ΚΥΠΕ
Χρηματικό ποσό 31 χιλιάδων ευρώ απώλεσε εταιρεία που εδρεύει στη Λεμεσό, μέσω διαδικτυακής απάτης που αφορούσε στην εξόφληση τιμολογίου σε συνεργάτιδα εταιρεία του εξωτερικού.
Σύμφωνα με την Αστυνομία, η υπόθεση καταγγέλθηκε στο ΤΑΕ Λεμεσού, από τον διευθυντή της εταιρείας, σύμφωνα με τον οποίον είχε συμφωνηθεί με συνεργάτιδα εταιρεία, μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων, η πληρωμή τιμολογίου αξίας 31,096 ευρώ, για την αγορά υπηρεσιών.
Ωστόσο λήφθηκε νέο ηλεκτρονικό μήνυμα, το οποίο φαινόταν να είχε σταλεί από την εταιρεία στο εξωτερικό και στο οποίο αναφερόταν ότι ο τραπεζικός λογαριασμός, στον οποίο θα έπρεπε να γίνει η πληρωμή, έχει αλλαχθεί, ενώ υποδείχθηκε όπως η πληρωμή γίνει σε νέο λογαριασμό, σε τράπεζα άλλης χώρας της Ευρώπης.
Η εταιρεία στην Κύπρο προχώρησε στην πληρωμή, με έμβασμα στον νέο τραπεζικό λογαριασμό και μετά από επικοινωνία με τη συνεργάτιδα εταιρεία, για επιβεβαίωση της πληρωμής, διαπιστώθηκε ότι ο νέος τραπεζικός λογαριασμός δεν ανήκει στη συνεργάτιδα εταιρεία και ότι ουδέποτε είχε στείλει το σχετικό ηλεκτρονικό μήνυμα.
Το Γραφείο Διερεύνησης Οικονομικού Εγκλήματος του ΤΑΕ Λεμεσού διερευνά την υπόθεση.
Με αφορμή τη νέα αυτή υπόθεση απάτης, η Αστυνομία συστήνει όπως, προτού οι πολίτες προχωρήσουν στην εξόφληση τιμολογίων, να προχωρούν πάντοτε σε επαλήθευση του μηνύματος, μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας με τους συνεργάτες, στους οποίους πρόκειται να γίνει η πληρωμή.
Για την επικοινωνία αυτή, θα πρέπει να χρησιμοποιείται τηλεφωνικός αριθμός με τον οποίο οι δύο πλευρές ήρθαν ξανά σε επικοινωνία ή που αναγράφεται σε μηνύματα που ανταλλάχθηκαν μεταξύ τους σε προηγούμενες τους συναλλαγές.
Επιπρόσθετα, η Αστυνομία προτρέπει ιδιοκτήτες ή διευθυντές εταιρειών να ενημερώνουν το προσωπικό τους για τη συγκεκριμένη μορφή απάτης και να εφαρμόζουν διαδικασίες επαλήθευσης των αιτημάτων πληρωμής που λαμβάνουν.
Περισσότερες πληροφορίες για τη συγκεκριμένη μορφή απάτης, αλλά και συμβουλές για το πως το κοινό μπορεί να αποφύγει την απάτη, δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα της Αστυνομίας.