Kathimerini.gr
Ιστορική είναι η σημερινή κατάρρευση της μετοχή της Meta Platforms, μητρικής της Facebook, η οποία χάνει το 1/4 της αξίας της, στη μεγαλύτερη ημερήσια «βουτιά» εισηγμένης του αμερικανικού χρηματιστηρίου.
Η μετοχή του τεχνολογικού κολοσσού υποχωρεί κατά 24,5% και διαμορφώνεται στα 243,05 δολάρια στη συνεδρίαση της Wall Street, χάνοντας κεφαλαιοποίηση ύψους σχεδόν 230 δισ. δολαρίων.
Για να καταστεί αντιληπτό το μέγεθος αυτού του αριθμού, σε 200 δισ. δολάρια -δηλαδή λιγότερα από τα 230 δισ. δολάρια- ανέρχεται η συνολική κεφαλαιοποίηση 460 εταιρειών στον δείκτη βαρόμετρο S&P 500.
Μείωση στους ενεργούς χρήστες – Απογοητευτικά οικονομικά αποτελέσματα
Η σημερινή κατάρρευση επέρχεται ως αποτέλεσμα της πρώτης μείωσης του αριθμού των ενεργών χρηστών ανά ημέρα (1,929 δισ. το δ’ τρίμηνο του 2021 από 1,93 δισ. το γ’ τρίμηνο του 2021) από την ίδρυση της εταιρείας, το 2004.
Η Meta προειδοποίησε επίσης, για το ενδεχόμενο επιβράδυνσης των ρυθμών αύξησης των εσόδων, λόγω του ανταγωνισμού με το TikTok και το YouTube, καθώς και εξαιτίας της μείωσης των διαφημιστικών δαπανών.
Οι μετοχές του τεχνολογικού κολοσσού κατακρημνίστηκαν και στον απόηχο των απογοητευτικών οικονομικών αποτελεσμάτων, ανακοινώνοντας μειωμένα κέρδη κατά το τέταρτο τρίμηνο και προοπτική επιβραδυμένης ανάπτυξης το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Σημειώνεται πως τα άσχημα νέα για τον Ζούκερμπεργκ ξεκίνησαν από το πρωί, καθώς στην pre-market της Wall Street, η μετοχή της εταιρείας κατέγραφε πτώση έως και 22%.
Αλυσιδωτές αντιδράσεις
Όπως είναι εύλογο, οι υψηλές πιέσεις στη Meta επιδρούν αρνητικά και στις υπόλοιπες εταιρείες social media, όπως οι Twitter (-6%), Snap (-18%) και Pinterest (-8%), γεγονός που οδηγεί σε αρνητικό έδαφος τον τεχνολογικό δείκτη Nasdaq (-1,92%).
Την ίδια ώρα, η μετοχή της Spotify υποχωρεί κατά 12%, μετά την επιβράδυνση στον ρυθμό αύξησης των premium χρηστών. Κατά 4% μειώνεται και η μετοχή της Amazon, η οποία θα ανακοινώσει τα εταιρικά της αποτελέσματα μετά το τέλος της συνεδρίασης.
Ας σημειωθεί ότι μετά τα αποτελέσματα της εταιρείας του Ζούκερμπεργκ, αρκετές επενδυτικές εταιρείες έσπευσαν να υποβαθμίσουν την τιμή – στόχο, με τη Morgan Stanley να αποδίδει το αρνητικό αποτέλεσμα στον έντονο ανταγωνισμό με το TikTok και τη μείωση των διαφημιστικών εσόδων.
Πηγή: MoneyReview.gr