e-kathimerini NEWSLETTER ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ENGLISH EDITION
ADSTORE NETWORK
Τελευταία ενημέρωση: 23:09
ΤΩΡΑ:
Ειδήσεις σε 90'' φαρμακεία Είσοδος Apps Home
Γυναίκα
Ημερομηνία: 05.03.2017 | 21:29

Tα σαρακοστιανά εδέσματα και οι θερμίδες τους

Τα σαρακοστιανά είναι τροφές υψηλής θρεπτικής αλλά και θερμιδικής αξίας
Newsroom K
Συνδυάστε τις ομάδες των τροφίμων και αποφύγετε τη μονοφαγία.

Ταραμοσαλάτα

Τα συστατικά της ταραμοσαλάτας την καθιστούν ιδιαίτερα θρεπτική. Ο ταραμάς είναι πλούσια πηγή πρωτεϊνών, βιταμίνης Α και Δ, καλίου, μαγνησίου και ψευδαργύρου. Ο ταραμάς, όμως, είναι ιδιαίτερα πλούσιος και σε νάτριο (αλάτι), οπότε η κατανάλωση του πρέπει να γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή από υπερτασικούς ή νεφροπαθείς. Προτιμήστε τον άσπρο ταραμά, καθώς το ροζ χρώμα προέρχεται από πρόσθετες χρωστικές ουσίες. Ενεργειακά, 1 κουταλιά ταραμά προσδίδει περίπου 120 θερμίδες.

Χαλβάς

Παρασκευάζεται από ταχίνι, με αποτέλεσμα να είναι πλούσιος σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Ε, ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο, σελήνιο και αντιοξειδωτικές ουσίες. Είναι πλούσιος σε «καλά λιπαρά», που βοηθούν στην πρόληψη της υπερχοληστερολαιμίας και στην αντιμετώπιση του διαβήτη. Προσοχή! Η υπερβολική κατανάλωσή του μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους καθώς τα 100 γρ. χαλβά προσδίδουν περίπου 540 θερμίδες.

Λαγάνα

Η λαγάνα είναι άζυμος άρτος (δεν περιέχει προζύμι). Η θερμιδική της αξία είναι η ίδια με αυτή του ψωμιού, με τη μία φέτα (30 γρ.) να παρέχει περίπου 80 θερμίδες. Από διατροφικής πλευράς, μας προσφέρει όλα τα θρεπτικά συστατικά της ομάδας του αμύλου, όπως οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Θαλασσινά

Τα θαλασσινά είναι πλούσια σε διάφορες βιταμίνες και μέταλλα, κυρίως βιταμίνη Β12 και σελήνιο, ενώ αποτελούν καλή πηγή ω-3 λιπαρών οξέων, τα οποία έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και συντελούν στην υγεία των εγκεφαλικών κυττάρων. Επιπλέον, περιέχουν αρκετή ποσότητα πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας. Αν και περιέχουν αρκετή χοληστερόλη, δεν ανεβάζουν τα επίπεδα χοληστερόλης του αίματος και αυτό γιατί η χοληστερόλη της τροφής δεν επηρεάζει τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα τόσο όσο τα κορεσμένα λιπαρά οξέα που περιέχονται στα τρόφιμα.

Επομένως, επιλέξτε τα θαλασσινά στη σχάρα ή βραστά με λεμόνι ή ξύδι αντί τηγανιτά. Τα ψητά ή βραστά θαλασσινά ανά 100 γρ. αποδίδουν περίπου 100-200 θερμίδες (100 θερμίδες το καλαμάρι, 140-150 θερμίδες οι γαρίδες και οι σουπιές, ενώ το χταπόδι περίπου 200 θερμίδες).

Πατάτα

Οι πατάτες αποτελούν ξεχωριστό τρόφιμο, καθώς συνδυάζουν τα χαρακτηριστικά των αμυλούχων τροφίμων με αυτά των λαχανικών. Οι πατάτες αποτελούν πηγή φυτικών ινών, οι οποίες συμβάλλουν στο αίσθημα κορεσμού και ενισχύουν την υγιή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος. Επίσης, είναι καλές πηγές βιταμίνης C, καλίου, ενώ από τη φύση τους δεν περιέχουν νάτριο. Μια μέτρια πατάτα (200γρ. – μέγεθος γροθιάς) προσδίδει περίπου 180-200 θερμίδες.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
Καθημερινή | Γυναίκα | διατροφή | Σαρακοστή

Γυναίκα: ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ
Viewed
Izia, ένα άρωμα για όλες τις γυναίκες (30.03.2017 | 20:40)
Κλειστή κηδεία για τον George Michael, τρεις μήνες μετά (30.03.2017 | 19:45)
Η Χριστιάνα Αριστοτέλους ανακοίνωσε την εγκυμοσύνη της (30.03.2017 | 17:35)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Κύπρος
Πολιτική
Αθλητισμός
Οικονομική
Ελλάδα
Κόσμος
GoodLife
Πολιτισμός
Περιβάλλον
Υγεία
Media
Αγγελίες
Geek
Προσφορές
ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ
Απόψεις
Αφιερώματα
ΕΡΓΑΛΕΙΑ / ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Αναζήτηση
e-kathimerini
Έντυπη Έκδοση
mobile
iPnone
Tablet
Kathimerini on facebook
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Επικοινωνία
Διαφήμιση
Ταυτότητα
SPPMEDIA NETWORK
Ελληνική Έκδοση
24news.com.cy
4troxoi.24man.com.cy
24sports.com.cy
madtv.com.cy
livingetc.com.cy
mydeejay.com.cy
SPPMEDIA ACCOUNT
Login
Register
©2011 Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ All rigths reserved.
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΚΔΟΣΗ ΚΥΠΡΟΥ ΛΤΔ
ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΛΤΔ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΑΕ
Design & Development by BDigital
Powered by Webstudio