ΚΥΠΕ
Στα τέλη Οκτωβρίου αναμένεται η δοκιμαστική εγκατάσταση των συσκευών φωτοεπισήμανσης στους δρόμους, που θα καταγράφουν παραβάσεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, όπως ενημερώθηκε σήμερα η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων.
Οι κάμερες θα καταγράφουν υπερβολική ταχύτητα, παραβιάσεις του κόκκινου σηματοδότη, τη γραμμή αναμονής στα φώτα, τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας και τη χρήση κινητού τηλεφώνου.
Σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Διευθυντή του Τμήματος Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών, Μάρκο Μάρκου, η παράδοση του συστήματος για δοκιμαστική εφαρμογή για περίοδο τριών μηνών θα γίνει περί τα τέλη Οκτωβρίου.
Κατά τους πρώτους έξι μήνες λειτουργίας του συστήματος, θα τοποθετηθούν 20 σταθερές κάμερες και 16 κινητές, ενώ τους επόμενους έξι μήνες θα τοποθετηθούν 66 κάμερες επιπλέον.
Το κόστος εγκατάστασης του συστήματος ανέρχεται στα 8 εκ. ευρώ και το κόστος λειτουργίας για πέντε χρόνια υπολογίζεται στα 35 εκ. ευρώ.
Οι παρανομούντες θα λαμβάνουν το εξώδικο πρόστιμο με συστημένη επιστολή και συγκεκριμένο κωδικό με τον οποίο θα έχουν πρόσβαση σε φωτογραφία που θα απεικονίζει την παρανομία που διέπραξαν.
Σε περίπτωση που το όχημα οδηγείτο από άτομο άλλο από τον ιδιοκτήτη, ο τελευταίος θα καλείται να υποδείξει ποιος βρισκόταν πίσω από το τιμόνι.
Με την εφαρμογή του συστήματος αναμένεται μείωση των οδικών συγκρούσεων κατά 50%, αλλά και σημαντική μείωση στους θανάτους από τροχαία.
Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Επιτροπής, βουλευτής ΔΗΠΑ, Μαρίνος Μουσιούττας, είπε ότι περί τα τέλη Οκτωβρίου θα αρχίσει η πιλοτική εφαρμογή του συστήματος και, ως εκ τούτου, χρειάζεται να έχει ψηφιστεί η νομοθεσία μέχρι τότε. «Θεωρώ, με όσα έχω ακούσει μέχρι τώρα, ότι είμαστε πολύ κοντά κι ότι με καλή θέληση μπορούμε σ’ένα μήνα το αργότερο να έχουμε το νομοσχέδιο στην Ολομέλεια για έγκριση, αναλόγως και των τροποποιήσεων που θα προκύψουν», ανέφερε.
Χαρακτήρισε ωστόσο «παράδοξο» το ότι η Κυβέρνηση υπέγραψε τη συμφωνία με τον ανάδοχο προτού ψηφιστεί η σχετική νομοθεσία.
Στόχος, τόνισε ο κ. Μουσιούττας, είναι με την τιμωρία των παραβατών να σταματήσει η απώλεια ανθρώπινων ζωών στους δρόμους. «Σε αυτή την προσπάθεια ως Επιτροπή δεν θα βάλουμε εμπόδια, θα σταθούμε αρωγοί και σύμμαχοι ούτως ώστε να λειτουργήσει το σύστημα το συντομότερο δυνατόν», ανέφερε.
Η βουλευτής ΔΗΣΥ Φωτεινή Τσιρίδου καλωσόρισε την εγκατάσταση του συστήματος λέγοντας πως με αυτό τον τρόπο θα επιτευχθεί μείωση των οδικών συγκρούσεων. «Είναι μέλημά μας να δουλέψουμε στην πρόληψη και αυτό οδεύει προς την ορθότατη κατεύθυνση», σημείωσε.
Χαιρέτισε δε, τον «γρήγορο τρόπο» με τον οποίο το Υπουργείο συμβλήθηκε με τον εργολάβο, αναφέροντας ότι είναι μέλημα της νομοθετικής εξουσίας, ακόμα και υπό πίεση, να πράξει ό,τι μπορεί για να στηρίξει την εκτελεστική εξουσία να προστατεύσει την πολιτεία.
Από πλευράς του, ο βουλευτής ΑΚΕΛ Γιαννάκης Γαβριήλ δήλωσε ότι το σύστημα θα συμβάλει στην πρόληψη των τροχαίων συγκρούσεων, όμως, σημείωσε, «δεν θα πρέπει να μετατραπεί σε φοροεισπρακτικό μέσο με εξουθενωτικά εξώδικα πρόστιμα για τους πολίτες».
Επιπλέον, επέκρινε την Κυβέρνηση για την υπογραφή της σύμβασης πριν από την κατάθεση των νομοσχεδίων και των κανονισμών ενώπιον του Κοινοβουλίου.
Υπογράμμισε παράλληλα τη σημασία της πρόληψης αναφέροντας ότι θα πρέπει να γίνει επικαιροποίηση της μελέτης για σημεία οδικού δικτύου όπου πρέπει να αλλάξει το όριο ταχύτητας, σωστή αστυνόμευση, βελτίωση μελανών σημείων του κύριου και δευτερεύοντος οδικού άξονα, ανάπτυξη οδικής συνείδησης και εφαρμογή ένταξης σχετικού μαθήματος στην εκπαίδευση.
«Ως ΑΚΕΛ θα συνεχίσουμε να επιμένουμε για την ανάγκη ολοκληρωμένης πολιτικής αντιμετώπισης των σοβαρών και θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων», είπε.
Ο βουλευτής ΔΗΚΟ Χρύσανθος Σαββίδης ανέφερε ότι η εισαγωγή του συστήματος είναι μέτρο προς τη σωστή κατεύθυνση για μείωση των τροχαίων, καυτηρίασε ωστόσο την απόφαση της εκτελεστικής εξουσίας να αγοράσει το σύστημα χωρίς να υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο σε ισχύι, προειδοποιώντας πως αν δεν περάσει το νομοσχέδιο στο τέλος του Οκτώβρη το κράτος θα κληθεί να πληρώσει εκατομμύρια.