
Kathimerini.gr
Οσα άκουσε το απόγευμα της 3ης Μαρτίου 2023 στη συνάντηση επιχειρησιακών και πολιτικών παραγόντων στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών, προτού ολοκληρωθεί η επέμβαση στο σημείο χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των ανακριτικών αρχών, περιέγραψε σε συμπληρωματική κατάθεσή του ο τότε διοικητής της Τροχαίας Λάρισας Βασίλης Βλαχογιάννης. Επανέλαβε ότι είχε εκφράσει τότε την αντίθεσή του. Σύμφωνα με τη σχετική δικογραφία, η αλλοίωση του σημείου οδήγησε σε απώλεια αποδεικτικών στοιχείων.
Ο κ. Βλαχογιάννης κατέθεσε την περασμένη Παρασκευή στον εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη. Οπως υποστήριξε, τον είχε καλέσει ο τότε περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός να μεταβεί στο σημείο του δυστυχήματος. Σύμφωνα με την κατάθεσή του, παρόντες σε εκείνη τη συνάντηση ήταν μεταξύ άλλων ο τότε υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, Χρήστος Τριαντόπουλος, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών Ιωάννης Ξιφαράς, ο τότε συντονιστής επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας Ευάγγελος Φαλάρας, ο τότε διευθυντής Αστυνομίας Λάρισας Αγάπιος Χαρακόπουλος.
Οπως κατέθεσε, ενημερώθηκαν από τον κ. Αγοραστό ότι τους κάλεσε ώστε να ανακοινώσει ότι έπρεπε να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες αποκατάστασης κυκλοφορίας των τρένων. Από την ΕΜΑΚ και την Πυροσβεστική φέρεται να αναφέρθηκε ότι είχαν ολοκληρώσει το έργο τους. Ωστόσο, ο κ. Βλαχογιάννης τόνισε στον περιφερειάρχη ότι ήταν αναρμόδιος να συναινέσει, καθώς η υπόθεση είχε ανατεθεί από την προηγούμενη ημέρα σε ανακρίτρια, η οποία έπρεπε να δώσει την έγκρισή της για αποκλιμάκωση βάσει του Ειδικού Σχεδίου Διαχείρισης Ανθρώπινων Απωλειών. «Η δική μου θέση ήταν ότι ο χώρος έπρεπε να διαφυλαχθεί ακέραιος», επισήμανε.
Παράλληλα φέρεται να επικαλέστηκε τον νόμο 5014/2023, βάσει του οποίου ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) έπρεπε να αναλάβει τη διερεύνηση. Μάλιστα, όπως υποστήριξε, τόνισε στη συνάντηση ότι οι ερευνητές έπρεπε να έχουν απεριόριστη πρόσβαση στο σημείο πριν οποιαδήποτε μη αναγκαία μεταβολή.
Κατέθεσε ότι το ίδιο πρωί είχε ανακοινωθεί η σύσταση ειδικής επιτροπής διερεύνησης από το υπουργείο Μεταφορών και υπέθεσε ότι θα λειτουργούσε στα πρότυπα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ο οποίος ακόμη δεν είχε συγκροτηθεί. Ωστόσο, ο κ. Ξιφαράς φέρεται να του διευκρίνισε ότι η επιτροπή δεν θα είχε αυτόν τον ρόλο, αλλά αποστολή της ήταν να ερευνήσει συμβάσεις του ΟΣΕ.
Η σύσταση του κ. Βλαχογιάννη για επικοινωνία με την ανακρίτρια φαίνεται πως δεν έγινε δεκτή. τ. Επειτα ο ίδιος λέει ότι αποχώρησε, χωρίς να γνωρίζει τι άλλο συζητήθηκε μετά ή ποιοι παρέμειναν. Ερωτηθείς σχετικά από τον ανακριτή, λέει ότι το διάστημα που βρισκόταν εκεί δεν άκουσε να δίνεται κάποια εντολή ή οδηγία για αποκατάσταση των γραμμών από τον Τριαντόπουλο, τον Ξιφαρά ή τον γενικό γραμματέα Πολιτικής Προστασίας Βασίλη Παπαγεωργίου.