
Η General Motors και η Cadillac μπαίνουν στο grid, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τη Formula 1.
Μετά από μια μακρά περίοδο αβεβαιότητας και διαπραγματεύσεων, η Cadillac θα ενταχθεί επισήμως στη Formula 1 το 2026, καθώς η συμμετοχή της έλαβε την τελική έγκριση από τη FIA και τη Formula One Management (FOM). Η απόφαση αυτή φέρνει ένα νέο κατασκευαστή στο σπορ, προσθέτοντας επιπλέον βάρος στην ολοένα αυξανόμενη παρουσία της General Motors (GM) στο παγκόσμιο motorsport.
Από το όραμα του Andretti στην πλήρη υποστήριξη της GM
Η είσοδος της Cadillac στη Formula 1 είναι το αποτέλεσμα μιας διαδικασίας που ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2023, όταν ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, άνοιξε επίσημα τη συζήτηση για την επέκταση του grid. Στην αρχική της μορφή, η υποψηφιότητα υποστηριζόταν από την Andretti Global, όμως το εγχείρημα συνάντησε σοβαρά εμπόδια.
Παρόλο που η FIA ενέκρινε την είσοδο της Andretti, η FOM αρνήθηκε να της προσφέρει εμπορική συμφωνία, υποστηρίζοντας ότι η ομάδα δεν θα ήταν αρκετά ανταγωνιστική και δεν θα πρόσθετε αξία στο σπορ. Αυτό οδήγησε την Andretti σε νομική διαμάχη με τη Formula 1 στις Ηνωμένες Πολιτείες, καταγγέλλοντας πιθανές παραβιάσεις του ανταγωνισμού.
Η ανατροπή στο project και η καθοριστική εμπλοκή της Cadillac
Η κατάσταση άρχισε να αλλάζει όταν ο Michael Andretti αποχώρησε από την ηγεσία του project, παραδίδοντας τα ηνία στον Dan Towriss. Με αυτή την αλλαγή, το αρχικό concept εξελίχθηκε σε μια πιο εργοστασιακή προσέγγιση υπό την αιγίδα της Cadillac, με τη GM να ενισχύει την άμεση συμμετοχή της στο project.
Η εμπλοκή μιας τόσο ισχυρής αυτοκινητοβιομηχανίας θεωρήθηκε καταλύτης για την έγκριση της συμμετοχής. Η F1 έβλεπε με θετικότερο μάτι την είσοδο ενός μεγάλου κατασκευαστή, όπως η GM, καθώς αυτό θα πρόσφερε μακροπρόθεσμα εμπορικά και τεχνικά οφέλη για το άθλημα.
Ferrari power για αρχή, GM power unit από το 2028
Στα πρώτα χρόνια της παρουσίας της στη Formula 1, η Cadillac θα χρησιμοποιεί κινητήρες Ferrari ως πελάτης, κάτι που εξασφαλίζει ότι η ομάδα θα είναι άμεσα ανταγωνιστική χωρίς να χρειάζεται να περιμένει την ανάπτυξη της δικής της μονάδας ισχύος.
Ωστόσο, το μεγάλο στοίχημα της GM είναι η δημιουργία του δικού της power unit από το 2028, κάτι που θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο το προφίλ της εταιρείας στη Formula 1. Αυτή η εξέλιξη σημαίνει ότι η Cadillac δεν θα είναι απλά μια νέα ομάδα, αλλά ένας κατασκευαστής που θα παράγει κινητήρες και θα συμμετέχει στο σπορ ως πλήρης κατασκευαστής.
Τι σημαίνει η είσοδος της Cadillac για τη Formula 1
Η έγκριση της Cadillac σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την F1, καθώς προσθέτει έναν ακόμη κατασκευαστή στο grid, ενισχύοντας την παγκόσμια απήχηση του σπορ. Η GM είναι ένας γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας και η συμμετοχή της θα συμβάλει στην εμπορική ανάπτυξη της F1, ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου η δημοτικότητα του πρωταθλήματος έχει εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια.
Η Cadillac γίνεται η 11η ομάδα της Formula 1, κάτι που αλλάζει τις δυναμικές στο grid. Η προσθήκη ενός ακόμη κατασκευαστή σημαίνει περισσότερο ανταγωνισμό, νέες εμπορικές συμφωνίες και μεγαλύτερο ενδιαφέρον από χορηγούς και τηλεοπτικά δίκτυα.
Το επόμενο βήμα: Προετοιμασία για το 2026
Με την επίσημη έγκριση της FIA και της FOM, η Cadillac επικεντρώνεται πλέον στην προετοιμασία της για το 2026. Η ομάδα θα πρέπει να δημιουργήσει τεχνικές εγκαταστάσεις, να στελεχώσει το δυναμικό της με κορυφαία ταλέντα και να εξασφαλίσει ότι θα είναι ανταγωνιστική από την πρώτη κιόλας χρονιά.
Η GM μπαίνει στη Formula 1 με μεγάλη φιλοδοξία και βλέπει τη συμμετοχή της ως στρατηγική επένδυση που θα ενισχύσει την παρουσία της στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Με τη σταδιακή μετάβαση προς ένα εργοστασιακό power unit και μια ομάδα που θα λειτουργεί ως πλήρης κατασκευαστής, η Cadillac έχει όλα τα εχέγγυα για να αφήσει το αποτύπωμά της στο σπορ.
Η αντίστροφη μέτρηση για το 2026 έχει ξεκινήσει και η Formula 1 ετοιμάζεται να υποδεχθεί έναν νέο, ισχυρό παίκτη στο grid.
Πηγή: gazzeta.gr