ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Aegean: Ενισχύει τις δραστηριότητές της εκτός της Ελλάδας

Διεκδικεί επιδοτούμενες πτήσεις από Βόρεια Μακεδονία – Συνεργασία με TUI France

Kathimerini.gr

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Να ενισχύσει ακόμη περισσότερο το αποτύπωμά της ως περιφερειακού αερομεταφορέα επιδιώκει η Aegean. Για τον σκοπό αυτό, η αεροπορική αποτελεί έναν από τους τρεις διεκδικητές του έργου της εκτέλεσης νέων επιδοτούμενων διεθνών δρομολογίων από τα αεροδρόμια των Σκοπίων και της Οχρίδας προς ευρωπαϊκούς προορισμούς. Την έναρξη του διαγωνισμού ανακοίνωσε τον περασμένο Δεκέμβριο ο υπουργός Μεταφορών της Βόρειας Μακεδονίας Μπλαγκόι Μποκβάρσκι και με την ημερομηνία υποβολής προσφορών να έχει εκπνεύσει στις 19 Ιανουαρίου, ενδέχεται ο ανάδοχος να γίνει γνωστός την επόμενη εβδομάδα.

Οι υπόλοιποι δύο αερομεταφορείς που διεκδικούν τα συγκεκριμένα δρομολόγια είναι η Lufthansa και η Wizz Air που έχει επικρατήσει στους τρεις τελευταίους αντίστοιχους διαγωνισμούς. Αυτή τη φορά όμως, σύμφωνα με όσα έχει αναφέρει σε συνέντευξη Τύπου τον Δεκέμβριο του 2022 ο υπουργός Μεταφορών της Βόρειας Μακεδονίας, θα επιλεγούν περισσότερες από μία αεροπορικές εταιρείες, γεγονός που σημαίνει ότι η Aegean διαθέτει αυξημένες πιθανότητες να αποτελέσει έναν από τους προτιμητέους αναδόχους. Οι πτήσεις θα επιδοτούνται με 7,5 ευρώ και 4,5 ευρώ ανά επιβάτη από τα αεροδρόμια των Σκοπίων και «Αγ. Παύλος» της Οχρίδας αντίστοιχα για το διάστημα από την τρέχουσα χρονιά μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2025. Για φέτος ο κρατικός προϋπολογισμός της Βόρειας Μακεδονίας προβλέπει το ποσό του 1,1 εκατ. ευρώ. Ορισμένα από τα κριτήρια για την επιλογή του αναδόχου περιλαμβάνουν την εξυπηρέτηση των προτεινόμενων προορισμών δύο φορές, ανά εβδομάδα και τη διαφημιστική προώθησή τους. Σήμερα η Aegean συνδέει τα αεροδρόμια «Ελ. Βενιζέλος» και «Μακεδονία» με τα Σκόπια με δύο και έως τέσσερις εβδομαδιαίες πτήσεις αντίστοιχα. Η συνολική επιβατική κίνηση των δύο διεθνών αεροδρομίων της Βόρειας Μακεδονίας διαμορφώθηκε το 2022 σε περίπου 2,3 εκατ. άτομα, σύμφωνα με στοιχεία του υπ. Μεταφορών της χώρας.

Η ενίσχυση της δραστηριότητας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη αποτελεί στρατηγικό στόχο της Aegean την οποία μέσα ενημέρωσης της περιοχής εμφανίζουν ως ενδιαφερόμενη για την απόκτηση της Croatia Airlines. Η κροατική κυβέρνηση είχε ξεκινήσει την ιδιωτικοποίηση του ζημιογόνου εθνικού αερομεταφορέα της Κροατίας, αλλά η διαδικασία ανεστάλη εξαιτίας της πανδημίας. Την ίδια στιγμή, η αεροπορική από τον Οκτώβριο του 2021 ελέγχει με 51% τη ρουμανική Animawings. Ο αερομεταφορέας πετάει από δέκα αεροδρόμια της Ρουμανίας προς Αθήνα, Κέρκυρα, Χανιά, Κω, Κεφαλονιά, Ηράκλειο, Μύκονο, Σαντορίνη, Ρόδο και Ζάκυνθο.

Ευρύτερα, η ενίσχυση της εξωστρέφειας αποτελεί έναν ακόμη από τους βασικούς στόχους της Aegean. Ως εκ τούτου, πριν από λίγες ημέρες, η αεροπορική προχώρησε στην ανανέωση, για τρία χρόνια, της αποκλειστικής συνεργασίας με την TUI France, με τη συμμαχία των δύο εταιρειών να αριθμεί μία εικοσαετία.

Η Aegean δημιουργεί νέα περιφερειακή βάση στο αεροδρόμιο της Λιλ της Γαλλίας, με στόχο να εξυπηρετεί αποκλειστικά με απευθείας πτήσεις το πρόγραμμα θερινών και χειμερινών προορισμών και πακέτων της TUI France σε Ελλάδα, Ισπανία, Τυνησία, Μαρόκο, Βουλγαρία, Κροατία και Μαυροβούνιο. Η αεροπορική θα προσφέρει το φετινό καλοκαίρι 1 εκατ. θέσεις από και προς τη Γαλλία, έχοντας μεταφέρει, πέρυσι, περισσότερους από 700.000 επιβάτες. Τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο, που αναμένεται να ξεκινήσει νωρίτερα, η Aegean θα διασυνδέει με τακτικές πτήσεις και αυξημένες συχνότητες την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο με το Παρίσι και σημαντικό αριθμό μεγάλων γαλλικών πόλεων.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση