ΠΗΓΗ: ΒΒC
Ενα από τα τελευταία μηνύματα που έστειλε το πλήρωμα του υποβρυχίου «Titan» μερικά λεπτά πριν το δυστύχημα ήρθε στο φως της δημοσιότητας από τις αρχές. Το υποβρύχιο διαλύθηκε κατά τη διάρκεια κατάδυσης στο ναυάγιο του Τιτανικού στον Βόρειο Ατλαντικό, τον Ιούνιο του 2023, με αποτέλεσμα τον θάνατο και των πέντε επιβαινόντων.
Ωστόσο, σύμφωνα με την αμερικανική ακτοφυλακή, το πλήρωμα δήλωνε «όλα καλά εδώ» σε μία από τις τελευταίες επικοινωνίες που είχε προτού τελικά χαθεί οριστικά η επαφή μαζί του. Παράλληλα, αξιωματούχοι του αμερικανικού λιμενικού παρουσίασαν και μια εικόνα με την «ουρά» του βαθυσκάφους να βρίσκεται στον πυθμένα της θάλασσας μετά το δυστύχημα. Η φωτογραφία τραβήχτηκε από τηλεχειριζόμενο όχημα.
Οι αξιωματούχοι ξεκίνησαν μια έρευνα δύο εβδομάδων, με σκοπό να αποκαλύψουν το τι ακριβώς συνέβη με το «Titan» αλλά και να δώσουν συστάσεις για την πρόληψη παρόμοιων τραγωδιών στο μέλλον. Στο πλαίσιο αυτό, παρουσιάστηκε μια αναπαράσταση του ταξιδιού του υποβρυχίου, συμπεριλαμβανομένων μηνυμάτων που ανταλλάχθηκαν κατά την κάθοδο στο ναυάγιο του Τιτανικού, μεταξύ του «Titan» και του πλοίου «Polar Prince».
Το «Titan» ξεκίνησε την κατάδυση στις 09:17 τοπική ώρα και το προσωπικό υποστήριξης στο «Polar Prince» ρώτησε για το βάθος και το βάρος του υποβρύχιου. Οι επικοινωνίες ήταν αποσπασματικές, αλλά περίπου μία ώρα μετά την κατάδυση, το «Titan» έστειλε μήνυμα «όλα καλά εδώ». Το τελευταίο μήνυμα του υποβρυχίου εστάλη στις 10:47 τοπική ώρα, σε βάθος 3.346 μέτρων, για να ενημερώσει ότι του έπεσαν δύο βαρίδια. Μετά από αυτό, η επικοινωνία χάθηκε.
Οι αξιωματούχοι παρουσίασαν το ιστορικό του «Titan», σημειώνοντας ότι το βαθυσκάφος δεν είχε ποτέ υποβληθεί σε δοκιμές από τρίτους και είχε αφεθεί εκτεθειμένο στις καιρικές συνθήκες. Επιπλέον, εξέθεσαν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπισε το υποβρύχιο στις αποστολές που πραγματοποιήθηκαν πριν από την τραγωδία. Το 2021 και το 2022, κατά τη διάρκεια 13 καταδύσεων στον Τιτανικό, εμφανίστηκαν συνολικά 118 διαφορετικά προβλήματα με τον εξοπλισμό του.
Σε αυτά περιλαμβάνονταν, μεταξύ άλλων, η πτώση του μπροστινού θόλου όταν το έβγαζαν από τη θάλασσα, η βλάβη των προωθητήρων του σε βάθος 3.500 μέτρων. Η OceanGate, η κατασκευάστρια εταιρεία του σκάφους, είχε ήδη αντιμετωπίσει ερωτήματα σχετικά με τις σχεδιαστικές της επιλογές, το ιστορικό ασφαλείας και την τήρηση των κανονισμών. Μετά το δυστύχημα, η OceanGate έχει αναστείλει τις δραστηριότητές της.