ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ροζίτα Μισόνι: Πέθανε η διάσημη σχεδιάστρια

Πρωτοπόρος στα πολύχρωμα πλεκτά

Εφυγε από τη ζωή σε ηλικία 93 ετών η καταξιωμένη Ιταλίδα σχεδιάστρια Ροζίτα Μισόνι, η οποία συνδέθηκε με την ομώνυμη μάρκα πλεκτών που έγινε διάσημη για τα ζωηρά και με έντονα μοτίβα στυλ.

Η Μισόνι ίδρυσε την εταιρεία το 1953, μαζί με τον σύζυγό της Οτάβιο, αναπτύσσοντας μία φίρμα που έγινε δημοφιλής για τα πολύχρωμα πλεκτά με γεωμετρικά σχήματα και ρίγες, μεταξύ άλλων και το διάσημο ζιγκ ζαγκ μοτίβο fiammato.

Θεωρείται μία από τις πιο σημαντικές φιγούρες στην ιστορία της ιταλικής μόδας και μέλος της ομάδας σχεδιαστών που έκαναν γνωστή την εγχώρια βιομηχανία παγκοσμίως, τις δεκαετίες του 1950 και του 1960.

Γεννηθείσα σε μια οικογένεια τεχνιτών της κλωστοϋφαντουργίας, κοντά στην πόλη Βαρέζε, στη βόρεια Ιταλία, η Ροζίτα σπούδασε σύγχρονες γλώσσες. Κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού στο Λονδίνο, το 1948, γνώρισε τον Οτάβιο, ο οποίος συμμετείχε στην ομάδα 400 μέτρων με εμπόδια της Ιταλίας στους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Ο οίκος μόδας Missoni κέρδισε διεθνή αναγνώριση και απέσπασε βραβεία για τα ιδιαίτερά του σχέδια, την πρωτοποριακή χρήση υφασμάτων και μια προσέγγιση της μόδας που συχνά συγκρινόταν με τη σύγχρονη τέχνη.

«Η μάχη των σουτιέν»

Το ζευγάρι βρέθηκε στην επικαιρότητα το 1967 με την επονομαζόμενη «μάχη των σουτιέν». Οι Μισόνι επρόκειτο να πραγματοποιήσουν μια επίδειξη μόδας στο Pitti Palace στη Φλωρεντία, όμως προτού τα μοντέλα βγουν στην πασαρέλα, η Ροζίτα παρατήρησε ότι τα σουτιέν τους φαίνονταν μέσα από τις μπλούζες τους, καταστρέφοντας το επιθυμητό χρώμα και μοτίβο.

Ζήτησε από τα μοντέλα να αφαιρέσουν τα σουτιέν, όμως, κάτω από τα φώτα της πασαρέλας, τα σύνολά τους έγιναν τελείως διάφανα και το περιστατικό προκάλεσε σάλο.

Την επόμενη χρονιά ο οίκος δεν έλαβε πρόσκληση για να συμμετάσχει, όμως ο Missoni φιγουράριζε ήδη στα εξώφυλλα μεγάλων περιοδικών μόδας, όπως στη Vogue, το Elle και το Marie Claire.

Οταν η εταιρεία μετέφερε την έδρα της στην ιταλική πόλη Σουμιράγκο, βόρεια του Μιλάνου, οι Μισόνι μετακόμισαν ακριβώς δίπλα, με τα περισσότερα παράθυρα του σπιτιού τους να έχουν θέα στο αγαπημένο βουνό της Ροζίτα, το όρος Μόντε Ρόζα.

Η ίδια παρέμεινε καλλιτεχνική διευθύντρια για τις γυναικείες συλλογές έως τα τέλη της δεκαετίας του 1990, όταν παραχώρησε τη θέση της στην κόρη της Αντζελα.

Το 2013, ο μεγαλύτερος γιος του ζευγαριού και διευθυντής μάρκετινγκ της εταιρείας, Βιτόριο, σκοτώθηκε σε αεροπορικό δυστύχημα στα ανοικτά των ακτών της Βενεζουέλας. Ο σύζυγός της πέθανε τον Μάιο του 2013 σε ηλικία 92 ετών.

Η εταιρεία επεκτάθηκε σε συλλογές για το σπίτι και ξενοδοχεία. Το 2018, το ιταλικό επενδυτικό κεφάλαιο FSI επένδυσε 70 εκατομμύρια ευρώ στην εταιρεία με αντάλλαγμα ένα μερίδιο 41% με στόχο την ενίσχυση του brand στο εξωτερικό.

Με πληροφορίες από Guardian, Reuters, ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση