποτε εκκλησιαστική επαρχία».

«Ο Νεκτάριος είπε ότι είδε τάχα το Σώμα του Χριστού»

«Δεν μπορεί να γίνεται εμπορία είτε ιερών λειψάνων, είτε θαυμάτων» τονίζει ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος, επισημαίνοντας ότι πρέπει να ληφθούν πιο αυστηρά μέτρα από την Ιερά Σύνοδο.

Ο Αρχιεπίσκοπος, σε ερώτηση για το εάν άκουσε ο ίδιος ή κάποιος από την Ιερά Σύνοδο ότι διαφημίζουν θαύματα και θεραπείες αναφέρει πως «το σημείο που λέγονται σήμερα δεν το άκουσα, ούτε το φανταζόμουν. Εκείνο που άκουσα είναι ότι ο ηγούμενος Νεκτάριος είπε ότι είδε μέσα στο Άγιο Ποτήριο ένα κομμάτι κρέας και ότι ήταν για μέρες στα δόντια του, που, ουσιαστικά, ήταν μια απάτη. Είδε τάχα το Σώμα του Χριστού. Το μεγάλο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, το «Σώμα και Αίμα Χριστού» βρίσκονται υπό τα στοιχεία του άρτου και του οίνου. Το είπα στον άγιο Ταμασού και από τότε μου είπε ότι έχει κάποιες υποψίες και τις εξετάζει».

«Ένα θαύμα το βιώνει ο καθένας ξεχωριστά. Γίνεται για ένα σκοπό», λέει σε συνέντευξή του στην «Κ»

Παράλληλα, σχετικά με το γεγονός ότι αυτή η υπόθεση έφερε στο φως ξανά κάποια φαινόμενα που ταλανίζουν την Εκκλησία. Διαφήμιση θαυμάτων, εικόνες που δακρύζουν, σταυροί που μυρώνουν, λείψανα που θεραπεύουν, παντόφλες για προσκύνημα κ.λπ. Ο αρχιεπίσκοπος τόνισε ότι «το θαύμα υπάρχει στην Εκκλησία, όπως υπάρχουν και τα λείψανα των αγίων που μυροβλίζουν και εικόνες που θαυματουργούν».

«Αυτό που καταδικάζουμε είναι το ότι γίνονται αντικείμενα εμπορίου για συγκομιδή χρημάτων. Έστω κι αν είναι ιερός ο σκοπός, π.χ. το χτίσιμο εκκλησίας, ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα. Είναι η πίστη που έχει σημασία. Εάν, αραιά και που, γίνει μεταφορά ενός σημαντικού ιερού αντικειμένου σε κάποιο χώρο, είναι για να ενδυναμωθεί η πίστη του κόσμου και να σταθεί αυτός ο λαός στα πόδια του, όπως π.χ. το 1967 που έφερε ο αρχιεπίσκοπος Μακάριος την κάρα του Αποστόλου Ανδρέα στην Κύπρο, γιατί στον αγωνιζόμενο κυπριακό λαό χρειαζόταν εκείνη η ενδυνάμωση. Αυτό δεν γίνεται κάθε μέρα», πρόσθεσε.

Σε ερώτηση για το εάν ήταν ο ίδιος μάρτυρας σε κάποιο θαύμα, ο Αρχιεπίσκοπος Γεώργιος είπε πως «ένα θαύμα το βιώνει ο καθένας ξεχωριστά. Γίνεται για ένα σκοπό, όπως π.χ. να δηλωθεί η παρουσία του Θεού ανάμεσα στον λαό Του και να προκληθεί η εμπιστοσύνη του λαού προς Αυτόν. Δεν σκοπεύει στην επιδερμική συγκίνηση, ούτε στη δόξα ή φήμη κάποιου».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση