Kathimerini.com.cy
Το Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ παρουσιάζει τις επιβεβαιωμένες επερχόμενες δράσεις του για το 2021, κάτω από τη γενική θεματική Tracing Now. Το ΜΙΤΟΣ αφουγκράζεται την τρέχουσα κατάσταση στον τομέα της υγείας και κατ’ επέκταση στον κοινωνικό-πολιτικό-πολιτιστικό-οικονομικό τομέα και προσπαθεί να ανταποκριθεί με θετικότητα στις δυσκολίες που έχουν εμφανιστεί. Η θεματική Tracing Now προκύπτει σαν μια επείγουσα ανάγκη να διαπραγματευτούμε το παρόν ώστε να μην χαθεί μέσα στην αναβολή μελλοντικού χρόνου.
Σύντομα θα ανακοινωθούν οι συμμετοχές για το φετινό πρόγραμμα φιλοξενίας theYard.Residency.21 το οποίο θα υλοποιηθεί κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους και θα περιλαμβάνει τις δράσεις που δεν κατάφεραν να υλοποιηθούν το 2020, επίσης τις δύο νέες συμπαραγωγές με τις σκηνοθέτιδες Γιολάντα Χριστοδούλου και Εβίτα Ιωάννου, συνεργασία με το φεστιβάλ Buffer Fringe Festival 2021 και νέες δουλειές που αφορούν στο θέατρο, την performance και γενικότερα τις παραστατικές τέχνες.
Αυτή την περίοδο ετοιμάζεται μια ψηφιακή θεατρική δράση βασισμένη στο αριστουργηματικό κείμενο του Διονύσιου Σολωμού Η Γυναίκα της Ζάκυνθος, που συμπίπτει χρονικά με την επέτειο για τα 200 χρόνια από την ελληνική επανάσταση. Παράλληλα έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός για τον Τουρκομαχαλά, που συμβάλει στην συζήτηση και πρακτική: πως η τέχνη μπορεί να αποτελέσει κοινωνικό εργαλείο. Πρόκειται για μια ΄ξενάγηση’ στο δυτικό μέρος της πόλης της Λεμεσού -εκεί όπου έμενε η πρώην τουρκοκυπριακή κοινότητα- μια υποβαθμισμένη περιοχή με πολλά ενδιαφέροντα, ετερόκλητα και ιστορικά στοιχεία, με έμφαση στη σημερινή ταυτότητα των κατοίκων και τη χρήση του χώρου.
Η νέα χρoνιά φέρνει μαζί της και την έγκριση προγράμματος Erasmus+ με τίτλο Developing Digital Skills for Young Actors and Young Performing Arts Technicians in the era of pandemic με διάρκεια δύο χρόνων και σε συνεργασία με άλλλους τέσσερις εταίρους. Όπως επίσης, την κινηματογραφημένη παράσταση Πεθαίνω σαν Χώρα, ένα κείμενο του Θεσσαλονικιού συγγραφέα Δημήτρη Δημητριάδη σε σκηνοθεσία Έλενας Αγαθοκλέους, που θα λειτουργήσει ως σχόλιο για τον ρόλο του θεάματος και της εικόνας.
Τέλος, προγραμματίζονται σειρά παραστάσεων για δύο παραγωγές σε σκηνοθεσία Έλενας Αγαθοκλέους, που δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τη διαδρομή τους κατά την προηγούμενη χρονιά. Η πρώτη είναι το Σάββατο του Λαζάρου που θα παρουσιαστεί σε Λεμεσό και Λευκωσία, και βασίζεται στην ιστορία του Λαζάρου των Γραφών. Ο Λάζαρος ο δίκαιος, ο φίλος του Ιησού, αρρώστησε και πέθανε. Αυτός ο τετραήμερος θάνατος και η ανάσταση που ακολούθησε, σύμφωνα με την Ορθοδοξία ήταν για να φανερωθεί η δύναμη του θεού. Σε ένα εθελούσιο εγκλεισμό και παρόντα χρόνο, μια μπάντα (ηθοποιός και δύο μουσικοί) συνθέτουν μια νεωτερική τραγωδία που καλείται και πάλι να εκπληρώσει την προσδοκία της αναστάσεως. Η δεύτερη παράσταση είναι τα Μαντάτα που βασίζεται στο μεσαιωνικό Χρονικό του Λεοντίου Μαχαίρα και προγραμματίζεται για κοινότητες και χωριά.