ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Τέμπη: Η χαρτογράφηση της θέσης των θυμάτων

Τι λέει ερευνητής στην «Κ»

Kathimerini.gr

Στη χαρτογράφηση της θέσης που είχαν τα θύματα της τραγωδίας των Τεμπών ανά βαγόνι προχώρησε η Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Τεχνικών Συμβούλων των οικογενειών, προκειμένου να εκτιμηθούν με την μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια οι συνθήκες που οδήγησαν σε τραυματισμούς και θανάτους σε κάθε βαγόνι του συρμού.

Συνδυάζοντας στοιχεία από τις κρατήσεις εισιτηρίων, ευρήματα από την αυτοψία των συντριμμίων και μαρτυρίες διασωθέντων και διασωστών, τα μέλη της επιτροπής διαπίστωσαν πως εκτός από τους τέσσερις μηχαναδηγούς των αμαξοστοιχιών που έχασαν τη ζωή τους, στο βαγόνι Α1 υπήρξαν 15 θύματα, στο βαγόνι του Κυλικείου 27 θύματα, στο βαγόνι Β2 έχασαν τη ζωή τους 9 επιβάτες και στο βαγόνι Β3 υπήρξαν δύο θύματα.

Ειδικότερα:

Στο βαγόνι Α1 της Α’ θέσης δεν διαπιστώθηκαν επιζώντες, ούτε και εκτιμάται ότι υπήρχε δυνατότητα επιβίωσης λόγω της σφοδρότητας της αρχικής σύγκρουσης.

Από το βαγόνι του Κυλικείου (μέγιστης χωρητικότητας 42 ατόμων + 2 εργαζόμενοι) έχουν εντοπιστεί μέχρι σήμερα τουλάχιστον 6 διασωθέντες.

Στο βαγόνι Β2 (μέγιστης χωρητικότητας 66 θέσεων, χωρισμένο σε 11 κουπέ) εκτιμάται ότι υπήρξαν 9 θύματα, 7 από το εμπρός μέρος του βαγονιού και 2 από το πίσω μέρος. Επιπλέον, τουλάχιστον 4 άτομα από τις εμπρός θέσεις πετάχτηκαν έξω από το βαγόνι στη φάση του εκτροχιασμού και σώθηκαν με σοβαρά τραύματα.

Παράλληλα, σύμφωνα με την επιτροπή, τουλάχιστον 26 επιβάτες (ενδεχομένως περισσότεροι) από τα κουπέ 4 έως 10 πρόλαβαν να εγκαταλείψουν το βαγόνι εγκαίρως πριν μεταδοθεί η φωτιά σε ολόκληρο το βαγόνι.

Στο βαγόνι Β3 (μέγιστης χωρητικότητας 80 θέσεων) υπήρξαν 2 θύματα, ως συνέπεια του εκτροχιασμού και της βίαιης επαφής του Β3 με την μηχανή της αμαξοστοιχίας και με το βαγόνι Β2. Το βαγόνι Β3 δεν αντιμετώπισε κίνδυνο πυρκαγιάς, όμως κατακλύστηκε από καπνό που προκάλεσε σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα στους επιβάτες.

Για την έρευνα μίλησε στο kathimerini.gr, ο ερευνητής και μέλος της επιτροπής Κωνσταντίνος Λακαφώσης, τονίζοντας πως η χαρτογράφηση της θέσεως των θυμάτων είναι δύσκολη διαδικασία. «Αν ήμασταν σε αεροπλάνο θα είχαμε με ακρίβεια τον αριθμό των θέσεων. Παίρνεις τη λίστα των επιβατών και ξέρεις σε μία αεροπορική διερεύνηση ποιος καθόταν που. Στην περίπτωση αυτή δεν είναι τόσο ξεκάθαρο που καθόταν ο καθένας γιατί υπάρχουν λίστες αλλά υπάρχουν και δύο προβλήματα. Υπάρχουν περίπου 90 εισιτήρια ανώνυμα που κόπηκαν στον γκισέ και άρα ξέρουμε ότι κάποιος έκλεισε τη θέση αλλά δεν ξέρουμε ποιος είναι και δεύτερον επειδή στο τρένο δεν είναι πολύ αυστηρός ο έλεγχος οι επιβάτες αλλάζουν θέσεις. Έτσι εξετάσαμε και μαρτυρίες γιατί κάποιοι δεν ήταν στη θέση τους. Είναι μεγάλη και δύσκολη η διαδικασία της διασταύρωσης».

Παράλληλα, ο κ. Λακαφώσης σημείωσε πως, από την έρευνα προέκυψε ότι στο πρώτο βαγόνι δεν έμεινε κανείς ζωντανός, ενώ στο δεύτερο έζησαν ελάχιστοι, προσθέτοντας πως η διαδικασία αυτή γίνεται προκειμένου να διαπιστωθεί από τι επήλθε ο θάνατος των επιβατών. «Ένα σημαντικό κομμάτι είναι η φωτιά για την οποία δεν έχουμε καταλήξει από που προήλθε. Θέλουμε να δούμε εάν οι άνθρωποι κάηκαν ή αν σκοτώθηκαν από το χτύπημα. Την αιτία του θανάτου δηλαδή» κατέληξε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση