e-kathimerini NEWSLETTER ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ENGLISH EDITION
ADSTORE NETWORK
Τελευταία ενημέρωση: 23:54
ΤΩΡΑ:
Ειδήσεις σε 90'' φαρμακεία Είσοδος Apps Home
νέα κινητά - tablets social
Geek
Ημερομηνία: 05.03.2017 | 17:26

Ποιο άρθρο θα γίνει «viral» στο Facebook και Twitter;

Ένα διακριτό «αποτύπωμα» εγκεφάλου υποδηλώνει την δημοφιλία ενός άρθρου
Newsroom Κ, Αθήνα
Το «σήμα» εγκεφάλου αντανακλά το πόσο πολύτιμη φαίνεται μια πληροφορία στον αναγνώστη

Μερικά «τυχερά» άρθρα αποκτούν τη δική τους ζωή μετά τη δημοσίευσή τους. Αντί να θάβονται μέσα στον καταιγισμό των πληροφοριών, εξαπλώνονται από χρήστη σε χρήστη σε χρόνο ρεκόρ στο διαδίκτυο σαν κολλητικός ιός, δηλαδή γίνονται "viral", όπως είναι ο διεθνής νεολογισμός.

Μπορεί όμως άραγε να προβλεφθεί ποια άρθρα θα γίνουν τόσο δημοφιλή μεταξύ των αναγνωστών και θα μοιρασθούν μέσω του Facebook, του Twitter και του e-mail; Ναι, απαντούν για πρώτη φορά Αμερικανοί επιστήμονες, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι εντόπισαν στον ανθρώπινο εγκέφαλο ένα διακριτό «αποτύπωμα», που υποδηλώνει ότι ένα άρθρο προορίζεται να κάνει θραύση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και γενικότερα στο Ίντερνετ.

Οι ερευνητές του Εργαστηρίου Νευροεπιστήμης της Σχολής Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, με επικεφαλής τις Έμιλι Φαλκ και Κριστίν Σολτς, που έκαναν δύο σχετικές δημοσιεύσεις -μία στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS) και μία στο περιοδικό ψυχολογίας "Psychological Science"- μελέτησαν την εγκεφαλική δραστηριότητα σε 80 νέους 18 έως 24 ετών, που κλήθηκαν να διαβάσουν τα ίδια άρθρα των «Τάιμς της Νέας Υόρκης», τα οποία αφορούσαν θέματα υγείας.

Η εγκεφαλική μελέτη με την τεχνική της λειτουργικής μαγνητικής απεικόνισης (fMRI) αποκάλυψε ένα «ίχνος»», με βάση το οποίο μπορεί να προβλεφθεί αν ένας χρήστης θα θελήσει να μοιρασθεί το άρθρο με άλλους. Το «σήμα» αυτό αντανακλά το πόσο πολύτιμη φαίνεται μια πληροφορία στον αναγνώστη και πόσο πολύτιμη θεωρεί ότι θα είναι επίσης για την κοινωνία.

«Αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα μικρό αριθμό εγκεφάλων για να προβλέψουμε τι θα κάνουν μεγάλοι αριθμοί ανθρώπων που θα διαβάσουν τους 'Τάιμς της Νέας Υόρκης', αυτό σημαίνει ότι παρόμοια πράγματα συμβαίνουν σε πολλούς ανθρώπους. Συγκεκριμένα άρθρα αγγίζουν την ίδια χορδή σε διαφορετικούς εγκεφάλους, άρα παρόμοια πράγματα έχουν αξία για την ευρύτερη κοινωνία» δήλωσε η Σολτς.

Το αξιοσημείωτο, σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι ότι ο καθένας μπορεί να «προπαγανδίζει» το ίδιο πράγμα για διαφορετικούς λόγους: ο ένας επειδή νομίζει ότι ο φίλος του θα γελάσει, ενώ ο άλλος επειδή θεωρεί ότι έτσι θα τον βοηθήσει σε κάποιο πρόβλημα. Αλλά, παρόλα αυτά, μοιάζει να υπάρχει ένας κοινός παρονομαστής στη νευρωνική δραστηριότητα του εγκεφάλου, που προμηνύει τη μελλοντική δημοφιλία του άρθρου.

Σε γενικές γραμμές, κάποιος μοιράζεται και προωθεί μια πληροφορία που θα τον κάνει να φανεί καλός, ζεστός, έξυπνος και αστείος στα μάτια των τρίτων, θα ενισχύσει τους κοινωνικούς δεσμούς και τις σχέσεις του μαζί τους και θα επηρεάσει τη συμπεριφορά τους, επειδή θεωρεί ότι αυτό θα τους κάνει καλό.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
Καθημερινή | Geek | άρθρο | viral

Geek: ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Στο φως οι πρώτες πυρηνικές δοκιμές των ΗΠΑ
ΠΗΓΗ: CNN
Υπολογιστής αναγνωρίζει τις τάσεις αυτοκτονίας
ΠΗΓΗ: sport-fm.gr
Το ψηφιακό βιβλίο στην υπηρεσία της εκπαίδευσης
Του Απόστολου Κουρουπάκη
«Τέλος» το WhatsApp για εκατομμύρια smartphone
Newsroom 24sports
Ζούμε μία ζωή σε... πολλά σύμπαντα
ΠΗΓΗ: ΒΒC
Κυριακή, 26 Μαρτίου 2017
Ο πρώτος ουρανοξύστης με 3D εκτύπωση κατασκευάζεται στο Ντουμπάι
Samsung: Και στην Κύπρο η αναβάθμιση σε Android 7.0 Nougat
O εγκέφαλος μπορεί να λειτουργεί για 10 λεπτά μετά τον θάνατο
social
Τα social media εντείνουν το αίσθημα της απομόνωσης
Κορυφαίο παραμένει το iPhone7
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Κύπρος
Πολιτική
Αθλητισμός
Οικονομική
Ελλάδα
Κόσμος
GoodLife
Πολιτισμός
Περιβάλλον
Υγεία
Media
Αγγελίες
Geek
Προσφορές
ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ
Απόψεις
Αφιερώματα
ΕΡΓΑΛΕΙΑ / ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Αναζήτηση
e-kathimerini
Έντυπη Έκδοση
mobile
iPnone
Tablet
Kathimerini on facebook
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Επικοινωνία
Διαφήμιση
Ταυτότητα
SPPMEDIA NETWORK
Ελληνική Έκδοση
24news.com.cy
4troxoi.24man.com.cy
24sports.com.cy
madtv.com.cy
livingetc.com.cy
mydeejay.com.cy
SPPMEDIA ACCOUNT
Login
Register
©2011 Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ All rigths reserved.
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΚΔΟΣΗ ΚΥΠΡΟΥ ΛΤΔ
ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΛΤΔ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΑΕ
Design & Development by BDigital
Powered by Webstudio