ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Τέσσερις σκηνοθέτες διαμαρτύρονται για τη μη επιλογή κυπριακής παραγωγής

Επιστολή στην υφυπουργό Πολιτισμού για την απουσία εγχώριου σχήματος στο Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Τέσσερις σκηνοθέτες του κυπριακού θεάτρου, οι Αντρέας Χριστοδουλίδης, Ανδρέας Αραούζος, Μάριος Κακουλλή και Ονησίφορος Ονησιφόρου, απέστειλαν επιστολή στην υφυπουργό Πολιτισμού και το Διοικητικό Συμβούλιο του Κυπριακού Κέντρου Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου (ΚΚΔΙΘ) διαμαρτυρόμενοι για τη μη επιλογή κυπριακής παραγωγής στο Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος του 2024.

Όπως αναφέρουν στην επιστολή τους οι τέσσερις σκηνοθέτες δεν κατανοούν σε ποιο μέλλον ελπίζουν στο Κέντρο και στο υφυπουργείο για το Κυπριακό θέατρο, όταν απαξιώνεται τέτοια ευρεία επιλογή προτάσεων. «Δεν κατανοούμε τι γνώμη έχετε για το Κυπριακό θέατρο και πόση πίστη δείχνετε σε αυτό» τονίζουν χαρακτηριστικά.

Σημειώνεται ότι η επιλογή των παραγωγών που θα λάβουν μέρος στο Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος γίνεται από επιτροπή που διορίζεται από το Κέντρο και το υφυπουργείο Πολιτισμού.

Ολόκληρη η επιστολή

Αξιότιμη κυρία Υφυπουργέ,

Αξιότιμε Πρόεδρε και Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΚΚΔΙΘ,

Για το φετινό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος, η Επιτροπή του Φεστιβάλ επέλεξε, αρχικά, παράσταση της σκηνοθέτιδος Μαγδαλένας Ζήρα και επομένως οι υπόλοιπες τέσσερεις προτάσεις από Κύπρο έλαβαν αρνητική απάντηση. Με την επιλογή της κυρίας Ζήρα, όμως, στην καλοκαιρινή παραγωγή του ΘΟΚ, η ίδια απέσυρε την πρότασή της από το Φεστιβάλ.

Με μεγάλη έκπληξη και απογοήτευση, αντιλαμβανόμαστε ότι κανένας από τους τέσσερεις υποφαινόμενους που κατέθεσαν προτάσεις από Κύπρο δεν έλαβε κάποια ενημέρωση για αναπληρωματική εγχώρια συμμετοχή στο Φεστιβάλ. Πιθανώς, η Επιτροπή επέλεξε ακόμα μία παράσταση από το εξωτερικό ως επιλαχούσα και καμία από τις τέσσερεις Κυπριακές.

Αναρωτιόμαστε: Πώς τιμά το όνομά του το Κυπριακό Κέντρο Θεάτρου; Ποιος είναι ο λόγος ύπαρξης αυτού του Κέντρου, εάν απαξιώνει το καλλιτεχνικό δυναμικό του τόπου; Οι τέσσερεις συγκεκριμένοι σκηνοθέτες αντιπροσωπεύουν σχεδόν ολόκληρο το φάσμα του Κυπριακού θεάτρου σε ύφος και εμπειρία. Από το πιο νέο αίμα σε σκηνοθεσία και πειραματισμό, σε πιο δοκιμασμένο νέο αίμα (στη σκηνή του ΘΟΚ), σε 20χρονη σκηνοθετική εμπειρία που ποτέ δε δοκιμάστηκε στο Φεστιβάλ και σε τεράστια πείρα και προσφορά στο Κυπριακό θέατρο που ήδη συμμετείχε δύο φορές στο Φεστιβάλ. Όταν καμία από αυτές τις «κατευθύνσεις» δεν ικανοποιεί την Επιτροπή για να εκπροσωπήσει την Κύπρο, την οικοδέσποινα του Φεστιβάλ, τότε το Κέντρο επικοινωνεί στους θεατές και στους ανθρώπους του θεάτρου ότι έχουμε μεγάλο πρόβλημα. Το Κέντρο επικοινωνεί ότι σε αυτή τη διεθνή θεατρική συνεύρεση, μόνο οι «έξω» μπορούν να μας προσφέρουν Αρχαίο Δράμα.

Πιστεύουμε πως το πιο πάνω «μήνυμα» πρέπει να κάνει το Κυπριακό Κέντρο Θεάτρου να αναθεωρήσει το τί εκπροσωπεί στο Διεθνές Κέντρο Θεάτρου όπως και το τί προσφέρει στους Κύπριους θεατές. Θέλει να είναι περήφανο στη διεθνή κοινότητα για τη θεατρική δημιουργία, προσπάθεια και ανάπτυξη στη χώρα του ή θέλει να είναι μόνο ένας διοργανωτής διεθνών εκδηλώσεων;

Λυπούμαστε για αυτό το μήνυμα που στέλνετε, Υφυπουργείο και Κέντρο, σε εμάς τους δημιουργούς. Προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε έναν όμορφο και σημαντικό θεσμό σας, φιλοδοξώντας να δημιουργήσουμε παραστάσεις για το καλό του Φεστιβάλ, την εκπροσώπηση της χώρας μας και την ανάπτυξη της τέχνης μας – προσωπική και συλλογική ανάπτυξη – όμως οι αποφάσεις της Επιτροπής σας καθιστούν αυτές τις προσπάθειες μάταιες. Πνίγουν την ενέργεια και την έμπνευση των Κυπρίων δημιουργών.

Δεν κατανοούμε σε ποιο μέλλον ελπίζετε για το Κυπριακό θέατρο όταν απαξιώνετε τέτοια ευρεία επιλογή προτάσεων. Δεν κατανοούμε τί γνώμη έχετε για το Κυπριακό θέατρο και πόση πίστη δείχνετε σε αυτό.

Με εκτίμηση,

Αντρέας Χριστοδουλίδης

Ανδρέας Αραούζος

Μάριος Κακουλλή

Ονησίφορος Ονησιφόρου

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
Θέατρο  | 
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Θέατρο-Χορός: Τελευταία Ενημέρωση