e-kathimerini NEWSLETTER ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ENGLISH EDITION
ADSTORE NETWORK
Τελευταία ενημέρωση: 23:09
ΤΩΡΑ:
Ειδήσεις σε 90'' φαρμακεία Είσοδος Apps Home
Γυναίκα
Ημερομηνία: 04.03.2017 | 21:56

Βιταμίνη Δ: Γιατί είναι πολύτιμη;

Είναι γνωστή ως «βιταμίνη του ήλιου», γιατί είναι ο βασικός υπεύθυνος για τη σύνθεσή της
Newsroom K
Αποτελεί το καλύτερο «φάρμακο» για τον οργανισμό μας.

Είναι γνωστή ως η «βιταμίνη του ήλιου», γιατί είναι ο βασικός υπεύθυνος για τη σύνθεσή της και αποτελεί το καλύτερο «φάρμακο» για τον οργανισμό μας καθώς κτίζει γερά οστά, δυναμώνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα και μειώνει διάφορους κινδύνους για την υγεία.

Ρόλοι της Βιταμίνης Δ

• Ενισχύει την οστική υγεία και τη βέλτιστη ανάπτυξη του σκελετού, καθώς βοηθά στην απορρόφηση ασβεστίου από το έντερο και την εναπόθεσή του στα οστά, ενώ παράλληλα ελέγχει τα επίπεδα ασβεστίου στο αίμα.

• Βοηθά στην καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού και του μυϊκού συστήματος.

• Τα τελευταία χρόνια, μελέτες υποστηρίζουν ότι η βιταμίνη Δ μπορεί να προσφέρει προστασία στην εξέλιξη χρόνιων παθήσεων όπως υπέρταση, σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2, καρδιαγγειακά, αλλά και ορισμένων φλεγμονωδών και αυτοάνοσων ασθενειών π.χ. σακχαρώδης διαβήτης τύπου 1 και σκλήρυνση κατά πλάκας.

Διατροφικές πηγές

Ποσοστό μεγαλύτερο από το 90% της βιταμίνης Δ παράγεται από την επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας σε ουσίες που υπάρχουν στο δέρμα. Το υπόλοιπο 10% της βιταμίνης Δ προέρχεται από τη διατροφή. Ακόμη, πηγές πλούσιες σε βιταμίνης D είναι το συκώτι ψαριού και τα έλαια από αυτό, τα λιπαρά ψάρια, ο κρόκος αυγού καθώς και τα εμπλουτισμένα τρόφιμα, όπως τα εμπλουτισμένα δημητριακά, το γάλα, το βούτυρο και η μαργαρίνη.

Διατροφικές πηγές της βιταμίνης D

Τρόφιμο Βιταμίνη D (μg ανά 100 γρ.)
Μουρουνέλαιο 210,0
Σκουμπρί 6
Σολομός 14
Σαρδέλες 7,5
Κρόκος αυγού 4,9
Εμπλουτισμένα δημητριακά 4.2

Έλλειψη Βιταμίνης Δ

Παρόλο που η χώρα μας «λούζεται» από το φως του ήλιου, τις περισσότερες μέρες του χρόνου, πολλοί παρουσιάζουν συχνά έλλειψη βιταμίνης Δ. Επομένως συνίσταται:

• η συστηματική έκθεση στον ήλιο κυρίως τους χειμερινούς μήνες

• η εβδομαδιαία κατανάλωση λιπαρών ψαριών και αυγών

• η καθημερινή κατανάλωση εμπλουτισμένων προϊόντων με βιταμίνη Δ, όπως δημητριακά.

Πηγή: must.cy

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
Καθημερινή | Γυναίκα | Βιταμίνη Δ | οργανισμός

Γυναίκα: ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ
Viewed
Izia, ένα άρωμα για όλες τις γυναίκες (30.03.2017 | 20:40)
Κλειστή κηδεία για τον George Michael, τρεις μήνες μετά (30.03.2017 | 19:45)
Η Χριστιάνα Αριστοτέλους ανακοίνωσε την εγκυμοσύνη της (30.03.2017 | 17:35)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Κύπρος
Πολιτική
Αθλητισμός
Οικονομική
Ελλάδα
Κόσμος
GoodLife
Πολιτισμός
Περιβάλλον
Υγεία
Media
Αγγελίες
Geek
Προσφορές
ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ
Απόψεις
Αφιερώματα
ΕΡΓΑΛΕΙΑ / ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Αναζήτηση
e-kathimerini
Έντυπη Έκδοση
mobile
iPnone
Tablet
Kathimerini on facebook
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Επικοινωνία
Διαφήμιση
Ταυτότητα
SPPMEDIA NETWORK
Ελληνική Έκδοση
24news.com.cy
4troxoi.24man.com.cy
24sports.com.cy
madtv.com.cy
livingetc.com.cy
mydeejay.com.cy
SPPMEDIA ACCOUNT
Login
Register
©2011 Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ All rigths reserved.
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΚΔΟΣΗ ΚΥΠΡΟΥ ΛΤΔ
ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΛΤΔ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΑΕ
Design & Development by BDigital
Powered by Webstudio