Αναμφίβολα η Τράπεζα Κύπρου έχει εισέλθει σε μια νέα εποχή. Ποιοι είναι οι στόχοι που έχετε θέσει για το μέλλον;
Έχοντας ολοκληρώσει ένα μεγάλο κεφάλαιο, όπως αυτό της αναδιάρθρωσής της, η Τράπεζα Κύπρου στέκει σε γερές βάσεις σ’ ένα υγιές περιβάλλον. Πλέον μπορεί να συνεχίσει να στηρίζει τους πελάτες της, την κυπριακή οικονομία, να διατηρεί ισχυρό το κοινωνικό της αποτύπωμά με τη συνεισφορά της, να αυξάνει και ταυτόχρονα να παρέχει σταθερή απόδοση στους μετόχους της.
Συνοπτικά σας αναφέρω ότι η κεφαλαιακή μας θέση παραμένει ισχυρή και σημαντικά πάνω από τις εποπτικές απαιτήσεις, (Δείκτης Κεφαλαίου Κοινών Μετοχών Κατηγορίας 1 (CET1) 15,2% και Συνολικός Δείκτης Κεφαλαιακής Επάρκειας 20.3%) ενώ ταυτόχρονα έχει συμπληρωθεί η μεγάλη προσπάθεια μείωσης των ΜΕΔ. Συνολικά, από το ανώτατό τους επίπεδο το 2014, τα ΜΕΔ έχουν μειωθεί κατά €14.6 δισ. ή 97% σε €0.4 δισ. και το ποσοστό ΜΕΔ προς συνολικά δάνεια κατά 59 εκατοστιαίες μονάδες, από 63% σε κάτω από 4%.
Η επικέντρωσή μας σήμερα είναι εστιασμένη στην περαιτέρω ενδυνάμωση της σχέσης που έχει η Τράπεζα με τους πελάτες της. Άλλωστε, όπως έχουμε τονίσει πολλές φορές οι πελάτες μας βρίσκονται πάντοτε στο επίκεντρο των προσπαθειών μας και η ικανοποίησή τους είναι αν θέλετε ο πυρήνας της στρατηγικής μας.
Έχετε αναφερθεί στη σημασία της στήριξης, που διαχρονικά παρέχει η Τράπεζα Κύπρου στους πελάτες της και κατ’ επέκταση στην κυπριακή οικονομία. Αυτή η στήριξη πως μεταφράζεται σε αριθμούς κατά το τρέχον έτος;
Το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2023, η Τράπεζα Κύπρου παραχώρησε χρηματοδοτήσεις ύψους €624 εκατ. Σε τριμηνιαία βάση ο νέος δανεισμός αυξήθηκε κατά 41%, ενώ κινήθηκε σε γενικές γραμμές στα ίδια επίπεδα σε ετήσια βάση. Το δανειακό χαρτοφυλάκιο εξυπηρετούμενων δανείων αυξήθηκε κατά 1% σε ετήσια βάση και έφτασε στα €9.9 δισ. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι η Τράπεζα χρηματοδοτεί έργα ανάπτυξης και υποδομές για αρκετές μικρομεσαίες επιχειρήσεις και παραγωγούς του πρωτογενή τομέα ο οποίος είναι βαρύνουσας σημασίας για κάθε οικονομία. Αν εστιάσουμε στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) θα δούμε ότι τους τελευταίους 17 μήνες η Τράπεζα Κύπρου έχει παραχωρήσει χρηματοδοτήσεις €393 εκατ. Συγκεκριμένα, από τις αρχές του 2023 μέχρι τον περασμένο Μάιο η Τράπεζα παραχώρησε συνολικά €121 εκατ. νέα δάνεια, ενώ ολόκληρο το 2022 είχε παραχωρήσει άλλα €272 εκατ. σε ΜμΕ. Το πελατολόγιο της Τράπεζας μεγαλώνει και αριθμεί συνολικά 71.588 Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις.
Η Τράπεζα Κύπρου έχοντας υψηλό αίσθημα ευθύνης έναντι των παραγωγών του τόπου μας και των ΜμΕ στηρίζει για άλλη μια χρονιά τα βραβεία Γαστρονόμος, που έχουν καταστεί πλέον θεσμός. Τέτοιες πρωτοβουλίες είναι ιδιαιτέρως σημαντικές καθώς έρχονται να επιβραβεύσουν και να αναδείξουν ταυτόχρονα τη βαρυσήμαντη δράση των παραγωγών του πρωτογενούς τομέα και τη δυναμική του τομέα της μεταποίησης.
