Kathimerini.gr
Βρέθηκε τελικά λύση για την… αποθήκη με μπίρες που είχε προμηθεύσει η Budweiser για το φετινό Μουντιάλ, προτού η διοργανώτρια χώρα απαγορεύσει την τελευταία στιγμή την κατανάλωση αλκοόλ μέσα και έξω από τα γήπεδα.
Η εταιρεία – η οποία είναι χορηγός του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου από το 1986 – ανακοίνωσε σήμερα ότι θα χαρίσει τις μπίρες στη χώρα που θα κατακτήσει το τρόπαιο φέτος.
«Νέα ημέρα. Νέο tweet. H νικήτρια χώρα παίρνει όλες τις Bud. Ποια θα κατακτήσει το τρόπαιο;» έγραψε η Budweiser στο twitter της, συνοδεύοντας την ανάρτηση με μια φωτογραφία από μια αποθήκη γεμάτη με μπίρες.
New Day, New Tweet. Winning Country gets the Buds. Who will get them? pic.twitter.com/Vv2YFxIZa1
— Budweiser (@Budweiser) November 19, 2022
Υπενθυμίζεται ότι ο ίδιος λογαριασμός είχε γράψει στο Twitter «αυτό είναι άβολο» όταν ανακοινώθηκε η απόφαση του Κατάρ και της FIFA να πωλούνται μόνο μη ακοολούχες μπίρες στους επίσημους χώρους του Παγκοσμίου Κυπέλλου του Κατάρ. Το tweet που έγινε viral «εξαφανίστηκε» λίγο αργότερα.
Η αμερικανική μπίρα έχει μια συμφωνία συνεργασίας 75 εκατομμυρίων δολαρίων με τη FIFA.
Budweiser deleted the tweet. Thats awkward. pic.twitter.com/wZavHlNgLi
— Gjert Moldestad (@gjertm) November 18, 2022
«Πονοκέφαλος» για την αλλαγή της τελευταίας στιγμής
Σύμφωνα με αναλυτές που επικαλείται το Reuters, η απόφαση της τελευταίας στιγμής θα περιορίσει σημαντικά τις πωλήσεις της Budweiser στο Κατάρα, αλλά από την άλλη η παγκόσμια καμπάνια για την προώθηση της μπίρας δεν αναμένεται να επηρεαστεί ιδιαίτερα.
Αναλυτές αναφέρουν ότι αν η μητρική εταιρεία InBev γνώριζε από νωρίτερα ότι θα επιτρεπόταν μόνο η μπίρα χωρίς αλκοόλ, θα μπορούσε να είχε προλάβει έγκαιρα να προμηθεύσει το Κατάρ με τις αντίστοιχες μπίρες και έτσι θα είχε ενδεχομένως μεγαλύτερο κέρδος.
Αντίθετα, η αλλαγή της τελευταίας στιγμής σίγουρα προκαλεί «πονοκέφαλο».
«H Budweiser έχει ένα ακριβό πρόβλημα μπροστά της: τι ακριβώς θα κάνει τις μπίρες που προμηθεύτηκε και δεν μπορεί να πουλήσει. Ενδεχομένως επηρεαστούν τα συμβόλαια σε όλη την εφοδιαστική της αλυσίδα», αναφέρει η βρετανίδα δικηγόρος Ιλέινα Μπάιλς, προσθέτοντας ότι η μπράντα μπίρας δεν διαφημιστεί επαρκώς.
Όλα θα εξαρτηθούν, βέβαια, από το αν υπήρχε σχετική ρήτρα για περιπτώσεις «έκτακτης αλλαγής» στο συμβόλαιο της Budweiser με τη FIFA. Αν δεν είχε προβλεφθεί κάτι τέτοιο, τότε ο «πονοκέφαλος» θα είναι σίγουρα μεγαλύτερος για τη FIFA και τους δικηγόρους της.