Kathimerini.gr
Τις αίθουσες όπου εκτίθενται τα Γλυπτά του Παρθενώνα επέλεξε για τη διοργάνωση επίδειξης μόδας ο σχεδιαστής Ερντέμ Μοραλίογλου, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση της Αθήνας, με την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη να κάνει λόγο για μηδενικό σεβασμό προς τα αριστουργήματα του Φειδία.
Ο σχεδιαστής παρουσίασε τη συλλογή του οίκου Ερντέμ για το φθινόπωρο-χειμώνα 2024 η οποία ήταν εμπνευσμένη από τη Μαρία Κάλλας και την ερμηνεία της στην όπερα Μήδεια το 1953. Ο σχεδιαστής γεννήθηκε στον Καναδά από Τούρκο πατέρα και Αγγλίδα μητέρα και μεγάλωσε μεταξύ Μόντρεαλ και Μπέρμινγχαμ.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Με αφορμή την επίδειξη μόδας ο σχεδιαστής ανέφερε ότι το σκηνικό υπογράμμιζε την έμπνευση για τη φθινοπωρινή συλλογή μόδας του Ερντέμ: την κομψή γκαρνταρόμπα της Αμερικανοελληνίδας σοπράνο Μαρίας Κάλλας.
«Η Κάλλας είχε ξεριζωθεί», δήλωσε ο Μοραλίογλου στα παρασκήνια, σημειώνοντας ότι γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη από Έλληνες γονείς και μεγάλωσε και εκπαιδεύτηκε στην Αθήνα. «Ήθελα να παρουσιάσω την επίδειξη σε έναν χώρο που να φέρνει στο μυαλό την ελληνικότητά της. Αυτή η ιδέα του να είναι κάποιος από κάπου και να καταλήγει κάπου αλλού με ενδιαφέρει πολύ. Νομίζω ότι υπάρχουν κάποιοι παραλληλισμοί εκεί».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η ανακοίνωση της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη αναφέρει χαρακτηριστικά:
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
«Με τη διοργάνωση επίδειξης μόδας στις αίθουσες όπου εκτίθενται τα Γλυπτά του Παρθενώνα, το Βρετανικό Μουσείο, για μια ακόμη φορά, αποδεικνύει τον μηδενικό σεβασμό του προς τα αριστουργήματα του Φειδία. Οι ιθύνοντες του Βρετανικού Μουσείου ευτελίζουν και προσβάλλουν όχι μόνο το μνημείο αλλά και τις οικουμενικές αξίες που αυτό εκπέμπει. Οι συνθήκες έκθεσης και φύλαξης των γλυπτών, στη Duveen Gallery, συνεχώς επιδεινώνονται. Είναι η ώρα τα κλεμμένα και κακοποιημένα γλυπτά αριστουργήματα να αστράψουν στο αττικό φως».