Η ενδυνάμωση της σχέσης σας με τους πελάτες αποτελεί μέρος του τεχνολογικού μετασχηματισμού της Τράπεζας;
Ασφαλώς, γιατί η υλοποίηση του προγράμματος μετασχηματισμού, που βρίσκεται σε εξέλιξη, θα επιτρέψει τη μετάβαση σ’ ένα πιο σύγχρονο τρόπο διεξαγωγής τραπεζικών εργασιών. Ήδη οι πελάτες μας και οι εργαζόμενοι στην Τράπεζα έχουν αισθανθεί αυτή την αλλαγή, η οποία στοχεύει στην ενίσχυση της ψηφιοποίησης της εξυπηρέτησης των πελατών, καθώς και των εσωτερικών λειτουργιών.
Διακρίνεται στα λεγόμενά σας η αξία που προσδίδει η Τράπεζα στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Τι να αναμένουμε;
Οι ομάδες μας επεξεργάζονται συνεχώς νέες ιδέες για ανάπτυξη νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών και βεβαίως τη συνεχή εξέλιξη των υφιστάμενων, που θεωρώ ότι προσδίδουν στην Τράπεζα Κύπρου ένα συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της. Να τονίσω ότι δίνουμε μεγάλη σημασία στην ασφάλεια των διαδικτυακών συναλλαγών των πελατών μας γι’ αυτό και έχουν εισαχθεί πρόσφατα πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας.
Είναι θεωρώ για όλους αυτούς τους λόγους που η υιοθέτηση των ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών συνέχισε να αυξάνεται και να κερδίζει δυναμική. Στα τέλη Μαρτίου 2023, το 94.2% του αριθμού των συναλλαγών που αφορούν καταθέσεις, αναλήψεις μετρητών και μεταφορές εντός και εκτός της Τράπεζας, πραγματοποιήθηκαν μέσω των ψηφιακών καναλιών. Επιπλέον, το 82.7% των ιδιωτών πελατών επιλέγουν τα ψηφιακά κανάλια έναντι των καταστημάτων για τις συναλλαγές τους. Την ίδια περίοδο είχαμε αύξηση των ενεργών χρηστών του mobile banking και του QuickPay κατά 15.1% και 29.3% αντίστοιχα σε ετήσια βάση.
Η Τράπεζα Κύπρου έχει λανσάρει πρόσφατα μια νέα υπηρεσία το QuickHub. Ποια είναι η χρησιμότητα αυτού του εργαλείου για τους πελάτες της;
Το QuickHub, όπως πολύ σωστά έχετε επισημάνει, είναι μια νέα καινοτόμος υπηρεσία, η οποία επιτρέπει στους ιδιώτες πελάτες μας να έχουν, κατά κάποιο τρόπο, ένα τραπεζικό κατάστημα στα χέρια τους. Μέσω του QuickHub, που είναι διαθέσιμο στα ψηφιακά κανάλια της Τράπεζας (Internet Banking, BoC Mobile App), μπορούν να πραγματοποιήσουν σχεδόν όλες τις τραπεζικές συναλλαγές. Συγκεκριμένα με το QuickHub, μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση σε προϊόντα και υπηρεσίες της Τράπεζας, όπως να ανοίξουν νέο λογαριασμό, να λάβουν τη νέα τους κάρτα, να αιτηθούν προσωπικό δάνειο και ενοικιαγορά αυτοκινήτου, να καταθέσουν επιταγές, αλλά και να ασφαλίσουν το αυτοκίνητο ή και την κατοικία τους. Δεν θα ήταν υπερβολή να χαρακτηρίσουμε το QuickHub ως ένα δυναμικό εργαλείο στα χέρια των ιδιωτών πελατών της Τράπεζας Κύπρου, καθώς μπορούν εύκολα, γρήγορα και χωρίς καθυστέρηση να έχουν πρόσβαση σε καινοτόμα προϊόντα και τις υπηρεσίες της.