ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η Ε.Ε. απέρριψε την πρόταση της Κίνας για την ελάχιστη τιμή στα ηλεκτρικά οχήματα

Η Κίνα πρότεινε να πωλούνται τα οχήματά της τουλάχιστον 30.000 ευρώ στην ευρωπαϊκή αγορά, ώστε να αποφευχθεί η επιβολή δασμών.

ΠΗΓΗ: Reuters

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέρριψε την πρόταση της κινεζικής κυβέρνησης τα εισαγόμενα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα να πωλούνται στην ελάχιστη τιμή των 30.000 ευρώ εντός της Ε.Ε. Η πρόταση αυτή σκοπό είχε να αποτρέψει την επιβολή δασμών στα κινεζικά οχήματα από τον ερχόμενο μήνα.

Η εισαγωγή στην Ε.Ε. ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα, η παραγωγή των οποίων επιδοτείται από το κινεζικό κράτος, και οι επιπτώσεις της στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχουν προκαλέσει εμπορική διαμάχη ανάμεσα στις δύο πλευρές που διαρκεί περίπου μια δεκαετία. Οι διαπραγματεύσεις είναι σε εξέλιξη και δεν υπάρχουν σαφείς πληροφορίες τι συζητείται.

Από την Ε.Ε. διευκρινίστηκε ότι η απόρριψη της κινεζικής πρότασης δεν αφορά μόνο τις τιμές των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και τις επιδοτήσεις που έλαβαν για την παραγωγή τους και την εξάλειψη των ενισχύσεων.

Η Κομισιόν είχε αρνηθεί να παράσχει λεπτομέρειες για τις προσφορές που έχει καταθέσει η κινεζική κυβέρνηση ώστε να περιοριστεί ο αριθμός των οχημάτων που εισάγονται στη Ε.Ε., τις τιμές των οποίων δεν μπορούν να ανταγωνιστούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Με σημερινά στοιχεία, κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η SAIC 600104.SS και η BYD 002594.SZ, τιμολογούν τα ηλεκτρικά οχήματά τους λίγο πάνω από 30.000 ευρώ στην Ευρώπη, παρόλο που τα πωλούν σε ένα κλάσμα αυτής της τιμής στην Κίνα. Το Seagull της BYD, ένα μικρό ηλεκτρικό όχημα που αναμένεται να έρθει στην Ευρώπη το 2025, αναμένεται να κοστίζει λιγότερο από 20.000 ευρώ.

Αν δεν επέλθει συμφωνία, επισημαίνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από τις 31 Οκτωβρίου θα επιβληθούν δασμοί έως και 45% στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα για πέντε χρόνια.

Απαντώντας στους ευρωπαϊκούς δασμούς στα οχήματά της, η Κίνα ανακοίνωσε προσωρινά μέτρα αντιντάμπινγκ (πρόσθετους δασμούς) στις εισαγωγές κονιάκ από την Ε.Ε., τα οποία πλήττουν κυρίως γαλλικές μάρκες.

Σύμφωνα με πηγές που έχουν γνώση των διαπραγματεύσεων, μια πιθανή λύση στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να είναι μια εξατομικευμένη ελάχιστη τιμή για κάθε κατασκευαστή αυτοκινήτων και πιθανώς ανά τύπο μοντέλου, ανάλογα με το μέγεθος του αυτοκινήτου και την εμβέλειά του. Οπως αναφέρουν, επίπεδα τιμών από 35.000 έως 40.000 ευρώ, τουλάχιστον, θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην επίτευξη συμφωνίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
Κίνα  |  Ευρώπη  | 
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΠΗΓΗ: Reuters

Αυτοκίνηση: Τελευταία Ενημέρωση

O Δημήτρης Λοττίδης αναπολεί μια εποχή που έχει ήδη ρίξει αυλαία, αλλά μας είχε δώσει έμπνευση και χαμόγελο για τη ζωή.
must.com.cy
 |  ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