
Kathimerini.gr
Πυρκαγιά, δεκάδες τραυματίες και θαλάσσια ρύπανση ήταν το αποτέλεσμα της σύγκρουσης του δεξαμενόπλοιου μεταφοράς χημικών Stena Immaculate και του φορτηγού πλοίου Solong που συνέβη σήμερα το πρωί στη Βόρεια Θάλασσα. Σύμφωνα με το Bloomberg, το τάνκερ είχε αναχωρήσει από την Ελλάδα φορτωμένο με πετρελαιοειδή.
Τουλάχιστον 32 τραυματίες μεταφέρθηκαν στη στεριά, έπειτα από τη σύγκρουση των δύο πλοίων με τη βρετανική ακτοφυλακή να αναφέρει ότι μια «αξιολόγηση βρίσκεται σε εξέλιξη» για τον «πιθανό» κίνδυνο ρύπανσης από ναυτικό ατύχημα. «Το συμβάν συνεχίζεται ακόμη και η αξιολόγηση πιθανών απαραίτητων μέτρων ελέγχου της ρύπανσης βρίσκεται σε εξέλιξη», σύμφωνα με την ακτοφυλακή.
Οι τραυματίες μεταφέρθηκαν στη στεριά στο Γκρίμσμπι (βορειοανατολική Αγγλία), είπε ο διοικητής του λιμένα, Μάρτιν Μπόιερς, στο Γαλλικό Πρακτορείο. Οι τραυματίες έφτασαν στη στεριά «με τρία σκάφη» και «ασθενοφόρα κάνουν ουρά στην προκυμαία» του λιμανιού, είπε, διευκρινίζοντας ότι το ένα από τα πλοία ήταν αγκυροβολημένο την ώρα της σύγκρουσης. Ολα τα μέλη του πληρώματος του Stena Immaculate (πάνω από 20 άτομα) είναι καλά στην υγεία τους, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο η Λένα Αλβλινγκ, εκπρόσωπος της σουηδικής πλοιοκτήτριας εταιρείας Stena Bulk.
Σύμφωνα με ναυτιλιακά δεδομένα, το υπό αμερικανική σημαία Stena Immaculate, που διαχειρίζεται η αμερικανική εταιρεία Crowley, ήταν εν μέρει φορτωμένο, κατά τη στιγμή της σύγκρουσης. Σε ανακοίνωσή της η Crowley τόνισε ότι από τη σύγκρουση προκλήθηκε ρήγμα στη δεξαμενή φορτίου στο Stena Immaculate με αποτέλεσμα τη διαρροή ποσότητας καύσιμου αεριωθούμενων -καύσιμο τύπου κηροζίνης JET A-1. Οπως ανέφερε, το πλήρωμα εγκατέλειψε το πλοίο έπειτα από εκρήξεις που σημειώθηκαν.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το Solong ανήκει στη γερμανική εταιρεία Reederei Köpping και ταξίδευε υπό πορτογαλική σημαία. Ο ιστότοπος Marine Traffic, που καταγράφει τη θαλάσσια κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο, έδειχνε το Stena Immaculate να βρίσκεται στο Ιμινχαμ, κοντά στο Χαλ, στην ανατολική Αγγλία. Ο συναγερμός για το συμβάν σήμανε στις 10:48, τοπική ώρα (12:48 ώρα).
Στο BBC ο Μπόιερς είπε ότι μετά τη σύγκρουση φάνηκε από το λιμάνι μια «τεράστια πύρινη σφαίρα», προσθέτοντας ότι τα πλοία έπλεαν πολύ μακριά από την ακτή για να υπάρχει οπτική επαφή. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν να ξεσπάσουν πελώριες πυρκαγιές και στα δύο πλοία. Οι βρετανικές αρχές αντέδρασαν κατεπειγόντως, αναπτύσσοντας αεροσκάφη και ναυαγοσωστικές λέμβους.
Το Reuters ανέφερε μια δήλωση του 2023 του ναυτιλιακού διευθυντή της Crowley που δείχνει ότι το Stena Immaculate ήταν μέρος του στόλου δεξαμενόπλοιων που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον στρατό των ΗΠΑ.
«Τα δεξαμενόπλοια θα συνεχίσουν τις διεθνείς εμπορικές δραστηριότητες, αλλά μπορούν να ναυλωθούν σε βραχυπρόθεσμη βάση για να εξυπηρετήσουν τις δραστηριότητες της κυβέρνησης των ΗΠΑ», ανέφερε η ανακοίνωση της αμερικανικής εταιρείας.
Η θαλάσσια περιοχή όπου σημειώθηκε η σύγκρουση είναι μια πολυσύχναστη πλωτή οδός με κίνηση από λιμάνια κατά μήκος των βορειοανατολικών ακτών της Βρετανίας προς την Ολλανδία και τη Γερμανία, δήλωσαν πηγές της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Πολλές συγκρούσεις έχουν σημειωθεί στη Βόρεια Θάλασσα τα τελευταία δέκα χρόνια. Πριν από δύο χρόνια, δύο φορτηγά πλοία συγκρούστηκαν στα ανοιχτά του γερμανικού αρχιπελάγους Χέλγκολαντ. Τρεις άνθρωποι σκοτώθηκαν και άλλοι δύο χάθηκαν στη θάλασσα. Το 2015, το Flinterstar, ένα φορτηγό πλοίο που μετέφερε περισσότερους από 500 τόνους πετρελαϊκών προϊόντων, βυθίστηκε έπειτα από σύγκρουση με δεξαμενόπλοιο οκτώ χιλιόμετρα έξω από τις βελγικές ακτές.