ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Αμερικανοί στην Αθήνα για τα C-130J: Τα νέα δεδομένα για την αγορά μεταφορικών αεροπλάνων

Οι επαφές που προγραμματίζεται να πραγματοποιηθούν στις 15 και 16 Νοεμβρίου θα γίνουν σε υψηλό επίπεδο με τη συμμετοχή της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας

Kathimerini.gr

Σταύρος Ιωαννίδης

Στην Αθήνα πρόκειται να βρεθεί την ερχόμενη Τετάρτη κλιμάκιο Αμερικανών αξιωματούχων με σκοπό την προετοιμασία του επίσημου ελληνικού αιτήματος για την αγορά νέων μεταφορικών αεροπλάνων C-130J.

Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες της «Κ», η αποστολή θα αποτελείται από εκπροσώπους του αμερικανικού υπουργείου Άμυνας, της αμερικανικής Αεροπορίας και της κατασκευάστριας εταιρείας.

Οι επαφές που προγραμματίζεται να πραγματοποιηθούν στις 15 και 16 Νοεμβρίου θα γίνουν σε υψηλό επίπεδο με τη συμμετοχή της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και μεταξύ άλλων, θα εξειδικευτούν οι ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας, ο χρόνος παράδοσης και το κόστος ανά μονάδα. Στη συνέχεια, η ΓΔΑΕΕ θα αναλάβει να συντάξει το αίτημα (LOR for LOA) ώστε να σταλεί στην αμερικανική κυβέρνηση μέχρι το τέλος του έτους. Είχε προηγηθεί επίσημη ερώτηση της ελληνικής πλευράς για το κόστος και τη διαθεσιμότητα για την προμήθεια έως έξι (4+2) αεροπλάνων C-130 στην πιο σύγχρονη εκδοχή τους, τη διαμόρφωση J, ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των χαμηλών διαθεσιμοτήτων στον στόλο των μεταφορικών μέσων.

Νέα δεδομένα

Πηγές με άριστη γνώση των συζητήσεων επισημαίνουν στην «Κ» ότι στις επαφές που προγραμματίζονται για την ερχόμενη εβδομάδα, θα εξεταστεί μια λύση – πακέτο που θα περιλαμβάνει την αγορά των αεροπλάνων, την εκπαίδευση του προσωπικού, την εγκατάσταση προσομοιωτών και την κατασκευή των απαραίτητων υποδομών για τα νέα αεροπλάνα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η συμφωνία θα περιλαμβάνει και την εν συνεχεία υποστήριξη για τρία ή πέντε έτη από την ημέρα παράδοσης των αεροπλάνων, μια πτυχή που «πονά» ιδιαίτερα την Πολεμική Αεροπορία καθώς η απουσία συμβάσεων υποστήριξης είναι ένας από τους βασικούς λόγους που το σύνολο σχεδόν του στόλου παραμένει καθηλωμένο.

Με την εξειδίκευση των αναγκών της Πολεμικής Αεροπορίας αναμένεται να μειωθεί αρκετά και η τιμή ανά μονάδα σε σχέση με την απάντηση των Αμερικανών στο αίτημα για κόστος και διαθεσιμότητα (LOR for P&A) που περιείχε όλες τις πιθανές διαμορφώσεις και παροχές που προσφέρει η εταιρεία. Η κυβέρνηση των ΗΠΑ στην απάντηση της είχε προσδιορίσει το κόστος για τα αεροπλάνα και τα παρελκόμενα σε 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, η τελική τιμή για κάθε αεροπλάνο αναμένεται να διαμορφωθεί μεταξύ 120 και 140 εκατομμυρίων δολαρίων ή περίπου 560 εκατομμύρια αν η Ελλάδα επιλέξει να προμηθευτεί αρχικά τέσσερα αεροπλάνα

Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι ορισμένα από τα συστήματα που βολιδοσκοπεί η ελληνική πλευρά μπορεί να εγκατασταθούν σε δεύτερο χρόνο, αν αυτό κριθεί απαραίτητο, ώστε να επιτευχθούν ταχύτεροι χρόνοι παράδοσης. Σε κάθε περίπτωση, όμως, από την υπογραφή της σύμβασης μέχρι την παράδοση αναμένεται να μεσολαβήσουν περίπου δυόμιση έτη. Αν και πρόκειται για πρόγραμμα FMS(Foreign Military Sales) και απαιτείται έγκριση από το αμερικανικό Κογκρέσο, η διαδικασία αναμένεται να είναι πολύ ταχύτερη σε σχέση με τα F-35 και η απάντηση στην ελληνική LOA θα έρθει λίγους μήνες μετά την υποβολή του αιτήματος.

Άμεση λύση

Προκειμένου να δοθεί άμεση λύση στο χρόνιο πρόβλημα των χαμηλών διαθεσιμοτήτων που αντιμετωπίζει η Πολεμική Αεροπορία, η Αθήνα αναμένει την παράδοση δύο C-130H μέσω του προγράμματος Πλεοναζόντων Ειδών Άμυνας (EDA) του αμερικανικού υπουργείου Άμυνας. Πρόκειται για αεροπλάνα ίδιας γενιάς με τα C-130 που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία και η ένταξη τους σε υπηρεσία αναμένεται να είναι άμεση.

Ωστόσο, πολιτικοί και στρατιωτικοί παράγοντες στην Ελλάδα, επισημαίνουν ότι παράλληλα με την απόκτηση νέων ή μεταχειρισμένων αεροσκαφών, επιβάλλεται να βρεθεί λύση στο θέμα της υποστήριξης του μεταφορικού στόλου ώστε να μην επαναληφθούν οι ίδιες δυσάρεστες καταστάσεις με μόλις δύο διαθέσιμα αεροπλάνα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΗΠΑ  |  Άμυνα  | 
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση